2016-10-26, 14:25
Medlem
kostymnisses avatar
Föga överraskande men nu är det iaf klart att Adam lämnar efter säsongen.

http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/Oktober/En-annan-legendar-tar-farval/

Han vill dock fortsätta karriären men nån annanstans. Frågan är var. Han är ju Göteborgare och att han stannar i stan eller i Varberg, Ljungskile (om dom hänger kvar) etc känns inte långt borta.
Han var sanslöst bra när han var på topp men nu finns inget av det kvar mer än i löneposten. Skönt att bli av med den lönen.

Man får dock tacka Adam för alla år i klubben, på slutet även för att han inte gnällde över sin bänkplats det minsta utan bara bet ihop och krigade på. Bara att önska lycka till i alla matcher framöver förutom när han möter oss då...
2016-10-26, 15:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Föga överraskande men nu är det iaf klart att Adam lämnar efter säsongen.

http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/Oktober/En-annan-legendar-tar-farval/

Han vill dock fortsätta karriären men nån annanstans. Frågan är var. Han är ju Göteborgare och att han stannar i stan eller i Varberg, Ljungskile (om dom hänger kvar) etc känns inte långt borta.
Han var sanslöst bra när han var på topp men nu finns inget av det kvar mer än i löneposten. Skönt att bli av med den lönen.

Man får dock tacka Adam för alla år i klubben, på slutet även för att han inte gnällde över sin bänkplats det minsta utan bara bet ihop och krigade på. Bara att önska lycka till i alla matcher framöver förutom när han möter oss då...

Halmstad kanske om de går upp? Om han ens håller den nivån.

Han bor ju granne med mig typ här i Majorna, ser honom titt som tätt, och tror inte han är sugen på att flytta.

Förövrigt rätt "skönt" att både Hjalle och Adam försvinner efter säsongen, då slipper man ha två legender kvar i truppen som inte längre kan ses som fotbollsspelare utan snarare som ikoner/löneposter. Nu behöver man inte ens diskutera deras vara eller ickevara i klubben på sportsliga grunder kontra lön samt deras erfarenhet och ikonstatus.

Nu har vi väl närapå 1,5-2 miljoner mindre i lönekostnad för nästa år, räknat på att Adam har 100k + i lön och Hjalle typ 70-80k.
2016-10-26, 15:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Halmstad kanske om de går upp? Om han ens håller den nivån.

Han bor ju granne med mig typ här i Majorna, ser honom titt som tätt, och tror inte han är sugen på att flytta.

Förövrigt rätt "skönt" att både Hjalle och Adam försvinner efter säsongen, då slipper man ha två legender kvar i truppen som inte längre kan ses som fotbollsspelare utan snarare som ikoner/löneposter. Nu behöver man inte ens diskutera deras vara eller ickevara i klubben på sportsliga grunder kontra lön samt deras erfarenhet och ikonstatus.

Nu har vi väl närapå 1,5-2 miljoner mindre i lönekostnad för nästa år, räknat på att Adam har 100k + i lön och Hjalle typ 70-80k.
Adam kan väl lira i ÖIS eller GAIS om han inte vill lämna GBG eller anses det som förräderi?

Blir Hjalle kvar i klubben eller blir det Island för honom?
2016-10-26, 15:28
Medlem
Helt rätt, och helt omöjligt att säga vilken nivå Adam håller för nu, iom att det i princip bara blivit u21 matcher för honom. Riktigt bra spelare när han var i sin peak, och helt klart en ikon.
2016-10-26, 15:38
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Adam kan väl lira i ÖIS eller GAIS om han inte vill lämna GBG eller anses det som förräderi?

Det kan han nog inte göra om han vill förbli en IFK-ikon.

Framförallt inte GAIS bland fansen då de är rätt hatade.
2016-10-26, 15:42
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:

Hjalmar lär bli kvar i Göteborg och med stor sannolikhet även i klubben.
2016-10-27, 12:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Jag antar att en del skulle bli förbannade om han gick till GAIS men personligen tycker jag det är en löjlig inställning. Adam fick inte vara kvar och vill spela. Han har inte spelat på två år i princip, aldrig gnällt över sin sits och innan dess varit en toppspelare. Nu letar han nytt kontrakt annorstädes och att han är ju göteborgare sedan barnsben (kom ju från VF).
Det är ju inte så att han går till en konkurrent om han skulle välja GAIS. Således inget svek i min bok. Det är inget förräderi om man lämnar på det sättet, hade han dock t.ex. redan ifjol bråkat om speltid, gnällt i media och varit ett irritationsmoment på Kamratgården samt t.ex. sågat fansen när vi kritiserat ett sådant beteende och DÅ krävt att få gå till GAIS vore saken i ett annat läge. Nu har han skött sig exemplariskt.

