2016-10-31, 17:12
Medlem
Enapamindres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Är det somalier?

De fick alltså 8 år för att ha försökt döda någon? Bra straff för en gångs skull. Mår offret bra?
Ali är libanes och soheil är palestinier.
Citera
2016-10-31, 17:13
Medlem
unknown.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sotomajor
Gängen i den här konflikten som detta mord kan kopplas till kallas För A och S Falangen. A står för Ali Kahlil och S står för Soheil Kahlil. A falangen har många av sina inlåsta för tillfället tex Saman Selman Kemal Kayser och Ali Kahlil. Kemal och Saman sitter inne 8 år för att försökt döda en från S falangen förra hösten och Ali sitter inne för att ha haft massa farliga vapen.

De fick höjt till 10 år i HR om jag inte missminner mig, samtidigt som Khodor gick fri.
Citera
2016-10-31, 17:16
Medlem
Så mycket som dom bråkar med varandra så har jag svårt att se att dom är släkt. S falangen är misstänkta för att ha dödat Jere Paic som försvann 2013 och hittades 2015. Det finns inte många somalier i den här konflikten men en somalier är Ali khalif khalif från A falangen. A falangen har försökt döda Jerry från S falangen några gånger första gången sköt dom fel person och döda Jalal Chato 4 oktober förra året. Andra gången försökte dom döda han 3 dagar senare och då sköt dom en vän till Jerry när dom trodde det var Jerry. Vännen till Jerry hade lånat bilen till sitt jobb. Första gången sköt dom alltså ihjäl en lillebror till en gammal gängledare av misstag och andra gången sköt dom fel person igen + så råka dom skuta sin egna vän.
Citera
2016-10-31, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enapamindre
Ali är libanes och soheil är palestinier.

Man tackar!

Ali Khan, har de något finger med i spelet?
Citera
2016-10-31, 17:25
Medlem
En artikel med mer information om konflikten i Gårdsten;
http://blog.zaramis.se/2016/05/25/at...kt-i-gardsten/
Citera
2016-10-31, 17:47
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Jag maskar för att jag inte vill outa, hade ni vart insatta hade ni vetat. Men nu är ni inte det och så blir det mitt ansvar att tillfredställa er? Dra åt helvete.

Ämnet för tråden är misstänkt mord....och vi delar med oss av vad vi vet som i alla trådar här.

Flashback är inte ett forum bara för insatta... i så fall hade du inte fått logga in ens ditt spån.

Vill du inte dela med dig så skriv inte alls.

Somalier eh...?
Citera
2016-10-31, 18:09
Medlem
På text-TV (svt) står det att mannen, som är i 25-årsåldern, är känd av polisen - men har inte kopplats till något gäng.
Fristående kriminell?
Citera
2016-10-31, 18:11
Medlem
Naserligan finns de kvar?
Hur gammal är Besim?
Citera
2016-10-31, 18:31
Medlem
Alla de här gängen säljer droger?
Annat? Utpressning, bedrägerier, tunga rån?
Citera
2016-10-31, 18:45
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Tycker allt pekar på att killen blivit dödad av en vän. En offret tror sig vara vän med i alla fall. Med tanke på att det verkar ha skett lite avskilt, han hittas en tid efter det hänt. En fiende hade väl skjutit ihjäl honom på öppen gata där han stöter på sin ovän. Det här lutar åt att han blivit iväglurad till en plats utan vittnen och dit hade han inte följt med med sin fiende.

En annan teori är väl att han blivit bortförd.
Citera
2016-10-31, 21:05
Medlem
Enapamindres avatar
Ett dygn har gått och fortfarande inte nåt namn på BO??
Ny skottlossning i Gbg 2 personer skjutna alldeles nyss...
Nya tider nya strider...
Citera
2016-10-31, 21:43
Medlem
Verkar vara en snabb hämnd från Angereds-grabbarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in