2016-10-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vad är felet med närmaste puben? Den kryllar av spermier..

Sen, för att prata om Lotta igen, så var det väl precis den grejen som Lotta försökte med. Hitta nån på puben typ. Det gick ju sådär, kan man säga.
Citera
2016-10-30, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vet inte om jag ska be om ursäkt?
Men jag kan tyvärr inte släppa skitsnacket om Lotta, och kommer försvara henne likt jag försvarar mina barn och nära och kära. Dvs. in i döden. Lotta visste givetvis inte vad hon utsatte sig för. Orsakerna till varför, kan diskuteras, men hon kan oh ska inte skyllas för ens en promille i skuld, för hennes egen död. Martin, är 150% skyldig!

God natt.

Snällt av dig Pripps. Du har helt rätt i att det är en viktig principfråga.
Citera
2016-10-30, 21:55
Avslutad
Citat:
Om en långtradare möter en cykel och båda två har brutit mot trafikreglerna, då har ju båda två tagit en risk. Men vilken av dem råkar mest illa ut ifall olyckan är framme?

Är du full?
Om Brad Pitt lämnar Jennifer för en idiot, är han skyldig då?
Ska vi dra fler "relevanta" jämförelser?
Eller ger du dig nu?

Lotta förtjänade inte att dö. Hon var svag och inte rationell, när hon mötte M. Ma var en expert på Lottor som inte mår bra, en rabiessmittad hund, sa GW. Han tog henne. Och nu lägger ni en del av skulden på henne?!

Folk är dumma i huvudet och har varken självinsikt eller förståelse för andra personer.
Citera
2016-10-30, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Snällt av dig Pripps. Du har helt rätt i att det är en viktig principfråga.

Puss och god natt.
Vi måste värna om våra Lottor och inte bli enkelspåriga.
Lotta får inte ha dött förgäves!
Citera
2016-10-30, 21:59
Medlem
Citat:
Puss och god natt.

Helt rätt Pripps. Systerskap!
Citera
2016-10-30, 22:11
Medlem
Citat:
Är du full?
Om Brad Pitt lämnar Jennifer för en idiot, är han skyldig då?
Ska vi dra fler "relevanta" jämförelser?
Eller ger du dig nu?

Lotta förtjänade inte att dö. Hon var svag och inte rationell, när hon mötte M. Ma var en expert på Lottor som inte mår bra, en rabiessmittad hund, sa GW. Han tog henne. Och nu lägger ni en del av skulden på henne?!

Folk är dumma i huvudet och har varken självinsikt eller förståelse för andra personer.

“Förtjänar” en cyklist att dö ifall hon möter en långtradare när hon cyklar utan lyse? Tröstar det den döda cyklisten ifall långtradaren döms för brottet?

Lottor blir inte hjälpta av om GW eller du säger att det finns rabiessmittade hundar där ute och ni kära Lottor kan inte göra ett SKIT ifall dessa hundar bestämmer sig för att bli tillsammans med er. Det är bara att följa med – eller bli ihjälslagna..

Det tycks vara din världsbild, men den håller jag inte med om.
Citera
2016-10-30, 22:13
Medlem
Citat:
Puss och god natt.

Men det är precis vad som har hänt ifall dessa lottor inte lär sig att det GÅR att undvika rabiessmittade hundar så att man slipper bli smittad själv.
Citera
2016-10-30, 22:19
Medlem
Citat:
Men det är precis vad som har hänt ifall dessa lottor inte lär sig att det GÅR att undvika rabiessmittade hundar så att man slipper bli smittad själv.

Jag har fattat hur du resonerar, ja, och håller inte med. Jag tror inte man behöver ha någon personlig erfarenhet av att vara ihop med en snubbe som Martin för att fatta att det inte är så jävla enkelt som du tror.
Har du läst FUP ordentligt - och om du har gjort det, vad är det som får dig att tro att det var precis så enkelt? Vad, av alla dessa spår och vittnesmål som Lotta och hennes omgivning lämnat efter sig, får dig att tro att det bara var för henne att gå sin väg mot horisonten? Vad drar du för slutsatser om historien kring hennes polisanmälan?
Citera
2016-10-30, 22:19
Medlem
Citat:
Sen, för att prata om Lotta igen, så var det väl precis den grejen som Lotta försökte med. Hitta nån på puben typ. Det gick ju sådär, kan man säga.

Men jag pratar ju inte om att hitta en pappakandidat utan om spermier.

"Pappakandidaten" som hon hittade var ju inget att räkna med utan bara en spermabank. Så det skulle ha varit bättre att lita på tillfälliga ligg.
Citera
2016-10-30, 22:23
Medlem
Citat:
Men jag pratar ju inte om att hitta en pappakandidat utan om spermier.

"Pappakandidaten" som hon hittade var ju inget att räkna med utan bara en spermabank. Så det skulle ha varit bättre att lita på tillfälliga ligg.

Precis, och Danmark är mycket bättre än tillfälliga ligg. Då löper du nämligen inte risken att det plötsligt dyker upp en snubbe på trappen –*som i värsta fall är helt bindgalen, som Martin –*och kräver diverse umgänge och bli en del av ungens liv osv osv. Spermiedonation kan nämligen vara helt anonym och där har donatorn ifråga avsagt sig kontakt från början. Mycket bra.
Det är, för att använda ditt tidigare resonemang, extremt bra strategi om man vill undvika rabieshundar.
Citera
2016-10-30, 22:28
Medlem
Citat:
Jag har fattat hur du resonerar, ja, och håller inte med. Jag tror inte man behöver ha någon personlig erfarenhet av att vara ihop med en snubbe som Martin för att fatta att det inte är så jävla enkelt som du tror.
Har du läst FUP ordentligt - och om du har gjort det, vad är det som får dig att tro att det var precis så enkelt? Vad, av alla dessa spår och vittnesmål som Lotta och hennes omgivning lämnat efter sig, får dig att tro att det bara var för henne att gå sin väg mot horisonten? Vad drar du för slutsatser om historien kring hennes polisanmälan?

Varför skulle Martin stalka just Lotta när han inte hade gjort det med andra flickvänner? Men att säga att man inte "vågar" genomföra en anmälan är ett bekvämt sätt för kvinnan att ångra sig när hon egentligen vill fortsätta relationen trots att den är jobbig. Sen anmäler man igen när situationen spårar ur. Och sen ångrar man sig igen, eftersom man egentligen vill ha barn med vederbörande..
Citera
2016-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Precis, och Danmark är mycket bättre än tillfälliga ligg. Då löper du nämligen inte risken att det plötsligt dyker upp en snubbe på trappen –*som i värsta fall är helt bindgalen, som Martin –*och kräver diverse umgänge och bli en del av ungens liv osv osv. Spermiedonation kan nämligen vara helt anonym och där har donatorn ifråga avsagt sig kontakt från början. Mycket bra.
Det är, för att använda ditt tidigare resonemang, extremt bra strategi om man vill undvika rabieshundar.

Till din stora förvåning kan jag berätta att även en spermamottagare som träffar sin spermadonator i närmaste puben kan vara "helt anonym" - även ange falsk identitet. Det är väldigt få snubbar som kräver ID innan det ligger med någon. Har man ingen kontakt med vederbörande efter donationen är risken extremt liten att man skulle råka träffas igen. Åtmintone i en stad som Stockholm - där Lotta bodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in