2016-10-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Inte samtidigt som man betalar för den nya dyrare bostaden som man blev tvungen att flytta till när orten slog igen.
Har du några exempel på orter som slagit igen där folk fått lämna bostäder de köpte för 1,5 miljoner?
2016-10-30, 20:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ser ut som om de bägge har noll pengar.
Men stackaren i Danderyd sitter ju med en skuld på hela 20 miljoner och lär inte ha råd med ett par sjukdagar, medan han i obygden har noll i skuld.
Så danderydssnubben betalar si så där 25 tusen mer i månaden än obygdsgrabben.

Det var ju en ytterst märklig tolkning...

Jag ser något helt annat, nämligen att personen i danderydsvillan har 20 ggr större tillgångar i sin bostad än Bo Bajs i obygden.
2016-10-30, 20:09
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har du några exempel på orter som slagit igen där folk fått lämna bostäder de köpte för 1,5 miljoner?

Ja orten som jag växte upp här drabbats av just det.
2016-10-30, 20:13
Medlem
Sonnenwendes avatar
[
Citat:
QUOTE=Alpha101|58862501]"tuffare" & "vettigare" är bara flum. Det betyder bara att du inte har en aning om vad du pratar om.

Hur stora kreditförluster är ok? Och hur räknade du ut den nivån?
Svara på det istället för att flumma.

Så en stigande skuldsättning kontra reallöner är bara flum? Hur motiverar du det flummet? har du kalla hårda fakta? eller bara eget ordbajsande?
Citat:
Det är ju du som svamlar och inte kan producera svar med substans. Och verkar inte ens förstå frågan.

Om Pelle kör långsammare och Kalle har bälte har du bara minskat risken.
Det highbanker jämrar sig över kan fortfarande inträffa.

Antingen visar du hur du räknar ut var risken skall vara. Och så förklarar du att du som varande stalinist kräver att folket underkastar sig dina dekret. Eller så förklarar du att du som stalinist förbjuder fordonstrafik då det innebär risk.

Jag som nyliberal säger att parterna får avgöra. Men kommunister som du och highbanker menar att bara en sådan som Gudrun Schyman eller Rossana Dinamarca kan avgöra sådant, och så skall alla underkasta sig deras visdom.
[/quote]

Uppenbarligen är du och Maudoro en och den samma, du älskar att skattebetalarna betakar dina kostnader?
2016-10-30, 20:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

Så en stigande skuldsättning kontra reallöner är bara flum? Hur motiverar du det flummet? har du kalla hårda fakta? eller bara eget ordbajsande?

Flummet från din sida är att du inte anger hur stora kreditförluster som är acceptabelt.
2016-10-30, 20:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Spännande!, där jag kommer ifrån kostar ett enkelt torpställe drygt en miljon. Desto längre ifrån ära och redlighet desto dyrare!Sålunda är dina personliga erfarenheter helt orelevanta i en svensk kontext.
2016-10-30, 20:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Flummet från din sida är att du inte anger hur stora kreditförluster som är acceptabelt.
Storleken på kreditförluster är direkt korrelerande till bankernas eget kapital och hur stort är det?
2016-10-30, 20:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Spännande!, där jag kommer ifrån kostar ett enkelt torpställe drygt en miljon. Desto längre ifrån ära och redlighet desto dyrare!Sålunda är dina personliga erfarenheter helt orelevanta i en svensk kontext.

På vilket sätt blev mina erfarenheter irrelevanta av det du skrev? Jag har sett från nära håll hur hus på en liten ort har blivit osäljbara då det helt dominerade företaget slog igen över en natt.

Detta drabbade alla på orten mycket hårt, även pensionärer då all service på orten förstås drabbas.

Bo kvar som arbetslös med miljonlån på en död ort, eller ta tag i sitt liv och flytta dit jobben finns men då också få skaffa ytterligare en bostad som ska betalas, det är alternativen.

Själv var jag smart nog att flytta till Stockholm och skaffa jobb och bostad där istället, det var mycket säkrare och bättre.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2016-10-30 kl. 20:26.
2016-10-30, 20:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
På vilket sätt blev mina erfarenheter irrelevanta av det du skrev? Jag har sett från nära håll hur hus på en liten ort har blivit osäljbara då det helt dominerade företaget slog igen över en natt.

Detta drabbade alla på orten mycket hårt, även pensionärer då all service på orten förstås drabbas.

Bo kvar som arbetslös med miljonlån på en död ort, eller ta tag i sitt liv och flytta dit jobben finns men då också få skaffa ytterligare en bostad som ska betalas, det är alternativen.
Helt irrelevanta, då bostäder skenar över hela landet pga det låga priset på krediter.
2016-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det var ju en ytterst märklig tolkning...

Jag ser något helt annat, nämligen att personen i danderydsvillan har 20 ggr större tillgångar i sin bostad än Bo Bajs i obygden.
Tyckte du skrev pengar..
2016-10-30, 20:37
Medlem
Citat:
Ok.. tråkigt (och jag menar det).
2016-10-30, 20:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Helt irrelevanta, då bostäder skenar över hela landet pga det låga priset på krediter.

Du förstod alltså inte att jag tog upp risken med hus på avfolkningsorter då dessa kan bli osäljbara över en natt då det dominerade företaget slår igen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in