Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Det är bra för SD att Trump kanske vinner. Det behövs ledare som skakar om etablissemanget riktigt ordentligt. Jag önskar också att Le Pen kunde få större framgång. Orban har ju redan lyckats.
Det ser ändå bra ut för SD även om Trump inte når ända fram. Vårt land är ju mycket annorlunda och det är inte invandrarna som skall ställas till svars. Det är alltid politikerna som förådde landet.
Just nu tror jag SD har 21%, men jag tror det lossnar nästa höst. Allt behöver sätta sig, folk har svårt att ta in samhällsproblemen, det blir en fördröjningseffekt.
Nu tror jag absolut inte det kommer bli så - att Trump kommer förlora, men alltid kul att spekulera lite om så skulle vara fallet. Media och maktgalna politiker skulle nog fullständigt krossa SD:s chanser att komma med i en regering i det läget till 2018. Max 20% då skulle jag tro.
Man skulle bete sig extremt manipulativt, på en nivå som få skulle märka av då de flesta skulle tro att makten identifierat problemen och tro att en förändring till det positiva alltid skulle vara nära förestående, vilket allt längre och längre fram ytterligare en gång skulle visa sig vara falskt. Konflikter, korruption,maktbegär, mer invandring, mer krig, våldsamheter och elände skulle bli ännu mer vardag om än i långsammare accelererande takt än senaste 10 åren, för att riktigt vänja in "boskapen" att det är så här den normala oföränderliga verkligheten ser ut.
Tids nog (om inte ett kärnvapenkrig tar död på allt liv innan) så skulle en ny "Trump-liknande" personlighet träda fram någonstans och försöka sig på att ännu en gång förena stormakterna och mänskligheten ur ett gott utvecklande perspektiv.