Citat:
Jo, det är väl inte alltför vågat med ett Ljungskile (Stiller är ju där) heller.
Jag blir nära på vansinnig om vi inte köper loss Omarsson, vi har dels få forwards och dels är han oerhört nyttig. Jag är snarare orolig för Tobbe därframme. Spökar höften såhär mycket lär det väl knappast bli bättre nästa år samtidigt som han är otroligt poänggivande sett till sin speltid.
SEB kommer ingen vilja ha och ska vi ha pengar för danskarna måste dom gå i vinter. Jag har varit inne på det innan men säger det igen, vi måste göra oss av med alla tre nu i januari så vi får cash för dom, får ner lönekostnaderna än mer och kan låta yngre spelare ta dom platserna.
Centralt på mitten får väl Tom och Sabah spela ihop med Seb som antagligen fortsatt är helig i laguppställningen under JL.Det vore även intressant att se Paka centralt offensivt. Nackdelen blir ju att vi då iom att Seb får spela fortsätter med två offensivt lagda centrala och det har ju visat sig inte direkt vara en succé.
I övrigt lär ju Dahlin lämna sin plats som tredjemålis, på lån eller permanent återstår att se.
Jag blir nära på vansinnig om vi inte köper loss Omarsson, vi har dels få forwards och dels är han oerhört nyttig. Jag är snarare orolig för Tobbe därframme. Spökar höften såhär mycket lär det väl knappast bli bättre nästa år samtidigt som han är otroligt poänggivande sett till sin speltid.
SEB kommer ingen vilja ha och ska vi ha pengar för danskarna måste dom gå i vinter. Jag har varit inne på det innan men säger det igen, vi måste göra oss av med alla tre nu i januari så vi får cash för dom, får ner lönekostnaderna än mer och kan låta yngre spelare ta dom platserna.
Centralt på mitten får väl Tom och Sabah spela ihop med Seb som antagligen fortsatt är helig i laguppställningen under JL.Det vore även intressant att se Paka centralt offensivt. Nackdelen blir ju att vi då iom att Seb får spela fortsätter med två offensivt lagda centrala och det har ju visat sig inte direkt vara en succé.
I övrigt lär ju Dahlin lämna sin plats som tredjemålis, på lån eller permanent återstår att se.
Ja, i grunden är jag nog egentligen för att man avvecklar hela detta danskspåret och säljer av allt i samma veva och börjar om. Men om det nu inte blir så är jag nog mest sugen på att ha kvar Ankersen av de tre, han har löpstyrka och tvåvägspel som jag tycker de andra två ibland kan sakna, samt att han funkar bra på båda kanterna och är bra i defensiven.
Hysén och Bjärsmyr är två andra spelare man inte blir klok på riktigt. Hysén, Seb, Alvbåge och Bjärs känns som 4 spelare som kan bli vår ekonomiska/sportsliga död då jag har svårt att se oss bara göra oss av med dom. Samtidigt tycker jag inte någon egentligen är godkänd sett till den här säsongen, Hysén närmast med det funkar inte att ha en så dyr (relativt dyr trots ganska mediokert kontrakt) anfallare skadad halva säsongen.
Såvida inte accepterar att agera 3:e val nästa säsong så är det ännu en pusselbit som får anses extremt jobbig att lösa.
Rogne var ju ett monster nu senast mot AIK och jag tycker ju vi bör bygga vår defensiv på honom, bredvid honom behövs nog en kvickare och snabbare back med framförallt fysiken och speeden som signum. Varken Rogne eller Bjärs är direkt snabba och jag tycker inte de två synkar perfekt då de i grunden är ganska lika varandra.