Citat:
Ursprungligen postat av
Ockhamsrazor
Nu blir det jobbigt. SD på 21.7% i Sentio. Bara yougov kvar som ett "seriöst" opinionsinstitut.
Känns som en oseriös kommentar från en som följt tråden. Sentio brukar väl de flesta betrakta som mest trovärdiga i upp såväl som nedgång? De andra OI däremot ger vi inte mycket för. En liten flagga på Yougov.
Citat:
Ursprungligen postat av
Floragatan
Deprimerande. Man kastas verkligen mellan hopp och förtvivlan som SD-väljare.
Jag vet inte. SD har varit tämligen osynliga och när de uttalat sig har de kanske inte varit helt i takt med folket i tiden. Två exempel.
1. Tex SD-ledningen stötte inte de som demonstrerade mot att polisen frisläppte de misstänkta gruppvåldtäktsmännen på Gotland.
2. SD-kvinnan motionerade om ägarstrukturer i media i Sverige. MSM tolkade det som antisemitism. Rätt eller fel, men kvinnan pekade inte ut Bonnierfamiljen i sin motion. Henne skickade SD-ledningen ut på arslet. Kan SD-kvinnans motion om vissa familjers monopolställning vara orsaken eller är det SD-ledningen agerande som folk kanske stör sig på? Det finns väl andra områden där staten stiftar lagar mot att vissa företag växer sig för stora och sätter konkurrensen ur spel.
Kan eventuellt vara så att S faktiskt agerar och belönas för det, även om jag inte håller det för troligt. Jag hade själv missat detta som Vimur skriver nedan så sannolikt har många politiskt ointresserade också missat det. Rekommenderad läsning.
(FB) Försvarsmakten: Ett land i förändring är värt att bevara.
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?