2016-10-30, 20:59
Medlem
alexjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ungefär vad jag tycker om alla lag utan supportrar: så länge de inte befinner sig i allsvenskan så får de göra vad de vill. Hur kul är det egentligen att ha en massa lag med tresiffrig publiksiffra? Hade tagit något klassiskt lag som Halmstad, Degerfors, ÖIS, Gais, Öster, Åtvidaberg etc vilken dag i veckan framför något hoppkok som slagit ut.

Håller med. ÖIS, liksom.

Förresten, jag spenderade en kväll med att gräva info om AFC:s ägare. Han heter alltså Ryssholm i efternamn. Det är ett f. d. ryskt namn som denne person nu släppt för att istället låta sig kallas Alex Ryssholm. En försvenskning för att passa in? Vem fan gör något sådant här?

Vet ej vad detta liknar. "Ryssholm". Denna skumma typ ger mig Abramovich-vibbar. Läskigt i allmänhet.

Googla snubben. Finns inget om något annat än saker han gjort i Sverige.
Citera
2016-10-30, 21:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Utan att gräva för mycket vad sägs om 1911-1917, 1955-1965, perioden efter senaste millenieskiftet, när fan har ni dominerat egentligen.
Ja, kanske alla andra perioder förutom de perioder som du räknar upp? Alltså i stort sett "alltid".
Citat:
Jag kan sträcka mig till att Skåne, Västergötland, Östergötland och Stockholm har oftast dominerat svensk fotboll.
Peking är bra, AIK och DIF är bra. I övrigt är det Göteborg med omnejd och Skåne som gäller, historiskt sett.
Citera
2016-10-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Malmö har alltså inte säkrat guldet på sportslig väg än, två raka AIK-segrar samtidigt som Malmö förlorar sista så skiljer bara en poäng i sluttabellen. Hur kommer AIK reagera om man blir "bestulna" på ett guld av förbundet? Samtidigt kommer Malmö hävda att man inte gått för fullt i avslutningen när guldet redan var klart. Nu ska det ganska mycket till om det ska inträffa, men vore onekligen en väldigt märklig situation om det inträffade.

Anmärkningsvärt att Malmös förluster i år kommit mot Gefle, Östersund, J Södra, Helsingborg, Djurgården och Sundsvall. Uteslutande lag på nedre halvan. Stor del i varför man tar guldet, man presterar mot sina toppkonkurrenter.
Om jag ska bli lite seriösare ikväll än i min andra inlägg så är det intressant att även se vunna/förlorade. Malmö hat hittills förlorad sex kamper, Gnaget bara fyra. Malmö har dock bara kryssat tre gånger mot Gnagets åtta. När Alm svingade som vildas mot styrelsens kravställan (på titel eller Europaspel) utan att ha involverat den sportsliga ledningen var det ett av hans argument. Att med en sådant krav skulle man spela med högre risk, hellre två vinster och en torsk än obesegrad men bara en vinst.

Det ska bli spännande att se vad man går ut med till nästa säsong.

Avseende skrivbordspoäng så är det ointressant. Jag kan vara lite småsur över Hyséns överfall på Carlgren och straffsituationen i slutetmot Malmö - men sådant ska ju jämna ut sig sägs det. Apropå straffar så är det minnesvärt att Bajen fick fler straffar i samma match än vad Gnaget har fått hitintills.
Citera
2016-10-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingNamn
Laget har tidigare haft namnen Väsby IK, Cafe Opera och Väsby United.
Hur ska man egentligen resonera kring historik när en klubb tar över andra klubbar?
Den här klubbens ursprungliga namn är Athletic FC. De tog sedan över Atletico Husby, därefter tog de över Väsby United. Nya namnet blev då Athletic FC United.
Det känns riktigt rörigt. Är det verkligen korrekt att säga att detta är f.d. Väsby United? Vilken historik är klubben stolta över, Athletic FCs eller Väsby Uniteds historik?

Hur är det med den nya klubben, kan man säga att de har spelat i Allsvenskan tidigare? IK City (Eskilstuna City) har ju gjort det. Ärver AFC Eskilstuna deras poäng till maratontabellen?
Citera
2016-10-30, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Malmö har alltså inte säkrat guldet på sportslig väg än, två raka AIK-segrar samtidigt som Malmö förlorar sista så skiljer bara en poäng i sluttabellen. Hur kommer AIK reagera om man blir "bestulna" på ett guld av förbundet? Samtidigt kommer Malmö hävda att man inte gått för fullt i avslutningen när guldet redan var klart. Nu ska det ganska mycket till om det ska inträffa, men vore onekligen en väldigt märklig situation om det inträffade.

Anmärkningsvärt att Malmös förluster i år kommit mot Gefle, Östersund, J Södra, Helsingborg, Djurgården och Sundsvall. Uteslutande lag på nedre halvan. Stor del i varför man tar guldet, man presterar mot sina toppkonkurrenter.

Jag tycker att det är skit att en match kan avgöras på pappret i allmänhet men jag kommer inte bry mig ifall MFF bara vinner med en poäng då matchen idag kunnat blivit annorlunda ifall MFF var tvingade att vinna, det är för luddigt och för mycket olika scenarier som skulle kunna inträffat för att orka slösa energi på det men det är djupt beklagligt att situationen finns från första början.
Citera
2016-10-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, vi är trea i SM-guld och trea i maratontabellen, vilket du kallar "vinner aldrig"? Om du inte tänker på hela tiden allsvenskan existerat utan på en viss period där vi enligt din definition "aldrig vinner", så måste ditt favoritlag också ha haft en eller flera perioder där det "aldrig vinner" enligt samma definition.

3:a i guld ligan? 😮
Framgång i Europa? 😂😂😂
Citera
2016-10-30, 22:42
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?

Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.
Citera
2016-10-30, 22:52
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Låt mig höra vad du anser va rimliga gränser för hets och hån?
Det är inget jag funderat på. Det är du som pratar om "rimliga gränser" så du kan väl berätta.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Konstgräs som träningsunderlag är ju en helt annan sak...En annan sak att satsa resurser på riktigt gräs på matcharenan..Det är fullt möjligt om man vill och inte snålar oavsett klimat. Äpplen och päron liksom..

Konstgräs är att välja den lätta vägen utan att göra jobbet fullt ut på vägen. Men jag fattar att många kommuner vill ha det. Men att så många klubbar sen deras fans sväljer är häpnadsväckande...
Utvecklingen går ju framåt så om några år kommer nog alla föredra konstgräs.
Citera
2016-10-30, 22:53
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vilka hoppas ni på om det blir helsingborg/gefle mot halmstad?

Personligen hoppas jag på halmstad. När åkte gefle och helsingborg ut senast? Ja jag är för lat för att söka själv.
Gefle ska vara kvar!
Halmstad får vi ändå aldrig på sommaren och Helsingborg blir torsdagsmatch.
Citera
2016-10-30, 22:54
Medlem
Sodomizer-s avatar
Det måste vara något fel på Malmös träningsupplägg. Det kan inte vara normalt att ha så där mycket skador hela tiden.
Citera
2016-10-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Det måste vara något fel på Malmös träningsupplägg. Det kan inte vara normalt att ha så där mycket skador hela tiden.
Har man en fystränare från de Brittiska öarna så är det tufft. Men det är det värt!
Citera
2016-10-30, 23:09
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Du borde ju faktiskt ha lärt dig nu att det är konstgräsets fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in