2016-10-31, 20:38
Medlem
Machiavellys avatar
Jag undrar hur det förhåller sig med vinterdäck för bilar? Måste man ha vinterdäck om det snöar även fast det inte är 1:a december?
Citera
2016-10-31, 20:39
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Blir väl blask & slask dagen därpå.

Så fryser skiten till och det blir såndär äckel is.
Nej det blir kallt på onsdag. Det hinner nog bli slask/smälta men visst blir det halt.
Det ska komma stora mängder nederbörd.

Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag undrar hur det förhåller sig med vinterdäck för bilar? Måste man ha vinterdäck om det snöar även fast det inte är 1:a december?
Ja.
Citera
2016-10-31, 20:40
Medlem
Bonnatorps avatar
Julafton 2014 var väldigt trevligt här uppe, då klafsade det ner över en halvmeter på någon timme mitt i natten.
Visst såg snöröjarna lite bittra ut som fick köra fram och tillbaka hela tiden, men morgonen efter märktes inga tecken av någon samhällskollaps.
Citera
2016-10-31, 20:43
Medlem
Machiavellys avatar
Jag undrar rent vädermässigt hur det kommer sig att det kan snöa så äckligt mycket i Dalarna i slutet av oktober med resten av Sverige är helt skonat från snö? Sthlm ligger inte så långt ifrån egentligen, men endå inte en gnutta snö?
Citera
2016-10-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Jag undrar rent vädermässigt hur det kommer sig att det kan snöa så äckligt mycket i Dalarna i slutet av oktober med resten av Sverige är helt skonat från snö? Sthlm ligger inte så långt ifrån egentligen, men endå inte en gnutta snö?
Norra Sverige har redan fått snö, klart det kryper neråt nångång.
Citera
2016-10-31, 20:49
Medlem
magquars avatar
Undrar från vilket land snön kommer ifrån?? Ryssland,Norge,Polen.................
Citera
2016-10-31, 20:54
Medlem
Cannabisministerns avatar
Yay, snö! Jag älskar snö och kyla. Hoppas det blir en lång och kall vinter.
Citera
2016-10-31, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magquar
Undrar från vilket land snön kommer ifrån?? Ryssland,Norge,Polen.................

Aftonbladet: Nu kommer helvetes ryss mega snö kylan.
Citera
2016-10-31, 21:12
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Folk i Dalarna är nog vana med snö. Det skulle vara värre om det föll så mycket i Stockholm. Hela staden skulle stanna.

Stockholm stannar när det faller löv. Och är helt handlingsförlamade när det faller snö. Glömmer aldrig året då man sparat in så mycket på snöröjningen då det nästan aldrig kom snö, och så kom det över en natt hur mycket som helst. Inga bilar kom fram, tunnelbanan stod stilla, bussar kom inte fram och Pendeltågen var sönderfrusna. Kom dock inte ihåg årtalet. Var det 2010 eller 2012. ? Har för mig det tog en vecka innan man lyckats få fart på plogbilarna och plogat ut alla stackars Östermalmare som knappt hitta sina bilar.
Citera
2016-10-31, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Konsekvenser? Stabsläge? för helvete vi bor i Sverige klart som faen det ska snöa
vad betyder stabsläge ens?
Citera
2016-10-31, 21:32
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
vad betyder stabsläge ens?
Ökad (dygnet runt brukar det vara) beredskap
Citera
2016-10-31, 21:34
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Stockholm stannar när det faller löv. Och är helt handlingsförlamade när det faller snö. Glömmer aldrig året då man sparat in så mycket på snöröjningen då det nästan aldrig kom snö, och så kom det över en natt hur mycket som helst. Inga bilar kom fram, tunnelbanan stod stilla, bussar kom inte fram och Pendeltågen var sönderfrusna. Kom dock inte ihåg årtalet. Var det 2010 eller 2012. ? Har för mig det tog en vecka innan man lyckats få fart på plogbilarna och plogat ut alla stackars Östermalmare som knappt hitta sina bilar.
Tycker det är lite konstigt. Vi bor trots allt i ett land där risken för snö varje vinter är väldigt hög. Men ändå kommer det som en chock varje år. Vad är det här vita som ligger på marken?? Har himlen fallit ner?! Varför är det så kallt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in