Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-05, 13:49
  #169
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Därför att så fort kommunerna har försökt att sysselsätta folk med försörjningsstöd med dylika arbetsuppgifter har Svensk Näringsliv skrikit i högan sky om olovlig konkurrens. Sedan undrar jag vad denna tunga snöröjning sker? I alla fall där jag bor sker 98 procent av all snöröjning (förutom den folk gör på sina egna tomter) med motorfordon. På sin höjd kan väl föraren få sittsår.


Tak handskottas, även trappor och gångstigar. Plåtslagerifirmorna brukar skrika efter daglönare varje gång det snöat.
Citera
2017-12-05, 20:01
  #170
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
I Bostadsområdena där bla nyanlända bor.
Finns inga maskiner som tar väck snö i trappor eller framför ingångar.

Mitt arbete tar mig till många områden runt Stockholm, både där nyanlända, halvnyanlända och svenskar bor, och just trappor och framför ingångar och andra ställen där plogbilen inte kommer fram hör inte precis till dem mest välplogande ställena. Kan inte vara allt för många som är sysselsätta med denna plogning då plogningen många gånger sker med hjälp av metoden "personer som trampar ner snön".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback