Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Jag tycker det här citatet passar som bra svar på det:
"The press takes Trump literally, but not seriously; his supporters take him seriously, but not literally."
Trump kommunicerar med stora ord, väldigt framgångsrikt, vad han vill göra. Många tror på hans vilja, men läser inte av honom bokstav för bokstav. Kritikerna gör misstaget att tolka honom bokstavligt och sitter därför med tunga, häpna hakor nu när Trump växer för varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av
botolf
Du måste vara mentalt efterbliven som inte förstår att han inte menar det där bokstavligen, sök hjälp.
Citat:
Ursprungligen postat av
botolf
Du tror alltså att folket tog trump på ordet när han igår sa att han hade avrättats med elektriska stolen om det var han som fått frågorna av Donna Brazile på CNN inför partiledardebatten.
Hela Usa förstod överdriften och ironin och överdriften med att det skulle välla in 650 miljoner sydamerikaner på en vecka om Hillary öppnade gränserna. Alla förstod att det han menade var att minst 650 miljoner sydamerikaner får fri tillgång till Usa. Ingen nyhetskanal gjorde en grej av de Trump sa, förutom aftonbladet och kanske huffpoopoo.
Jo, men varför sa han då inte bara "väldigt många" istället för 650 miljoner på en vecka som tredubblar USA befolkning"....."Det kan hända, tänk på det!" Nu vet jag, iof, exakt vad jag kommer att bli anklagad för, men: Det var många som inte heller tog Hitler på allvar, enligt precis samma princip som gäller för Trump:
Först underskattar motståndarna Hitler dragningskraft: "en sådan skrikande dåre kan väl inte få något inflytande. Det finns väl inga funtade människor som skulle rösta på honom."
Sedan när han ändå får en massa anhängare så låter det i från dessa: "Han menar det inte bokstavligen: Det där med att hälla gas över alla judar är bara en liknelse för att han är arg på de stora bankerna och omvärlden".
Nu hävdar jag dock inte att Trump är nazist och antisemit. Han är möjligtvis en fascist i grunden. Men ännu farligare är just hans retorik, humör, enkla sk "lösningar" samt, inte minst, hans oberäknelighet. Det är farligt att en sådan människa har tillgång till kärnvapen koderna och det är ännu farligare att det, dessutom sitter en lika oberäknelig rysk ledare vid makten som har om möjligt ännu mer kärnvapen till sitt förfogande.