Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-31, 18:26
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Hahahaha what? Menar du att det är Trump som är USA:s version av Mona Sahlin och inte Hillary Clinton?

Hillary är korrupt. Varit inblandad i ständiga skandaler. Säger en sak publikt men gör en annan sak. Tror att hon står över lagen bla bla bla.

Hillary är fan en kopia personlighetsmässigt av Mona Sahlin. Ingen moral eller självkänsla överhuvudtaget!

Och hur tror du Trumpen skrapat ihop sin lilla förmögenhet ?
Han har nog inte gjort ett ärligt handtag någonsin. Är allt far hans som sett till att det blivit någonting för honom att jobba med.
Hans grundinställning är att lura människor, grymt bra på att dupera och muta sig fram. Och rätt vad det är stöter han på motstånd. Och han blir som den bortskämda snorungen han är.
Slänger lögner omkring sig om de han inte gillar och så drar han dem inför skranket.
Hans advokater skrattar hela vägen till banken. Och när de sitter där på sin kammare och går igenom fakturorna till Trump, då ber de till mammon att måtte aldrig deras klient byta ut dem, ty de kommer aldrig hitta någon som det går att tjäna så mycket pengar på.
2016-10-31, 18:27
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Enligt voter turnout har Trump chans att ta Solid Dem staten Vermont- Bernie land.

Jag trodde tidigare att Trump vinner runt 350 delegater och verkar vara lågt i dagsläget. Landslide.

Ny mätning från RCP visar också att Clinton nu endast har +1 i Colorado. Haha stackars Hillary, hon kommer inte ens kunna ta hippieland Denver, Trump kommer krossa henne i Colorado.
2016-10-31, 18:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Tror det är den senaste.
Skall jag tolka den så har väl inte Trump något direkt att jubla åt.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Oj, förlåt mig. Jag glömde ju bort att alla undersökningar som inte har Trump som ledare är fejk
Glöm denna !
2016-10-31, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article23823954.ab

Haha, Aftonbladets Wolfgang Hansson påstår att FBI:s nya utredning om Hillary Clintons "mailskandal" kan vara till hennes fördel. Men när Trump har råkat ut för sina "skandaler" ja då jävlar är det allvarligt och bör han störtdyka i mätningarna. Det nya som har kommit om Clinton förstärker bara uttrycket "Crooked Hillary" till mer sanningsenligt. Men att Atonbladet lever i sin egen verklighet är väl iofs inget nytt

W.Hansson är den största pajasen av alla inom svensk media. En storartad bedrift i detta land. Förstår inte hur han kan fortsätta lyftas fram som expert det måste vara pinsam till och med för Aftonbladet. Kommer ihåg dessa krönikor där han insisterade på att det inte fanns någon som helst chans att Trump skulle bli republikanernas kandidat. Sedan att Hillary skulle krossa honom osv osv. Man kan ta det han skriver och sedan satsa pengar på att det blir tvärtom.
2016-10-31, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Tro inte allt du ser på TV, du har inte "avslöjat valets mekanismer" genom att slökolla på ett avsnitt av Dokument Utifrån i går.

Jag tror på den personanalys jag gör om Trump, det finns hur många bevis som helst, intervjuer med honom, uttalanden från folk som känner honom o.s.v.

Jag har träffat folk som Trump och Trump är ett själviskt svin, förmodligen psykopat så som väldigt många chefer är.
Jag har haft en chef som är psykopat och jag och alla andra hade ett rent helvete.

Min personkännedom avslöjar Trump efter 5 minuters slötittning.

Trump kommer få oerhörda problem som presidet, vad han inte fattar är om han gör ett gigantiskt misstag, till och med ett kriminellt misstag är att han ställs inför riksrätt, och det tror jag kommer hända om han vinner valet om några år.
2016-10-31, 18:38
Medlem
Clintons egen propaganda poll: The Times-Picayune/Lucid

Clinton 42%
Trump 41%

Var Clinton 12% för två veckor sedan.