Hjalle är mer göteborgare än islänning numera (har ju bott här i stort sett hela sitt vuxna liv) och lär få nån roll i klubben.
2016-10-27, 16:05
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag antar att en del skulle bli förbannade om han gick till GAIS men personligen tycker jag det är en löjlig inställning. Adam fick inte vara kvar och vill spela. Han har inte spelat på två år i princip, aldrig gnällt över sin sits och innan dess varit en toppspelare. Nu letar han nytt kontrakt annorstädes och att han är ju göteborgare sedan barnsben (kom ju från VF).
Det är ju inte så att han går till en konkurrent om han skulle välja GAIS. Således inget svek i min bok. Det är inget förräderi om man lämnar på det sättet, hade han dock t.ex. redan ifjol bråkat om speltid, gnällt i media och varit ett irritationsmoment på Kamratgården samt t.ex. sågat fansen när vi kritiserat ett sådant beteende och DÅ krävt att få gå till GAIS vore saken i ett annat läge. Nu har han skött sig exemplariskt.

Hjalle är mer göteborgare än islänning numera (har ju bott här i stort sett hela sitt vuxna liv) och lär få nån roll i klubben.

Håller väl med dig i teorin ang Adam men om det visar sig att Adam väljer GAIS/ÖIS framför t.ex Halmstad/Varberg/Falkenberg kan jag tycka att han är en aning korkad. Inte för att det är direkt provocerande för mig men det blir ändå lite konstigt om han har andra alternativ.

Men där är vi ju inte ännu.

Nu hoppas jag man fort klargör vad som händer med danskarna, Omarsson samt Tom Pettersson. Jag börjar bli mer och mer sugen på att ha kvar Ankersen och låta han spela vänsterkant snarare och då sälja Rieks för några miljoner.

Problemet blir återigen vårt innermittfält med Seb/Albaek där jag tyvärr tror att vi MÅSTE göra oss av med Albaek av den enkla anledningen att vi inte kommer kunna bli av med Seb oavsett hur mycket jag hellre hade haft kvar Albaek samt kompletterat med en mer tydligt defensivt inriktad spelare.
2016-10-27, 16:09
Medlem
mishimas avatar
Vilka värvar Johan Bertilsson från Gefle om de åker ur?

Skulle väl kunna vara aktuell för ett mittenlag som Örebro, men tycker de har det rätt välställt på positionen. I Kalmar har han redan misslyckats. Kan inte riktigt placera honom, men han lär inte spela i Superettan nästa år.
2016-10-27, 16:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vilka värvar Johan Bertilsson från Gefle om de åker ur?

Skulle väl kunna vara aktuell för ett mittenlag som Örebro, men tycker de har det rätt välställt på positionen. I Kalmar har han redan misslyckats. Kan inte riktigt placera honom, men han lär inte spela i Superettan nästa år.

Sirius ligger bra geografiskt och kanske även fotbollsmässigt.
2016-10-27, 17:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Håller väl med dig i teorin ang Adam men om det visar sig att Adam väljer GAIS/ÖIS framför t.ex Halmstad/Varberg/Falkenberg kan jag tycka att han är en aning korkad. Inte för att det är direkt provocerande för mig men det blir ändå lite konstigt om han har andra alternativ.

Men där är vi ju inte ännu.

Nu hoppas jag man fort klargör vad som händer med danskarna, Omarsson samt Tom Pettersson. Jag börjar bli mer och mer sugen på att ha kvar Ankersen och låta han spela vänsterkant snarare och då sälja Rieks för några miljoner.

Problemet blir återigen vårt innermittfält med Seb/Albaek där jag tyvärr tror att vi MÅSTE göra oss av med Albaek av den enkla anledningen att vi inte kommer kunna bli av med Seb oavsett hur mycket jag hellre hade haft kvar Albaek samt kompletterat med en mer tydligt defensivt inriktad spelare.

Jo, det är väl inte alltför vågat med ett Ljungskile (Stiller är ju där) heller.

Jag blir nära på vansinnig om vi inte köper loss Omarsson, vi har dels få forwards och dels är han oerhört nyttig. Jag är snarare orolig för Tobbe därframme. Spökar höften såhär mycket lär det väl knappast bli bättre nästa år samtidigt som han är otroligt poänggivande sett till sin speltid.

SEB kommer ingen vilja ha och ska vi ha pengar för danskarna måste dom gå i vinter. Jag har varit inne på det innan men säger det igen, vi måste göra oss av med alla tre nu i januari så vi får cash för dom, får ner lönekostnaderna än mer och kan låta yngre spelare ta dom platserna.
Centralt på mitten får väl Tom och Sabah spela ihop med Seb som antagligen fortsatt är helig i laguppställningen under JL.Det vore även intressant att se Paka centralt offensivt. Nackdelen blir ju att vi då iom att Seb får spela fortsätter med två offensivt lagda centrala och det har ju visat sig inte direkt vara en succé.

I övrigt lär ju Dahlin lämna sin plats som tredjemålis, på lån eller permanent återstår att se.
2016-10-27, 17:41
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Sirius ligger bra geografiskt och kanske även fotbollsmässigt.
Ingen koll på Sirius truppbehov men inget dumt förslag.
Citat:
Jo, det är väl inte alltför vågat med ett Ljungskile (Stiller är ju där) heller.
Förutsatt att de klarar sig. Jag tror inte att Adam är jättesugen på division 1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in