2016-10-28, 18:47
Medlem
Nu har jag en nybörjarfråga apropå ålder... jag roade mig med en oral kur under våren som var väldigt trevlig. Jag konstaterade redan där och då att injects år framtiden. Så jag sitter o läser om kvällarna när lillen ska somna o funderar.

Jag lutar just nu åt testo e. Fler trådar vittnar om dess kapacitet (vi utgår alltså från bra grejer då) och stickfrekvensen för nybörjare är relativt låg (e5d till e7d). En traditionell nybörjarkur tycks vara rekommenderad kring 250mg per stick då. Det jag är ute efter nu är OM det finns en rekommendation baserat på ålder? jag befinner mig i den lägre medelåldern nu och med en del tidigare oralt i kroppen klurar man över vad det innebär?

Vidare ser jag att när det kommer till blasts med orala så använder "många" dbol. Är det rekommenderat eller talar vi om en ekonomisk aspekt då dbol är nästan på halva kostnaden av ot (generellt alltså).

Ngt av en djungel. sökt runt men hittar inte mycket som adresserar detta på nån form av vetenskaplig grund. Med en vardagsförståelse vill jag tänka 250 mg/e5d med tanke på ålder osv. Men! Jag föredrar fakta när vi talar kemiska substanser, även om vi befinner oss i lagens mer förbjudna zoner och därmed vetenskapligt tillkortakommande. ...
Citera
2016-10-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mista.mista
Fungerar HCG även för att motverka att kuken blir slak? Testo kur ska väl hjälpa med potensen, iaf under kur? Efter kuren e slut kanske man kan uppleva att den inte blir lika 'strong', men hur vanligt e det att ha det problemet medans man kurar?
Eller har jag missat kanske att hcg ska hjälpa mot det också? Har trott att hcg är för att bollarna blir mindre och man kanske ej kan få barn...

(Kanske blandar ihop impotens med fertilitetsproblem)

HCG hjälper mot en rad grejer men brukar användas av kurare just för att få upp bollarna till normal storlek och ifall man ska göra frugan på smällen, detta under kuren då.

Under en kur så kan högt samt lågt påverka, därför det är viktigt med blodprov så man kan ställa in AI'n man använder. Många gånger därför man ska köra bara testo som första kur så du ser hur du reagerar och vad som krävs för din kropp för att du ska reglera hormonen rätt.

Denna kan vara rätt värd att läsa gällande östrogenets påverkan och lite om vilka bieffekter de kan ha. http://www.superiormuscle.com/forums/steroid-articles/59096-estrogen-handbook
Citera
2016-10-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ravingx
HCG hjälper mot en rad grejer men brukar användas av kurare just för att få upp bollarna till normal storlek och ifall man ska göra frugan på smällen, detta under kuren då.

Under en kur så kan högt samt lågt påverka, därför det är viktigt med blodprov så man kan ställa in AI'n man använder. Många gånger därför man ska köra bara testo som första kur så du ser hur du reagerar och vad som krävs för din kropp för att du ska reglera hormonen rätt.

Denna kan vara rätt värd att läsa gällande östrogenets påverkan och lite om vilka bieffekter de kan ha. http://www.superiormuscle.com/forums/steroid-articles/59096-estrogen-handbook

Ok, så vad med impotens då?
Varför kan ens penis bli slak under just en testokur- när det vanliga är att både sexlusten och potensen ökar och blir starkare än vanligt?
Citera
2016-10-28, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mista.mista
Ok, så vad med impotens då?
Varför kan ens penis bli slak under just en testokur- när det vanliga är att både sexlusten och potensen ökar och blir starkare än vanligt?

Jag skulle tro att det har att göra med att när du tillsätter det exogena testosteronet så ökar östrogenet så högt att du får för mycket noradrenalin som drar ihop blodkärlen för mycket.

Din sexlust ökar men hårdheten minskar, så gäller att hitta ett happy medium med östrogenet.
Senast redigerad av ravingx 2016-10-28 kl. 22:25.
Citera
2016-10-28, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
Nu har jag en nybörjarfråga apropå ålder... jag roade mig med en oral kur under våren som var väldigt trevlig. Jag konstaterade redan där och då att injects år framtiden. Så jag sitter o läser om kvällarna när lillen ska somna o funderar.

Jag lutar just nu åt testo e. Fler trådar vittnar om dess kapacitet (vi utgår alltså från bra grejer då) och stickfrekvensen för nybörjare är relativt låg (e5d till e7d). En traditionell nybörjarkur tycks vara rekommenderad kring 250mg per stick då. Det jag är ute efter nu är OM det finns en rekommendation baserat på ålder? jag befinner mig i den lägre medelåldern nu och med en del tidigare oralt i kroppen klurar man över vad det innebär?

