2016-10-30, 18:22
Medlem
ockelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlaceToBe
Kan någon hjälpa mig att förstå mitt problem? Det gäller FUT i synnerhet, men de andra varianterna är också delaktiga i största allmänhet.

Jag gillar att spela hyfsat snabb kontringsfotboll. Snabbt upp på CAM/ST, några kortpassningar innan jag slår iväg den i djupled på någon av spelarna som finns där uppe. Problemet är att det inte fungerar överhuvudtaget för mig längre. Det är nämligen så att ingen av mina spelare tar djupledslöpningar mellan motståndarens backlinje.

Jag spelar 4-3-1-2 med Lukaku och Musa som anfallare. Eriksen som CAM. Har testat olika spelare, men det löser sig inte alls. Jag vet att Lukaku har M/M och alltså kan komma djupt för att hämta boll, men han borde även gå i djupled.

Ja, jag passar runt med X + L1 för att få spelarna att röra sig framåt, men det sker så sällan att jag enbart blir frustrerad.

Ja, jag har testat olika inställningar för mina anfallare. "Smyg in bakom backlinjen" borde rimligtvis fixa det jag är ute efter, men det fungerar ej. Har även testat att kombinera ovan nämnda instruktion med en spelare som "Markera spelare" för att på så sätt locka ned en av motståndarens mittbackar, men inte heller det fungerar.

I och med att jag har 3 spelare där uppe i princip konstant så borde jag i teorin kunna kontra sönder mina motståndare, men det löser sig inte.

Förslag?

Jag skulle laborera med Custom Tactics. Där kan du bl.a. styra hur pass riskabla passningar som ska slås, och därmed styra vilka löpningar spelarna ska ta.
Citera
2016-10-30, 18:24
Medlem
ockelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Vad tror ni om att investera i SIF Donnaruma? Chansen finns ju att han får en TIF men annars så. Om en spelare får winter upgrade ökar väl IF-korten?

Kostar runt 20k nu tror jag.

Såg att någon frågade om MM SBC. Man får väl vara ute en månad i förväg typ... Ska fan kolla upp vilka matcher som är på box day redan nu

Edit: va fan. Så ska servrarna krångla.. Behöver 3p på två matcher för att gå upp till div3. Så är jag taggad på att lira och köpte precis PS plus. Ea och deras jävla servrar..

Om hans SIF ska få en upgrade så måste hans upgrade-kort få minst 84. Känns tvek.

(Rätta mig om jag har fel.)
Citera
2016-10-30, 18:29
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ockelito
Om hans SIF ska få en upgrade så måste hans upgrade-kort få minst 84. Känns tvek.

(Rätta mig om jag har fel.)
Hans IF är 82. Så om han får upgrade på 82 så kommer IF bli 83 och SIF som är 84 nu kommer bli 85 eller tänker jag fel? Hursomhelst kan det väl vara värt att köpa ändå? 20k för en spelare som går för runt 11k i discard och som med lite tur ökar? Hans IF är 1k dyrare enligt futbin. Varför då?

Kört med Alissons OTW jättelänge nu och funkat riktigt bra men nu i högre divisioner känns Handanovic (som jag har i mitt andralag) bättre. Folk i tråden skriver ju att SIF Donnaruma är bra också

Spelar ens Alisson för Roma förresten? Hur grym är Donnaruma på riktigt? Dålig koll på serie A.

Edit: köpt honom. Min viktigaste match på FUT i år. Han var kass och släppte in 3 skitmål
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-30 kl. 19:19.
Citera
2016-10-30, 18:52
Medlem
Är jag den enda som får "FUT har stor belastning på servrarna just nu. Försök igen senare" när jag försöker gå in, är på PS4
Citera
2016-10-30, 18:59
Medlem
http://www.futhead.com/17/squads/1798341/
Va tycks om det här laget?
Värt att köpa eller?
Citera
2016-10-30, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20
http://www.futhead.com/17/squads/1798341/
Va tycks om det här laget?
Värt att köpa eller?

Ser stabilt ut! Enda nackdelen jag ser är att ytterbackarna är ganska dåliga defensivt, fina offensivt ja, men defensivt ser det oroligt ut
Citera
2016-10-30, 20:35
Medlem
Är i Div 1 och spelar just nu första gången därmed fut champions.
Men hur fasen lyckas vissa spela 40 matcher ?
kom till Silver nivå 3.

Det jag undrar är kommer jag forsätta på silver nivå 3 vid nästa gång jag kvalar in, eller är det bara börja om på nytt? vilket betyder att man aldrig kommer komma upp speciellt högt

Lukaku är ju riktigt op på detta spel

Samt Ben Yedder är rolig att lira med.
Senast redigerad av Krokofant12 2016-10-30 kl. 20:41.
Citera
2016-10-30, 20:42
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Ser stabilt ut! Enda nackdelen jag ser är att ytterbackarna är ganska dåliga defensivt, fina offensivt ja, men defensivt ser det oroligt ut
Även dålig defensiv på mittfältet. Bara Khedira som har bra defensiv.

Hur är det om man har cdm istället för cm som position i sin formation? Kör med defensiva spelare men kör 433(4) och känns som mina cm (spelarna är dock cdm) hamnar för högt upp trots att jag ställt in "stanna i försvar vid anfall" Om jag kör en formation med cdm, kommer de automatiskt ligga längre ner i banan då?

Hur är Douglas Costa? Gillar speciella kort så lite sugen på hans SBC. Men kan sälja mina 3 scream för typ 100k, men känns roligare att ha det kortet men lite osäker. Men är det någon som spelat med hans SBC eller vanliga kort?

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Är i Div 1 och spelar just nu första gången därmed fut champions.
Men hur fasen lyckas vissa spela 40 matcher ?
kom till Silver nivå 3.

Det jag undrar är kommer jag forsätta på silver nivå 3 vid nästa gång jag kvalar in, eller är det bara börja om på nytt? vilket betyder att man aldrig kommer komma upp speciellt högt

Lukaku är ju riktigt op på detta spel

Samt Ben Yedder är rolig att lira med.
Kvalar man in automatiskt varje vecka om man ligger i div1? Även om man inte spelar matcher? Hört att man kan komma in via div2 också? Jag har gått upp tre raka nu till div3 så vet inte hur det funkar i 1 och 2.

Vad har du för lag förresten?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-30 kl. 20:46.
Citera
2016-10-30, 21:09
Medlem
waikikiis avatar
Vänta nu har de förlängt weekend league med en dag? Står en dag och tre timmar för mig.
Citera
2016-10-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Vänta nu har de förlängt weekend league med en dag? Står en dag och tre timmar för mig.

Stämmer! Var många som hade problem att ta sig in på FUT igår, därför
Citera
2016-10-30, 21:52
Medlem
C0ws avatar
Vad tror ni, kommer IF CR7 gå ner i pris vid black friday?
Citera
2016-10-30, 21:55
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Stämmer! Var många som hade problem att ta sig in på FUT igår, därför
Men va fan. Suttit här och nött som en jävla galning för att hinna. Suck.

Men egentligen bör de lägga det över tre dagar kan jag tycka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in