Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-31, 23:35
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Trump är varken kränkt eller förståndshandikappad.
Om man nu ska ge honom någon hobby diagnos är nog narcissism närmast.

Han bor i Trump tower som en kung (han har de 3 översta våningarna som bostad), med en ung fru som är fotomodell.

Nåja, han är kontroversiell, det är han, och säger precis det han tänker.
Samtidigt kan man inte låta bli att tro att han har en plan på vad han säger också.

Såhär bor han:
http://www.housebeautiful.com/design-inspiration/house-tours/g3501/donald-trump-penthouse/

Detta gör hans uttalanden smått bisarra kan man säga.

Ung fru? Melania är 46 år och knappast fotomodell sedan länge, hon var "modell" de första året i USA när hon jobbade och hade turist visum. Hon har lovat att visa upp visumdokumentation från den tiden men inte gjort det ännu så jag tar för givet att det var turistvisum.

Melania är nu den till ålder under äktenskapet den äldsta frun av Donalds tre försök hittills, men vi kanske får se en uppgradering under hans eventuellt kommande presidentperiod, har det hänt tidigare att en president skilt sig och gift om sig?

Hon talar dålig engelska för att bott i landet så länge. Lite skumt då hon pratar fyra språk till: Slovenska, Franska, Serbiska och Tyska. Undrar vilket språk hon använder under den månatliga sexakten med Donald?

På torsdag kommer hon tala på ett av Donalds rallyn, undra vem hon kommer kopiera då: Michelle(igen), Kennedy, Bill Clinton eller helt oväntat Regan?
2016-10-31, 23:39
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ung fru? Melania är 46 år och knappast fotomodell sedan länge, hon var "modell" de första året i USA när hon jobbade och hade turist visum. Hon har lovat att visa upp visumdokumentation från den tiden men inte gjort det ännu så jag tar för givet att det var turistvisum.

Tja, hon var 35, han 60 när de gifte sig?
Hon hade kanske slutat arbeta som fotomodell då, vad vet jag, det var liksom inte min poäng.
2016-10-31, 23:46
Medlem
WMUR/UNH poll: New Hampshire

Clinton 46

Trump 39

Deras förra 15% Clinton.

Donald "The madmen" Trump
2016-11-01, 00:01
Medlem
0rganets avatar
Ny poll, Världen utom USA (WIN/Gallup)!
Ryssland är det enda land Donald vinner flest röster i, resten är för Hillary.

http://www.wingia.com/web/files/news/366/file/366.pdf

Ja jag vet att tillförlitligheten inte är så bra men kul är den och Mexico gillar Hillary mest av alla länder i undersökningen!
Skumt att Israel inte är med i undersökningen då det landet förutom Ryssland är mest intressant tycker jag..
2016-11-01, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ny poll, Världen utom USA (WIN/Gallup)!
Ryssland är det enda land Donald vinner flest röster i, resten är för Hillary.

http://www.wingia.com/web/files/news/366/file/366.pdf

Ja jag vet att tillförlitligheten inte är så bra men kul är den och Mexico gillar Hillary mest av alla länder i undersökningen!
Skumt att Israel inte är med i undersökningen då det landet förutom Ryssland är mest intressant tycker jag..

vem fan bryr sig om det? titta på Sverige, vi röstade fram Stefan Löfven, vad säger det om våran IQ?
Det är Sveriges statsminister, okej? Det är vårt ansikte utåt, vi om några borde hålla våran käft.
Vi kan inte levererar en bättre statsminister, år 2016, än Stefan Löfven, vi har således en IQ på sisådär 92 som bäst.
Annie Lööf,Fridolin,Sjöstedt - vad skulle de kunna prestera i affärslivet? vem fan försöker folk lura här, som att de skulle kunna bli miljardärer som Trump- det ni vill att jag ska tro på?
Senast redigerad av quezen 2016-11-01 kl. 00:08.
2016-11-01, 00:07
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
WMUR/UNH poll: New Hampshire

Clinton 46

Trump 39

Deras förra 15% Clinton.

Donald "The madmen" Trump
Stämmer med mönstret i princip alla stater. Halverar Hillarys ledning eller dubblar sin egen.
2016-11-01, 00:10
Medlem
man ska passa sig för polls med- minns brexit när de alla polls och t om under valdagen att REMAIN sidan verkade segra rejält.
vänstern är bra på att försöka få folk att stanna hemma och tro att valen är redan förutbestämda.
2016-11-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag är varken för Trump eller Clinton, båda är lika korrumperade, valet är en fars, jag hade hellre sett valet ogiltigförklaras och att Obama fått sitta 4 år till och sedan börja om en ny valkampanj med helt andra sorters deltagare som brinner för sakfrågor.

Det är min inställning.

Att trump endast bryr sig om sig själv är fakta, det säger han själv i alla böcker som skrivits om honom.

Dessutom erkänner han detta i en intervju som gjordes för några år sedan där journalisten släppte alla band från intervjun i sin helhet förra veckan.

Ta och titta på dokumentären om Trump och Clinton, Vägen till Vita Huset, det är ingen vacker bild som ges om Trump och allt är sant.

Han är en superegoist som hatar folk som inte är rika, folk som är fattiga är Losers och hans väljare i hans ögon är losers, han älskar endast Killers, det vill säga vinnare.

Ja så är det ju.

"Vanligt folk" tror att Trump talar för dem.
Trump talar för sig själv.
Trump drar in folk till sina business genom att ge dem en illusion, som till stora delar utgörs av hans eget ego. I slutändan tar han småföretagares pengar och ger dem skrattande en spark i baken.

Går något dåligt skyller han på allt och alla andra.

Med det sagt finns det olika skäl att folk röstar på honom. Vissa trumpister är nog lurade, men andra stödjer honom för att han vill bygga den där muren mot Mexiko (inte för att han kommer ha en chans att gå genom det) eller för att han vill behålla jobb i USA.

Jag tycker det är konstigt att inte media mer fokuserar på Trumps affärssinne och Trumps person på det sättet man gjorde med Mitt Romney. Romneys bakgrund som girig kapitalist och impopulär guvernör var det som sänkte honom.

Media borde faktiskt gå genom vad Trump skulle innebära för USA och hur Trump driver sina företag.
2016-11-01, 00:12
Medlem
sebastian_s avatar
Nevada: Trump vs. Clinton vs. Johnson Remington Research (R)
Clinton 44,
Trump 48,
Johnson 4
Trump +4

Fin poll angående nevada idag!
2016-11-01, 00:13
Medlem
Trump har nu tagit Florida på 538 sidan.

Ohio
Iowa
Florida

har han nu i ryggsäcken.
2016-11-01, 00:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Ohio
Iowa
Florida

har han nu i ryggsäcken.
Ja det verkar helt klart så. Även på realclearpolitics med deras crooked polls. Dags att ta Nevada, Pensylvania och Colorado nu, just grab them by the pussy! Jag hoppas och tror att om några dagar kan andra stater i norr bli battlegroundstates, Michigan, Wisconsin och Virginia.
2016-11-01, 00:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:

Ohio
Iowa
Florida

har han nu i ryggsäcken.
Hmm när jag kollar http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo
Så har Hillary fortfarande Florida och den uppdaterades 26 minuter sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in