2016-10-30, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
är varken pro Z eller anti Z utan har en mer nyanserad bild av spelaren Z.

MEN, 0-0 mot Burnley kan inte vara godkänt.

oavsett avslut eller possession.

Nä verkligen inte godkänt. Det har börjat visa sig hur pass dålig han egentligen är när han möter lag som är lite bättre än frankrike/holland.
Citera
2016-10-30, 18:13
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
som jag skrivit tidigare. har du sett hans målfacit i tidigare klubbar???

han kom till United för att göra mål så klart det inte är godkänt om målen uteblir.
Ja, är fullt medveten om hans suveräna statistik. Självklart förväntas han göra mål, och eftersom att målen uteblir förtjänar han att kritiseras, särskilt när han bränner fina lägen.

Men i tidigare klubbar har han utöver målskyttet även varit otroligt bra på att skapa luckor och chanser för medspelare att göra mål. Den rollen spelar han även i Manchester, och då måste ju lagkamraterna prestera också.
Citera
2016-10-30, 18:54
Medlem
BarryHeros avatar
I England borjar man trottna pa att bade spel och malskytte lamnar mycket att onska:

Citat:
Ibrahimovic has now failed to score in his last six Premier League games, with 35 shots yielding nothing more than collective frustration. Given how little the forward offers United besides his supposed clinical finishing and class in the final third, it is becoming increasingly difficult to justify his selection. His slow, ponderous play is just about okay when there is a return in goals and assists, but currently the star signing is offering just about nothing.

http://www.eurosport.com/football/7-truths-united-fans-no-longer-excited-to-see-zlatan-ibrahimovic-cristiano-ronaldo-stat-incredible_s to5930962/story.shtml
Citera
2016-10-30, 19:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
fast det där är HELT oväsentligt om man inte vinner eller iaf scorar. kvittar hur många tunnlar du slår då.

precis som att du får godkänt trots att du stått o petat i näsan i 89 minuter och inte gjort ett dyft men satt avgörande målet i 90:e så kommer du få underkänt om det är andra extremen som gäller.

thats the rule of the game.
Nej, detta stämmer inte speciellt bra. Det är oväsentligt för dig, medias clickbait-rubriker och nätets blogg-vänner, däremot tvärt om helt avgörande för dem som faktiskt bryr sig om resultaten.

Morgondagens matcher har inte spelats ännu. För att ge sig själv bäst förutsättningar tar man ut ett lag av spelare som spelat bra, inte av spelare som spelat bedrövligt men snubblade in ett öppet mål förra matchen. Det vill säga för United är det allt annat än oväsentligt att han faktiskt var riktigt bra den här gången.

Citat:
Ursprungligen postat av analabertil
Det har börjat visa sig hur pass dålig han egentligen är när han möter lag som är lite bättre än frankrike/holland.
Eftersom du är så smart och förstår saker ingen annan begriper borde du lägga lite pengar på att Burnley vinner CL nästa år. Du kommer få förvånansvärt höga odds, trots att de ligger i världstoppen.
Citera
2016-10-30, 19:11
Medlem
Smerchs avatar
Jag såg bara andra halvlek igår, och han såg väl någorlunda okej ut i spelet, gjorde några bra grejer. Men det var knappast någon storform, och han hade också några ingripanden som var så hemska att kommentatorerna inte kände för att ignorera det - ofta brukar de ju annars bara bli tysta när Zlatan missar en pass eller är för seg i något läge.

Några tyckte han gjorde succé i början, men kan bara instämma i artikeln som citeras ovanför, när han gör mål kompenserar det "just about" hans dåliga inverkan på spelet i övrigt - hittills kanske han då gjort fem "godkända" matcher och resten underkända.
Citera
2016-10-30, 19:34
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Precis som jag skrev skulle han dansa hem skytteligan om han spelade sådär varje match. Du kan ju förklara varför du tycker att han har gjort det.

Han gjorde fortfarande inte mål, som toppforward mot Burnley. Är du helt ny till fotbollsmedia?

Det är samma när Messi eller Ronaldo har en målsvacka. Huruvuda det även är en formsvacka varierar, rubrikerna får du oavsett. I Zlatans fall har han uppvisat tveksam form fram tills senaste matchen.

