Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Jag är varken för Trump eller Clinton, båda är lika korrumperade, valet är en fars, jag hade hellre sett valet ogiltigförklaras och att Obama fått sitta 4 år till och sedan börja om en ny valkampanj med helt andra sorters deltagare som brinner för sakfrågor.
Det är min inställning.
Att trump endast bryr sig om sig själv är fakta, det säger han själv i alla böcker som skrivits om honom.
Dessutom erkänner han detta i en intervju som gjordes för några år sedan där journalisten släppte alla band från intervjun i sin helhet förra veckan.
Ta och titta på dokumentären om Trump och Clinton, Vägen till Vita Huset, det är ingen vacker bild som ges om Trump och allt är sant.
Han är en superegoist som hatar folk som inte är rika, folk som är fattiga är Losers och hans väljare i hans ögon är losers, han älskar endast Killers, det vill säga vinnare.
Ja så är det ju.
"Vanligt folk" tror att Trump talar för dem.
Trump talar för sig själv.
Trump drar in folk till sina business genom att ge dem en
illusion, som till stora delar utgörs av hans eget ego. I slutändan tar han småföretagares pengar och ger dem skrattande en spark i baken.
Går något dåligt skyller han på allt och alla andra.
Med det sagt finns det olika skäl att folk röstar på honom. Vissa trumpister är nog lurade, men andra stödjer honom för att han vill bygga den där muren mot Mexiko (inte för att han kommer ha en chans att gå genom det) eller för att han vill behålla jobb i USA.
Jag tycker det är konstigt att inte media mer fokuserar på Trumps affärssinne och Trumps person på det sättet man gjorde med Mitt Romney. Romneys bakgrund som girig kapitalist och impopulär guvernör var det som sänkte honom.
Media borde faktiskt gå genom vad Trump skulle innebära för USA och hur Trump driver sina företag.