2016-10-30, 23:11
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Gefle ska vara kvar!
Halmstad får vi ändå aldrig på sommaren och Helsingborg blir torsdagsmatch.
Haha du förstod direkt att det är halmstad på sommaren som jag vill ha

Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Hur ska man egentligen resonera kring historik när en klubb tar över andra klubbar?
Den här klubbens ursprungliga namn är Athletic FC. De tog sedan över Atletico Husby, därefter tog de över Väsby United. Nya namnet blev då Athletic FC United.
Det känns riktigt rörigt. Är det verkligen korrekt att säga att detta är f.d. Väsby United? Vilken historik är klubben stolta över, Athletic FCs eller Väsby Uniteds historik?

Hur är det med den nya klubben, kan man säga att de har spelat i Allsvenskan tidigare? IK City (Eskilstuna City) har ju gjort det. Ärver AFC Eskilstuna deras poäng till maratontabellen?
Det är väl ännu fler sammanslagninar där?

Vi kallar ju fortfarande hammarby för hammarby trots att de är "3 i 1" men afc gör lite tvärtom och skapar ett nytt namn.

Avskum är de hur som helst.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-30 kl. 23:14.
Citera
2016-10-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?

Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.

Gefle har varit i allsvenskan sedan 2005 och Helsingborg sedan 1993.

Personligen har jag hellre Gefle kvar, då den är närmast.
Citera
2016-10-30, 23:33
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du borde ju faktiskt ha lärt dig nu att det är konstgräsets fel.

Tränar de på konstgräs?
Citera
2016-10-30, 23:38
Medlem
Keldons avatar
Helsingborg har faktiskt legat i allsvenskan näst längst i nuvarande sejour. Ur minnet vilket år laget gick upp senast:

IFK Göteborg 1977
Helsingborg 1993
Elfsborg 1997
Malmö 2000
Djurgården 2000
Kalmar 2003
Aik 2005
Gefle 2005
Örebro?
Norrköping?
Häcken?
Sundsvall 2014
Hammarby 2014
Falkenberg 2013
Jönköping 2015
Östersund 2015
Citera
2016-10-30, 23:48
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Gefle har varit i allsvenskan sedan 2005 och Helsingborg sedan 1993.

Personligen har jag hellre Gefle kvar, då den är närmast.
Helsingborg är den som ha legat näst längst i sin nuvarande allsvenska sejour.

Listan:
Lag/Antal raka säsonger denna sejour

Göteborg 40
Helsingborg 24
Elfsborg 20
Malmö, Djurgården 16
Kalmar 13
Gefle 12
AIK 11
Häcken 8
Norrköping 6
Falkenberg, Örebro 3
Hammarby, Sundsvall 2
Östersund, Jönköping 1
Citera
2016-10-31, 00:10
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det är inget jag funderat på. Det är du som pratar om "rimliga gränser" så du kan väl berätta.

Utvecklingen går ju framåt så om några år kommer nog alla föredra konstgräs.
Mitt lokala divison 2 lag har valt konstrgräsplan då de jämt kan spela på den och de flesta föredrog den planen före deras naturgräs.
Min lillebror och hans polare är alltid jätte glad när vi får spela på en bra konstgräsplan så ja utvecklingen går nog ditåt.
Bara några från de högsta serierna söderut som klagar på konstgräs, de flesta tycker det är bara positivt även om jag köper att det ska spelas på naturgräs i så hög utsträckning som möjligt i de högsta serierna.
Största problemet är väl ändå dåliga fotbollsplanerna oavsett om det är natur- eller konstgräs.

Vi har ju dock en konstgräs som är pissdålig som konstgräs plan i centrala Sundsvall och kvalitén är ju varierande men på norrporten håller den hög kvalité.
Citera
2016-10-31, 00:24
Medlem
Hunden007s avatar
någon som egentligen har koll när kvalet spelas? http://svenskfotboll.se/cuper-och-serier/kvalspel/till-allsvenskan/

Citat:
*Kvalet mellan Lag 14 i Allsvenskan och Lag 3 i Superettan spelas torsdagen den 17 november kl.18.30 med retur söndagen den 20 november kl.13.30. Laget från Superettan är hemmalag i den första kvalmatchen.

*Om föreningarna i kvalet till AH/SE den 17 och 20/11 inte berörs av uttagna spelare till A- och U21 landslag kan kvalet spelas den 10/11 kl. 18.30 och 13/11 kl.13.30.
Citera
2016-10-31, 00:36
Bannlyst
Citat:
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?

Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.

Naturligtvis håller jag på att Gefle åker ut. Allsvenskan behöver inte fler konstgräslag.
Citera
2016-10-31, 00:54
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Haha du förstod direkt att det är halmstad på sommaren som jag vill ha

Drömscenario är match söndag. Danmark to-fre, stranden lördag. Slår nästan europaresorna
Citera
2016-10-31, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om jag ska bli lite seriösare ikväll än i min andra inlägg så är det intressant att även se vunna/förlorade. Malmö hat hittills förlorad sex kamper, Gnaget bara fyra. Malmö har dock bara kryssat tre gånger mot Gnagets åtta. När Alm svingade som vildas mot styrelsens kravställan (på titel eller Europaspel) utan att ha involverat den sportsliga ledningen var det ett av hans argument. Att med en sådant krav skulle man spela med högre risk, hellre två vinster och en torsk än obesegrad men bara en vinst.

Det ska bli spännande att se vad man går ut med till nästa säsong.

Avseende skrivbordspoäng så är det ointressant. Jag kan vara lite småsur över Hyséns överfall på Carlgren och straffsituationen i slutetmot Malmö - men sådant ska ju jämna ut sig sägs det. Apropå straffar så är det minnesvärt att Bajen fick fler straffar i samma match än vad Gnaget har fått hitintills.

Tobbe var inte involverad i kollisionen. Det var Ankersen.
Citera
2016-10-31, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Helsingborg har faktiskt legat i allsvenskan näst längst i nuvarande sejour. Ur minnet vilket år laget gick upp senast:

IFK Göteborg 1977
Helsingborg 1993
Elfsborg 1997
Malmö 2000
Djurgården 2000
Kalmar 2003
Aik 2005
Gefle 2005
Örebro?
Norrköping?
Häcken?
Sundsvall 2014
Hammarby 2014
Falkenberg 2013
Jönköping 2015
Östersund 2015

ser rätt ut förutom att gefle och AIK omöjligt kan ha gått upp samma år. öster kom tvåa och GAIS trea när vi vann superettan.
Citera
2016-10-31, 02:46
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ser rätt ut förutom att gefle och AIK omöjligt kan ha gått upp samma år. öster kom tvåa och GAIS trea när vi vann superettan.

Gefle kom 2a i superettan 2004 och gick upp då, så du har helt rätt. Även Häcken gick upp samma år som Gefle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in