Det där med petning är ett sånt anti-intelektuellt lol. När han spelat tveksamt, sure, men inte nu efter Burnley-matchen. Mourinho bestämmer och han är liksom fotbollstränare, inte blogg-skribent.
Varför jag tycker att han har gjort vad? Men jag kan försäkra dig om att han inte dansar hem några skytteligor om han bränner chans på chans, som han gjorde i senaste matchen, och har gjort flera matcher den här säsongen.

Exakt, han gjorde inte mål. Medias kritik är således befogad.

Petningen är upp till Mourinho, det är alldeles riktigt. För dig och mig återstår bara att se fortsättningen av säsongen och jag kan säga att jag tror inte att Man U hämtar upp det här. Det kommer inte bli något Europaspel alls för dem nästa år.
Citera
2016-10-30, 19:50
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Ett råd till Trillske kan ju vara att tagga ned något på fanboyismen. Vi förstår din utgångspunkt - du tycker jättemycket om Zlatan Ibrahimovic. Gott så, men du är inte särskilt intresserad av fotboll i övrigt och det märks.

Låt oss vara ärliga. Ibrahimovic har varit katastrofal hittills under sin sejour i Manchester. Spelmässigt är han antingen totalt isolerad eller går ner på mitten för att försöka starta något, men det går för långsamt och lagkamraterna vet inte hur de ska löpa.

För det är just det. Zlatan har alltid spelat långsamt, och det har alltid fungerat. Men i detta Manchester United finns inga intelligenta och tekniska medspelare att kombinera med. Pogba undantaget men han tillåts inte komma in i straffområdet allt för ofta. Sekvensen igår när Pogba och Zlatko kombinerar och Pogba klackar bollen tillbaka till Ibbe för ett avslut är hur det borde se ut hela tiden.

Men har man dumma orienterare som Martial, Lingaard, Fellaini etc runt omkring sig så blir det ingen magi. Addera dessutom en backlinje som inte hade ansetts stark ens i Crystal Palace eller West Bromwich så är det klart att det sprider oro även till de offensiva spelarna. Tryggheten i att man är det bättre laget spelare för spelare finns inte, för det är man helt enkelt inte särskilt ofta.

Så det är en kombination någonstans av egen underprestation och lagkamraternas tillkortakommanden. Men i slutet av dagen finns det bara ett faktum som är obestridligt. Ibra är inte i någon storform, han ser katastrofal ut.
Citera
2016-10-30, 23:52
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Varför jag tycker att han har gjort vad? Men jag kan försäkra dig om att han inte dansar hem några skytteligor om han bränner chans på chans, som han gjorde i senaste matchen, och har gjort flera matcher den här säsongen.
Jag skrev att Zlatan skulle dansa hem skytteligan om han spelade sådär varenda match. Du frågade varför han inte dansar hem skytteligan. Personligen har jag inte påstått att han spelat sådär bra i övriga matcher, det ligger liksom på dig.
Citat:
Exakt, han gjorde inte mål. Medias kritik är således befogad.
Det beror på vad man kritiserar. Vill du kritisera att han inte gjorde mål? Öh, ja, det låter väldigt befogat.

Det som många verkar ha svårt att förstå är att media må vara svartvitt; antingen gjorde man mål eller inte, antingen vann man eller inte. Fotboll fungerar däremot inte på det sättet i verkligheten, och alla som är framgångsrika inom sporten - framförallt ledare - är fullt medvetna om det.

I verkligheten var Zlatan bättre i senaste matchen än i början av säsongen (då han gjorde mål), vilket är intressant för alla som bryr sig om Uniteds resultat. Att diskutera och gnälla över statistiskt underlag i ett försumbart litet dataset post factum ter sig för mig helt meningslöst, men vill ni dansa kring medias version är det upp till var och en. Men då är det bra om man kan skilja det ena från det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ett råd till Trillske kan ju vara att tagga ned något på fanboyismen. Vi förstår din utgångspunkt - du tycker jättemycket om Zlatan Ibrahimovic. Gott så, men du är inte särskilt intresserad av fotboll i övrigt och det märks.
Du skriver alltså detta före du vräker ur din totala avsaknad av kompetens på resterande meningar, och tror att du kan dölja hur dumt det är om du försöker förminska någon annan först. Sådana som dig hittar man faktiskt bara på flashback.

