2016-10-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Cilic till final i Basel och är nu 10p före Berdych. Möter Nishikori för en buffert på 200p(mer än skillnaden mellan kvart & semi) inför Paris.

Kul, jag ser hellre Cilic än Berdych i finalen.
Citera
2016-10-29, 23:25
Medlem
Cilic och Goffin kan ställas mot varandra i Paris. Mycket bra lottning för spänningens skull.
Citera
2016-10-30, 15:40
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Fidde är en härlig typ. En bra tränare och skön karaktär. Men det där med körtelfebern är faktiskt någonting som bör utredas. Det är inte säkert att det är ett oturligt sammanträffande.

Må så vara. Men de spelare som tränas av Fidde blir inte bättre.
Han är rätt skön som kommentator ex, och verkar va en skön kille som du nämner
men jag tror han kör rätt hårt med sina adepter, och det passar inte alla.Han kräver mycket.
Citera
2016-10-30, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Må så vara. Men de spelare som tränas av Fidde blir inte bättre.
Han är rätt skön som kommentator ex, och verkar va en skön kille som du nämner
men jag tror han kör rätt hårt med sina adepter, och det passar inte alla.Han kräver mycket.

Tror personligen att han är bättre på att motivera än att förädla. Därav inte rätt man för posten. Bättre att han tar över något psykfall på touren och får denne att kämpa.

Murray vann Wien, 415p bakom Djokovic nu. Och det är massa poäng på spel i både Paris och London så är han bara den lite bättre av dom två i avslutningen så avslutar han året som världsetta.
Citera
2016-10-30, 16:47
Medlem
Citat:
Tror personligen att han är bättre på att motivera än att förädla. Därav inte rätt man för posten. Bättre att han tar över något psykfall på touren och får denne att kämpa.

Murray vann Wien, 415p bakom Djokovic nu. Och det är massa poäng på spel i både Paris och London så är han bara den lite bättre av dom två i avslutningen så avslutar han året som världsetta.

Ja det skulle vara kul att se. Typ Gulbis eller Fognini eller nån sådan spelare som det inte står riktigt rätt till med men som har en jävla hög kapacitet.
Citera
2016-10-30, 17:02
Medlem
Bjurras avatar
Citat:

Vilket gör det extra ironiskt att E Ymer förvandlats till en tankare av rang under Rosengren.

Mitt intryck av Rosengren är att han är en in-i-kaklet kille utan intresse eller förmåga att reflektera och analysera.

En del intressanta kommentarer här:

http://arnesen-tennis.blogspot.co.uk/2016/10/skyll-inte-nedflyttningen-pa-dc.html#comment-form
Citera
2016-10-30, 17:19
Medlem
Cilic vann i Basel. Mycket kul, hoppas att han hittar tillbaka till sin bästa tennis nu i slutet på säsongen så kan det bli ett underhållande slutspel. Det blev ju totalt fiasko senast han var med i en ytterst märklig turnering.
Citera
2016-10-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vilket gör det extra ironiskt att E Ymer förvandlats till en tankare av rang under Rosengren.

Mitt intryck av Rosengren är att han är en in-i-kaklet kille utan intresse eller förmåga att reflektera och analysera.

http://arnesen-tennis.blogspot.co.uk/2016/10/skyll-inte-nedflyttningen-pa-dc.html#comment-form

Vet inte om han tankar lika mycket som han inte vet vad sjutton han ska göra på banan numera. Han verkar iaf helt ha frångått tanken att han ska mjölka motståndaren på misstag genom att stå en bit bakom baslinjen och kämpa. Någon måste ju ha sagt åt honom att spela så aggressivt, troligtvis Fidde det senaste halvåret då han väl saknat en personlig coach. Hoppas han hittar någon som kan ta tillvara på hans styrkor också, inte bara jobba på svagheterna. Han behöver en heltidscoach igen helt klart, alternativt om han på något sätt kan bli ett litet miniteam med brorsan och Hedsberg. Att gå tillbaka till G2G vore nog inte helt fel för honom.
Citera
2016-10-30, 18:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Cilic är praktiskt taget klar nu i och med att han vann i Basel. Även om han ryker direkt mot Karlovic måste Goffin nå minst final, Berdych måste ta sig till semifinal (Murray i en eventuell kvartsfinal) och Tsonga måste vinna hela skiten.

Nej, det känns som att alla platser är klara nu

Djokovic
Murray
Wawrinka
Raonic
Nishikori
Monfils
Thiem
Cilic

Det enda jag oroar mig för är Monfils som drog sig ur Paris pga skada. Hoppas och tror att han inte är skadad utan att han helt enkelt är rädd för att skada sig nu när han redan är kvalificerad och väljer då att avstå Paris.
Citera
2016-10-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Cilic är praktiskt taget klar nu i och med att han vann i Basel. Även om han ryker direkt mot Karlovic måste Goffin nå minst final, Berdych måste ta sig till semifinal (Murray i en eventuell kvartsfinal) och Tsonga måste vinna hela skiten.

Nej, det känns som att alla platser är klara nu

Djokovic
Murray
Wawrinka
Raonic
Nishikori
Monfils
Thiem
Cilic

Det enda jag oroar mig för är Monfils som drog sig ur Paris pga skada. Hoppas och tror att han inte är skadad utan att han helt enkelt är rädd för att skada sig nu när han redan är kvalificerad och väljer då att avstå Paris.

Nån typ av skada har han för det finns ingen chans att han skulle hoppa över den turneringen annars. Det är hans hemmaturnering och den turneringen som han har spelat sin bästa tennis i genom åren.

Men man kan ju hoppas att det bara är en försiktighetsåtgärd.
Citera
2016-10-30, 21:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nån typ av skada har han för det finns ingen chans att han skulle hoppa över den turneringen annars. Det är hans hemmaturnering och den turneringen som han har spelat sin bästa tennis i genom åren.

Men man kan ju hoppas att det bara är en försiktighetsåtgärd.

Det ska tydligen handla om en revbensskada. Låter inte så bra men vi får väl se...
Citera
2016-10-30, 21:28
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra

Byt ut Fidde Rosengren mot Stefan Edberg
det är en början..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in