Vidare ser jag att när det kommer till blasts med orala så använder "många" dbol. Är det rekommenderat eller talar vi om en ekonomisk aspekt då dbol är nästan på halva kostnaden av ot (generellt alltså).

Ngt av en djungel. sökt runt men hittar inte mycket som adresserar detta på nån form av vetenskaplig grund. Med en vardagsförståelse vill jag tänka 250 mg/e5d med tanke på ålder osv. Men! Jag föredrar fakta när vi talar kemiska substanser, även om vi befinner oss i lagens mer förbjudna zoner och därmed vetenskapligt tillkortakommande. ...

Skulle definitivt säga att du kommer relativt långt med en test e only kur, dosering 250 e4d/e5d.
Vill också påpeka att om du aldrig kört testo ensamt förut så borde du testa det först innan du börjar med blast.

Ta en kur på 14 veckor, utvärdera hur du känner dig, hur pass du behöver kontra Östro, återhämtning osv.
Du kan ju alltid hoppa på en ny kur sen.
Citera
2016-10-28, 23:05
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie

Om jag förstår dig rätt så är du ute efter om en person med högre ålder, bör inta mer eller mindre steroider i relation till det. Utan att ha en vetenskaplig grund så tror jag inte det spelar någon roll om man följer ett syfte att bygga muskelmassa före ett normalt liv. Visst, högre ålder = Lägre testosteronproduktion men det betyder inte att du ska välja en annan dosering eftersom din egenproduktion kommer stängas av. En 20 åring som tillför testosteron kommer också stänga av egenproduktionen därav blir det orelevant.

Sedan som MRlittle säger, kör testo i minst 12v och genomför dig PCT, inkludera gärna hcg, sedan kan du utvärdera. Ha nolva redo för eventuell kontring och kör en AI om du är orolig för gyno. Lycka till!
Citera
2016-10-29, 00:55
Medlem
Någon som upplevt stickningar i bröstet, innanför revbenen när ni ätit letro en längre tid för att förminska gyno?
Citera
2016-10-29, 06:45
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardaosta
Någon som upplevt stickningar i bröstet, innanför revbenen när ni ätit letro en längre tid för att förminska gyno?

Magsäcken?
Citera
2016-10-29, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Magsäcken?

Nej, mer åt vänstersida under armen.
Har gett upp det nu. 5v var vad jag pallade med, saknar mitt östrogen nu.
Citera
2016-10-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardaosta
Nej, mer åt vänstersida under armen.
Har gett upp det nu. 5v var vad jag pallade med, saknar mitt östrogen nu.

Får man fråga varför Du kört så hårt med letro?
Citera
2016-10-29, 09:44
Medlem
Jag har roaccutan från stabilitetsshoppen. Hur kan jag veta om dessa fungerar/är fejk eller inte? Kört i 20mg/ED i 6 veckor. Samtidigt gick jag på test/tren A. Tror jag fått torrare läppar.

Ingen större skillnad på acnen från innan än så länge. Kan ju bero på att jag gick på test/tren samtidigt.
Citera
2016-10-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
Får man fråga varför Du kört så hårt med letro?

Det var för jag upplevde att bröstvårtorna blev känsliga under en kur.
Upptäkte några knölar i båda brösten, mer i höger.
Men omöjligt att se någon form utav gyno i spegeln.
Jag misstänker att jag kan ha haft knölarna länge och att de förut varit mer inbäddade förut ihop med fett.
Har nästan alltid legat runt 10-12% fett i hela mitt liv.
Nu är jag nere på runt 7% tror jag plus att letron bränt bort allt fett i bröstet, kärlekshandtagen krympte mycket med.
Att jag blivit av med allt fett i bröstet gjorde det mycket svårare att förstå hur processen framskred.
Knölarna blev ju mer och mer tydliga men håller de sig som de är orsakar de mig inga problem.

Totalt har jag ätit runt 50mg letro under dessa 5v.
Men inatt bestämde jag mig för att sluta cold turkey, har ätit nolva 5 dagar nu och kommer fortsätta med det ett tag.

Slutar av flera anledningar, dels att jag har känningarna i bröstet som inte är så roliga, dock ej nämnvärt orolig över dem.
Samt att det känns som behandlingen inte hjälper mot det de var tänkt.
Nu vill jag bara få det överstökat, få tillbaka normal libido och mentala hälsa.
Vill man ha en försmak på depression, är det bara att tugga letro några veckor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in