Så att du inte missförstår är det ingen OT-invit. Du hamnar självfallet på ignore men förtjänade en förklaring och pet i vuxnare riktning dessförinnan.
Citera
2016-10-31, 15:48
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Jag skrev att Zlatan skulle dansa hem skytteligan om han spelade sådär varenda match. Du frågade varför han inte dansar hem skytteligan. Personligen har jag inte påstått att han spelat sådär bra i övriga matcher, det ligger liksom på dig.
Det beror på vad man kritiserar. Vill du kritisera att han inte gjorde mål? Öh, ja, det låter väldigt befogat.
Jag tycker inte han utmärkte sig mer i den här matchen än han gjort i tidigare matcher. Slarvar med dribblingar så motståndarna bjuds på kontringar, felpassar och missar lägen stup i ett. Det som räddade honom i början i Man U var att han fick dit den till slut, men den turen är över.

Det är ju uppenbart att du tycker det är helt i sin ordning att han inte gör mål. Många lider nog av vanföreställningen att det är en ganska stor del av hans jobb, att just göra mål.

Citat:
Det som många verkar ha svårt att förstå är att media må vara svartvitt; antingen gjorde man mål eller inte, antingen vann man eller inte. Fotboll fungerar däremot inte på det sättet i verkligheten, och alla som är framgångsrika inom sporten - framförallt ledare - är fullt medvetna om det.

I verkligheten var Zlatan bättre i senaste matchen än i början av säsongen (då han gjorde mål), vilket är intressant för alla som bryr sig om Uniteds resultat. Att diskutera och gnälla över statistiskt underlag i ett försumbart litet dataset post factum ter sig för mig helt meningslöst, men vill ni dansa kring medias version är det upp till var och en. Men då är det bra om man kan skilja det ena från det andra.
Bla bla bla... När statistiskt underlag är till Zlatans fördel är det ju aldrig några problem att hänvisa till det. Nu verkar det vara annorlunda

Citat:
Du skriver alltså detta före du vräker ur din totala avsaknad av kompetens på resterande meningar, och tror att du kan dölja hur dumt det är om du försöker förminska någon annan först. Sådana som dig hittar man faktiskt bara på flashback.

Så att du inte missförstår är det ingen OT-invit. Du hamnar självfallet på ignore men förtjänade en förklaring och pet i vuxnare riktning dessförinnan.
Fast om du inte hade varit så lättstött så hade du sett att BonhommeDeNeige lyfte fram ett flertal poänger. Visserligen tror jag att du läste inlägget och upptäckte att du inte har något att komma med, och därför valde att fokusera på något annat.
Citera
2016-10-31, 19:39
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Det är ju uppenbart att du tycker det är helt i sin ordning att han inte gör mål. Många lider nog av vanföreställningen att det är en ganska stor del av hans jobb, att just göra mål.
Om du verkligen inte spelar dum utan faktiskt har kognitiva svårigheter så är det helt okej, men försök då anstränga dig lite för att förstå vad du läser. Dina svar blir meningslösa annars.

Post factum är det intressanta morgondagen, inte gårdagen. Du gillar att grina över ett missat läge och det är fine, alla har olika behov av sådana utlopp. För Uniteds resultat är det däremot intressantare om han spelat bra eller dåligt, samt vilken typ av lägen han missar och på vilka sätt. Mot Burnley var han dels stundvis briljant i anfallet, dels stoppades han av en ribba och en av de främsta målvaksprestationerna de senaste PL-åren.

Undantaget var den sista chansen, och den sätter även en mittback 9 gånger av 10. D.v.s. även den är helt ointressant i sammanhanget. Den är något man kan gråta skrika och sura över för den isolerade matchen, men har inget annat värde.

