2016-10-28, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceMonkey1
250mg deca låter för lite, jag hade lagt mig på 400mg/vecka. Totalt 8 veckor.

Fan allt står ju på nätet om man söker, kolla vad jag hittade..peace

https://www.steroid.com/Deca-Durabolin.php

Han skriver ju klart och tydligt 250mg måndag och torsdag:/
Citera
2016-10-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrlittle
HCG används främst för att hålla bollarna vid liv, så att egenproduktioner inte stängs ner såpass mycket att det kommer ta år att återhämta sig.
I detta fallet så har BiraNapoli inte en väldigt avancerad eller hård kur och kanske klarar sig ändå.
Har själv kört ungefär samma kur och återhämtad mig bra utan hcg.

Vid längre och/eller hårdare kurer så borde du inkludera hcg genom hela kuren, givetvis i intervaller.

Om man kör väldigt långa kurer borde man inte köra hmg istället då, tycker det låter mycket bättre än hcg bara genom det faktumet att risken för att inte strula till det med känsligheten av leydig cellerna.

Edit:
För så som jag sett det så rekommenderas det varken för eller emot när man kör TRT vilket om något är långtidsbehandling med testosteron, utan det är kliniker själva som gör det aktiva valet om det ska sättas in, sen såklart för att öka fertiliteten.
Senast redigerad av ravingx 2016-10-28 kl. 13:38.
Citera
2016-10-28, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ravingx
Vad är långa kurer samt tunga kurer enligt dig?
Får gärna länka lite då jag gärna läser på mer om det när en 19-nor är inblandad.
Min kunskap jag har om hcg (relativt begränsad) är att hcg används för att göra så att kulorna behåller sin funktion, då inte bara test produktion utan såklart dem andra grejerna med och ska man ändå gå av så ser jag ingen mening att köra det under kuren utan kan göra det mellan sticket och pctn för att kickstarta det.

Men för någon som skulle kört TRT och då menar jag är infattad att det är livet ut så skulle jag nog nästan rekommendera hmg för om jag inte har fel, rätta mig gärna, så kan inte hmg minska känsligheten av leydig cellerna men den risken finns med för mycket hcg.

Nu var dock mitt svar angående hcg just för den vanliga test kuren och jag kan verkligen inte se en anledning att köra hcg under den kuren om inte för dem anledningarna jag gav.

Lär mig gärna mer om det så uppskattar all information.

Hcg underlättar återhämtningen oavsett kur därför är det ett fantastiskt preparat man bör använda om man vill att allt ska gå fortare och smidigare. Skippar du hcg så kommer du behöva vänta tills kulorna börjar producera testosteron innan återhämtning av hpta kan påbörjas. Detta har ingenting med kulornas storlek att göra som många verkar tro. Känsligheten för cellerna finns det inga studier för överhuvudtaget däremot har man sett tendenser på doser runt 2-3000iu per dag som ingen använder i praktiken så det spelar ingen roll. 1000iu per vecka är ett klassiskt protokoll som alltid fungerar.
Citera
2016-10-28, 14:05
Medlem
Citat:
Om man kör väldigt långa kurer borde man inte köra hmg istället då, tycker det låter mycket bättre än hcg bara genom det faktumet att risken för att inte strula till det med känsligheten av leydig cellerna.

Edit:
För så som jag sett det så rekommenderas det varken för eller emot när man kör TRT vilket om något är långtidsbehandling med testosteron, utan det är kliniker själva som gör det aktiva valet om det ska sättas in, sen såklart för att öka fertiliteten.

Kan faktiskt inte svara på det eftersom jag inte är påläst om hmg.
Får gärna skicka länk till en vettig sida

Och Tony får gärna hoppa in i denna diskussionen om han känner för det.
Citera
2016-10-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Tror du behöver läsa på mer gällande hcg och dess funktion som är en extremt viktig del i återhämtningen... Särskilt om man väljer att köra långa / tunga kurer med tren/nandro.