Trump upp nu till 26% hos 538.
2016-10-31, 18:39
Medlem
trailblasers avatar
Kan ni fatta kalabaliken när Donald J Trump svärs in som ny president?
2016-10-31, 18:40
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Och hur tror du Trumpen skrapat ihop sin lilla förmögenhet ?
Han har nog inte gjort ett ärligt handtag någonsin. Är allt far hans som sett till att det blivit någonting för honom att jobba med.
Hans grundinställning är att lura människor, grymt bra på att dupera och muta sig fram. Och rätt vad det är stöter han på motstånd. Och han blir som den bortskämda snorungen han är.
Slänger lögner omkring sig om de han inte gillar och så drar han dem inför skranket.
Hans advokater skrattar hela vägen till banken. Och när de sitter där på sin kammare och går igenom fakturorna till Trump, då ber de till mammon att måtte aldrig deras klient byta ut dem, ty de kommer aldrig hitta någon som det går att tjäna så mycket pengar på.

Han har byggt hur många fastigheter som helst världen över. Äger en hel del hotell och golfbanor. Klart att han säkert gjort dumma saker också men han har ju inte fått alla sina pengar sådär bara.... Då bör du läsa på om du tycker så.

Hillary å andra sidan som inte sålt en enda produkt eller liknande i hela sitt liv har hur mycket pengar som helst o går dagligen runt i nya "kostymer" för 12.000 dollar!!! Där kan man verkligen ifrågasätta hur hon kan ha så gott ställt.
2016-10-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
U vill att man skall bryta mot alla valllagar för att du inte gillar att Trump nu ser ut att vinna? Det låter ju demokratiskt.

Sedan undrar jag vilka böcker av Trump du läst.

Det är böcker om Trump, och de flesta säger samma sak, att han är underbegåvad, klarar av att föra ett samtal i max 20 minuter.

I USA kan man som i alla demokratiska länder upphäva en vinst om fel sorts president vinner. Genom amerikanska revolutionen 1776 så såg USA till att de aldrig mer skulle få en despot till makten igen genom sitt röstsystem.
Och USA kickade Nixon för att han var gravt olämplig.

Tro inte att USA:s kärlek till Trump kommer att sitta i, så fort presidenten är på plats kommer hatet mot den sittande presidenten fram, särskilt om han inte håller vad han lovar.

Dessutom är Trump det han påstår Clinton är, han är lika genomkorrumperad och ljuger om att han står bakom folket.
Han skiter i folket, Trump älskar bara Trump.
2016-10-31, 18:41
Medlem
zergrushs avatar
Ytterligare en lirare som fått lära sig en dyrköpt läxa...
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/10/31/donald-trump-is-refusing-to-pay-his-campaign-pollster-nearly-three-quarters-of-a-million-dollars/
Citat:
Donald Trump is refusing to pay his campaign pollster three-quarters of a million dollars
But the Republican presidential nominee appears to have taken issue with some of the services provided by the veteran GOP strategist, who has advised candidates from 1996 GOP nominee Bob Dole to Florida Gov. Rick Scott. The Trump campaign's latest Federal Election Commission report shows that it is disputing nearly $767,000 that Fabrizio's firm says it is still owed for polling.
"They warned you about Trump bro! They told you dog!"
"It keeps happening!"

2016-10-31, 18:41
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Tror det är den senaste.
Skall jag tolka den så har väl inte Trump något direkt att jubla åt.
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Oj, förlåt mig. Jag glömde ju bort att alla undersökningar som inte har Trump som ledare är fejk
Glöm denna !
Suck... återigen. Det är inte siffrorna i sig man är intresserad av, det är trenden. Dessutom är det (vet inte hur många gånger jag skrivit detta) redan bevisat att Pollarna är manipulerade av Clinton-basen. De frågar orimligt många fler demokrater, de frågar knappt några independents, och som pricken över i:et manipulerar de siffrorna efter utfrågningen är klar.
2016-10-31, 18:44
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Clintons egen propaganda poll: The Times-Picayune/Lucid

Clinton 42%
Trump 41%

Var Clinton 12% för två veckor sedan.

Trump upp nu till 26% hos 538.

Sjukt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera