2016-10-27, 18:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jo, det är väl inte alltför vågat med ett Ljungskile (Stiller är ju där) heller.

Jag blir nära på vansinnig om vi inte köper loss Omarsson, vi har dels få forwards och dels är han oerhört nyttig. Jag är snarare orolig för Tobbe därframme. Spökar höften såhär mycket lär det väl knappast bli bättre nästa år samtidigt som han är otroligt poänggivande sett till sin speltid.

SEB kommer ingen vilja ha och ska vi ha pengar för danskarna måste dom gå i vinter. Jag har varit inne på det innan men säger det igen, vi måste göra oss av med alla tre nu i januari så vi får cash för dom, får ner lönekostnaderna än mer och kan låta yngre spelare ta dom platserna.
Centralt på mitten får väl Tom och Sabah spela ihop med Seb som antagligen fortsatt är helig i laguppställningen under JL.Det vore även intressant att se Paka centralt offensivt. Nackdelen blir ju att vi då iom att Seb får spela fortsätter med två offensivt lagda centrala och det har ju visat sig inte direkt vara en succé.

I övrigt lär ju Dahlin lämna sin plats som tredjemålis, på lån eller permanent återstår att se.

Ja, i grunden är jag nog egentligen för att man avvecklar hela detta danskspåret och säljer av allt i samma veva och börjar om. Men om det nu inte blir så är jag nog mest sugen på att ha kvar Ankersen av de tre, han har löpstyrka och tvåvägspel som jag tycker de andra två ibland kan sakna, samt att han funkar bra på båda kanterna och är bra i defensiven.

Hysén och Bjärsmyr är två andra spelare man inte blir klok på riktigt. Hysén, Seb, Alvbåge och Bjärs känns som 4 spelare som kan bli vår ekonomiska/sportsliga död då jag har svårt att se oss bara göra oss av med dom. Samtidigt tycker jag inte någon egentligen är godkänd sett till den här säsongen, Hysén närmast med det funkar inte att ha en så dyr (relativt dyr trots ganska mediokert kontrakt) anfallare skadad halva säsongen.
Såvida inte accepterar att agera 3:e val nästa säsong så är det ännu en pusselbit som får anses extremt jobbig att lösa.

Rogne var ju ett monster nu senast mot AIK och jag tycker ju vi bör bygga vår defensiv på honom, bredvid honom behövs nog en kvickare och snabbare back med framförallt fysiken och speeden som signum. Varken Rogne eller Bjärs är direkt snabba och jag tycker inte de två synkar perfekt då de i grunden är ganska lika varandra.
2016-10-28, 07:39
Medlem
Varför tycker ni bajare att det skulle vara mer acceptabelt med Stahre än med Alm som tränare i framtiden? Har scrollat igenom erat svenskafans forum. Båda har varit verksamma hos er och båda har varit i Gnaget länge.
2016-10-28, 08:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ingen koll på Sirius truppbehov men inget dumt förslag.

Förutsatt att de klarar sig. Jag tror inte att Adam är jättesugen på division 1.

Det är sant, glömde helt enkelt av möjligheten till nedflyttning för LSK.
Nu tror jag iofs inte Adam är görsugen på plast men går Norrby upp i superettan är det ju ett närliggande alternativ med.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, i grunden är jag nog egentligen för att man avvecklar hela detta danskspåret och säljer av allt i samma veva och börjar om. Men om det nu inte blir så är jag nog mest sugen på att ha kvar Ankersen av de tre, han har löpstyrka och tvåvägspel som jag tycker de andra två ibland kan sakna, samt att han funkar bra på båda kanterna och är bra i defensiven.

Hysén och Bjärsmyr är två andra spelare man inte blir klok på riktigt. Hysén, Seb, Alvbåge och Bjärs känns som 4 spelare som kan bli vår ekonomiska/sportsliga död då jag har svårt att se oss bara göra oss av med dom. Samtidigt tycker jag inte någon egentligen är godkänd sett till den här säsongen, Hysén närmast med det funkar inte att ha en så dyr (relativt dyr trots ganska mediokert kontrakt) anfallare skadad halva säsongen.
Såvida inte accepterar att agera 3:e val nästa säsong så är det ännu en pusselbit som får anses extremt jobbig att lösa.

Rogne var ju ett monster nu senast mot AIK och jag tycker ju vi bör bygga vår defensiv på honom, bredvid honom behövs nog en kvickare och snabbare back med framförallt fysiken och speeden som signum. Varken Rogne eller Bjärs är direkt snabba och jag tycker inte de två synkar perfekt då de i grunden är ganska lika varandra.

Ja, fast samtidigt är det ju Ankersen som varit närmast att lämna. Han hade garanterat lämnat redan om inte han fått ett tungt besked (om sin svårt sjuke far i somras).
Jag hade gärna sett Mads bli en ikon i klubben men det känns väldigt långt borta. Dessutom lär han sitta på en rejält fet lön och vi måste få ner driftskostnaderna.

Tobbe lär inte kosta så mycket nä, men jag är som sagt orolig för honom inför kommande säsong med tanke på hur mycket skadad han varit. Han fyller trots allt 35 nästa år och en spelare som lever på snabbhet och press som uppnår den åldern får ofta problem. Det är det vi ser nu.
Bjärsa känns som han verkligen väntar på en sista chans utomlands för att få ihop mer pengar, samtidigt känns det lite som att han vill vara här när/om hemvändare som Wernbloom etc återkommer. Jag tror han nappar om han får ett kontrakt på 2 år i typ Grekland/Turkiet, spelar dom åren där och sedan återvänder.
Alvbåge tjänar iofs rätt bra men jag hade gärna sett honom som backup till Dahlberg. En rutinerad räv som t.o.m. varit på stort mästerskap och kan hoppa in vid behov.
Seb lär vi få dras med...

Frågan är var vi skulle hitta det perfekta mittbackskomplementet till Rogne? Jag har faktiskt inte ett enda solklart, realistiskt namn där...
2016-10-28, 11:41
Medlem
Kungblas avatar
Enligt sydsvenskan landade priset för Kjartansson på 41 miljoner, vilket innebär att MFF innehar alla top-5 placeringar över dyraste övergångar från allsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-28/det-vore-for-svart-att-mota-mff
2016-10-28, 12:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Varför tycker ni bajare att det skulle vara mer acceptabelt med Stahre än med Alm som tränare i framtiden? Har scrollat igenom erat svenskafans forum. Båda har varit verksamma hos er och båda har varit i Gnaget länge.
Stahre har ju tränat Gbg däremellan och varit utomlands i två länder. Tror väl också att Stahre skulle kunna ta grunden (materialet) vi har och bygga vidare på det. Bättre än Gerhardsson där vi skulle behöva bygga om eftersom våra brunkare knappast attraherar honom. Något sånt här tänkte jag i somras. Det var innan Alm var ledig. Tror inte att Alm är intresserad av oss; varför utsätta sig för det?
2016-10-28, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Enligt sydsvenskan landade priset för Kjartansson på 41 miljoner, vilket innebär att MFF innehar alla top-5 placeringar över dyraste övergångar från allsvenskan.

http://www.sydsvenskan.se/2016-10-28/det-vore-for-svart-att-mota-mff

Vilket även betyder att MFF nu står för 8 de 10 högsta övergångssummorna!

Daniel Andersson är ett geni!
2016-10-28, 13:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Vilket även betyder att MFF nu står för 8 de 10 högsta övergångssummorna!

Daniel Andersson är ett geni!

7 st. 6. Ljungberg, 7. Ari (KFF) 9. Berg. C:a 325 mille.
Senast redigerad av bagarn29 2016-10-28 kl. 13:19.
2016-10-28, 15:00
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det är sant, glömde helt enkelt av möjligheten till nedflyttning för LSK.
Nu tror jag iofs inte Adam är görsugen på plast men går Norrby upp i superettan är det ju ett närliggande alternativ med.

Ja, fast samtidigt är det ju Ankersen som varit närmast att lämna. Han hade garanterat lämnat redan om inte han fått ett tungt besked (om sin svårt sjuke far i somras).
Jag hade gärna sett Mads bli en ikon i klubben men det känns väldigt långt borta. Dessutom lär han sitta på en rejält fet lön och vi måste få ner driftskostnaderna.