Kolla highlights. Finns som vanligt för endast Zlatans kavalkader av insatser. Utan fantomenräddningen och om ribbskottet gått in hade han hyllats som planens absoluta kung. Små marginaler man kan sura över för dagen om man vill.
Citat:
Fast om du inte hade varit så lättstött så hade du sett att BonhommeDeNeige lyfte fram ett flertal poänger.
"Poänger" som inte alls stämde med verkligheten. BDN var inte ens negativ mot Zlatan, tvärt om var inlägget ursäktande. Däremot var det han skrev totalt verklighetsfrånvarande; gissningar från någon som inte tittar. Om du anstränger dig en smula igen förstår du då min kommentar till ingressen.
Senast redigerad av Trillske 2016-10-31 kl. 19:42.
Citera
2016-10-31, 20:04
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Om du verkligen inte spelar dum utan faktiskt har kognitiva svårigheter så är det helt okej, men försök då anstränga dig lite för att förstå vad du läser. Dina svar blir meningslösa annars.
Ytterst moget för att komma från en som bara något inlägg tidigare lipat över att en annan användare försökt förminska denne. Tror det var så här tonerna gick "Du skriver alltså detta före du vräker ur din totala avsaknad av kompetens på resterande meningar, och tror att du kan dölja hur dumt det är om du försöker förminska någon annan först. Sådana som dig hittar man faktiskt bara på flashback. " - Välkommen hem får vi väl säga då...

Citat:
Post factum är det intressanta morgondagen, inte gårdagen. Du gillar att grina över ett missat läge och det är fine, alla har olika behov av sådana utlopp. För Uniteds resultat är det däremot intressantare om han spelat bra eller dåligt, samt vilken typ av lägen han missar och på vilka sätt. Mot Burnley var han dels stundvis briljant i anfallet, dels stoppades han av en ribba och en av de främsta målvaksprestationerna de senaste PL-åren.
Blev han inte stoppad av typ Stokes tredjemålvakt också? Som han spelade mot Burnley har han spelat i ungefär varje match. Vissa matcher har han kanske varit mer osynlig, men det här med att missa alla möjliga lägen, sjabbla till det på mittplan så att motståndarna får kontra, felpassningar och annat har vi sett från hans sida sedan EM. Enligt Zlatanrunkarna är det ju visserligen lagets fel som inte servar Zlatan som sig bör, i vanlig ordning...

Citat:
Undantaget var den sista chansen, och den sätter även en mittback 9 gånger av 10. D.v.s. även den är helt ointressant i sammanhanget. Den är något man kan gråta skrika och sura över för den isolerade matchen, men har inget annat värde.
Fast det är lite väl många såna missar från den ztore zuperztjärnan Zlatan numera. I EM lyckades han ju med någon snarlikt och klarade dessutom av att stå offside i det läget. Inse faktum: din store idol börjar tappa det. Stjärnan dalar.

Citat:
Kolla highlights. Finns som vanligt för endast Zlatans kavalkader av insatser. Utan fantomenräddningen och om ribbskottet gått in hade han hyllats som planens absoluta kung. Små marginaler man kan sura över för dagen om man vill.
Jag surar inte, jag njuter av att Zlatan floppar. Du får länka highlights om det är viktigt.

Citat:
"Poänger" som inte alls stämde med verkligheten. BDN var inte ens negativ mot Zlatan, tvärt om var inlägget ursäktande. Däremot var det han skrev totalt verklighetsfrånvarande; gissningar från någon som inte tittar. Om du anstränger dig en smula igen förstår du då min kommentar till ingressen.
Fast din argumentationsteknik går ju ut på att anklaga andra för att vara verklighetsfrånvända, oinsatta och smått efter. Om de inte håller med dig då, så klart, den lycklige saten klassas väl som något sånär normalbegåvad i din värld. Jag tycker att BDN:s inlägg var huvudet på spiken, även om det är lite väl ursäktande med att skylla på lagkamraterna när Zlatan inte levererar. Kan dock inte förneka att han har en poäng i det.
Citera
2016-10-31, 20:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Som han spelade mot Burnley har han spelat i ungefär varje match.
Tack för att du visar vart din nivå ligger, så vi slipper läsa mer.
Citat:
Jag surar inte
Du gråter så mitt eget tangentbord ligger i farozonen. Kalla det vad du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in