Tobbe lär inte kosta så mycket nä, men jag är som sagt orolig för honom inför kommande säsong med tanke på hur mycket skadad han varit. Han fyller trots allt 35 nästa år och en spelare som lever på snabbhet och press som uppnår den åldern får ofta problem. Det är det vi ser nu.
Bjärsa känns som han verkligen väntar på en sista chans utomlands för att få ihop mer pengar, samtidigt känns det lite som att han vill vara här när/om hemvändare som Wernbloom etc återkommer. Jag tror han nappar om han får ett kontrakt på 2 år i typ Grekland/Turkiet, spelar dom åren där och sedan återvänder.
Alvbåge tjänar iofs rätt bra men jag hade gärna sett honom som backup till Dahlberg. En rutinerad räv som t.o.m. varit på stort mästerskap och kan hoppa in vid behov.
Seb lär vi få dras med...

Frågan är var vi skulle hitta det perfekta mittbackskomplementet till Rogne? Jag har faktiskt inte ett enda solklart, realistiskt namn där...

En Dyrestam när han kom fram hade ju varit perfekt bredvid Rogne. Snabb, trygg med bollen, typ tvåfotad och relativt atletisk.

Ser det tyvärr som en omöjlighet att ha kvar Albaek om man inte blir av med Seb. De två funkar inte tillsammans på mitten, och såvida inte Jörgen ämnar byta formation till typ 3 centrala mittfältare måste en av de två bort. Trist att den bättre av de två ska tvingas bort, men det är väl så det blir när Seb är en sån ikon. Det hade nog sett konstigt ut om man ville göra sig av med honom, för det är ju knappast uppåt i karriären han då kan kliva igen, snarare nedåt och då är fan frågan vart han hamnar samt vad det skulle göra med hans psyke.
2016-10-29, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
En Dyrestam när han kom fram hade ju varit perfekt bredvid Rogne. Snabb, trygg med bollen, typ tvåfotad och relativt atletisk.

Ser det tyvärr som en omöjlighet att ha kvar Albaek om man inte blir av med Seb. De två funkar inte tillsammans på mitten, och såvida inte Jörgen ämnar byta formation till typ 3 centrala mittfältare måste en av de två bort. Trist att den bättre av de två ska tvingas bort, men det är väl så det blir när Seb är en sån ikon. Det hade nog sett konstigt ut om man ville göra sig av med honom, för det är ju knappast uppåt i karriären han då kan kliva igen, snarare nedåt och då är fan frågan vart han hamnar samt vad det skulle göra med hans psyke.

Vi är helt enkelt överens här.
Jag har sågat Seb rejält och tycker det är rättfärdigt men som du säger, med hans bokstavskombinationer och den enorma blåvittstämpel han har får han svårt att finna någon klubb på allsvensk nivå som vill ta honom och som han överhuvudtaget kan tänka sig.
Sebs största fiende är han själv egentligen. Han måste lära sig hantera sitt huvud.
2016-10-29, 08:24
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Jag har sågat Seb rejält och tycker det är rättfärdigt men som du säger, med hans bokstavskombinationer och den enorma blåvittstämpel han har får han svårt att finna någon klubb på allsvensk nivå som vill ta honom och som han överhuvudtaget kan tänka sig.
Sebs största fiende är han själv egentligen. Han måste lära sig hantera sitt huvud.

Börjar dock störa mig på / oroa mig för att han man ännu inte löst Omarsson. Varje mål han gör nu lär ju öka hans chanser att ta steget förbi Blåvitt direkt, och Vålerenga lär ju föredra att andra klubbar kommer in och budar då de antagligen kan få mycket mycket mer vid en försäljning till annan klubb.

Även agent lär ju pusha för en försäljning till annan klubb egentligen då det rimligen handlar om mer pengar för honom vid en sådan övergång.

Omarsson, Sebastian Ohlsson och eventuellt Ankersen och Paka kan nog bli rätt roliga att titta på nästa år ändå. Löpstyrka och rörlighet deluxe.
2016-10-29, 11:42
Medlem
Citat:

Tips när Hif åker ur: Helstrup: Följsam och säker. Om man vill värva talang: Calle Johansson. Var bra i våras men varit skadedrabbad i höst. Släng in ett par rabattkuponger till pizzerior i GTB så får ni en mittfältsgeneral på köpet - pro bono
2016-10-29, 12:31
Medlem
Är det någon akademispelare som blir uppflyttad i år? Typ Erlingmark jr?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in