"ravingx" höll med "Mr.little" som var den som rekommenderade att jag skulle köra hcg v13-16.
Var det något annat han nämnde som du ansåg fel, eller just att han höll med i den rekommenderade dosen/upplägget?
Du får gärna komma med egna tankar kring min fråga som står några få steg bakom här.
Citera
2016-10-28, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BiraNapoli
"ravingx" höll med "Mr.little" som var den som rekommenderade att jag skulle köra hcg v13-16.
Var det något annat han nämnde som du ansåg fel, eller just att han höll med i den rekommenderade dosen/upplägget?
Du får gärna komma med egna tankar kring min fråga som står några få steg bakom här.

Jag hade kört 1000iu under 5 veckor(1 vial brukar vara 5000iu) INNAN du påbörjar pct. Då kommer bollarna vara varma och glada så reparation av hpta kommer mer eller mindre starta direkt när du kliver på nolva/clomid eller båda om du vill att det ska gå fortare.
Citera
2016-10-28, 14:49
Medlem
Citat:
Jag hade kört 1000iu under 5 veckor(1 vial brukar vara 5000iu) INNAN du påbörjar pct. Då kommer bollarna vara varma och glada så reparation av hpta kommer mer eller mindre starta direkt när du kliver på nolva/clomid eller båda om du vill att det ska gå fortare.

5v innan pct?
Hmm... Om jag räknat rätt,(Kuren är 14v, PCT påbörjas v18 eftersom man ska vänta cirka 20 dagar) så rekommenderar du att jag ska köra v13-18?

Alltså fr.o.m. sista veckan fram tills PCT som börjar v18?

Och jag minns gärna att jag läste någonstans att det blir ingen större skillnad mellan att köra 500iu och 1000iu, effekterna blir relativt likadana. Kan det stämma?
Eller vad är din tanke bakom 1000iu?
Citera
2016-10-28, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BiraNapoli
5v innan pct?
Hmm... Om jag räknat rätt,(Kuren är 14v, PCT påbörjas v18 eftersom man ska vänta cirka 20 dagar) så rekommenderar du att jag ska köra v13-18?

Alltså fr.o.m. sista veckan fram tills PCT som börjar v18?

Och jag minns gärna att jag läste någonstans att det blir ingen större skillnad mellan att köra 500iu och 1000iu, effekterna blir relativt likadana. Kan det stämma?
Eller vad är din tanke bakom 1000iu?

Praktiska skäl eftersom en vial nästan alltid är 5000iu så blir det 5 veckor annars får du börja tidigare så du kör 500iu i 10 veckor. Det är skillnad på doserna läkare i USA använder minimum 1000iu ew för önskad effekt. Pct kan du starta efter 3 veckor dvs 21 dagar om du inte ligger på 1g+ i vecka.
Citera
2016-10-28, 14:59
Medlem
Citat:
Praktiska skäl eftersom en vial nästan alltid är 5000iu så blir det 5 veckor annars får du börja tidigare så du kör 500iu i 10 veckor. Det är skillnad på doserna läkare i USA använder minimum 1000iu ew för önskad effekt. Pct kan du starta efter 3 veckor dvs 21 dagar om du inte ligger på 1g+ i vecka.

Ok Tony. Tack för det.
Jag kommer läsa mer och fundera en del och sedan läsa ännu mer innan jag bestämmer mig.
Citera
2016-10-28, 15:42
Medlem
Citat:

Jag håller med om att använda HCG men det jag inte förstod var just under en kur och inte då innan PCT, alltså veckorna mellan sista sticket och PCTn. Du verkar otroligt mycket mer insatt i detta än mig så skulle uppskatta din åsikt angående ett PCT upplägg jag tänkt inför min kur som är om cirka 12 månader då det blir första kuren med tren.

Skrev detta tidigare i tråden, här är posten om du har lust att ge din åsikt i det hela om jag borde ändra något gällande PCTn, eller lägga till.

(FB) Stora tråden för små / nybörjarfrågor (Del 2) " Läs första inlägget" - Direktlänk till inlägget annars finns det på sidan 1906 i denna tråden.
Citera
2016-10-28, 17:08
Avslutad
Citat:
Jag håller med om att använda HCG men det jag inte förstod var just under en kur och inte då innan PCT, alltså veckorna mellan sista sticket och PCTn. Du verkar otroligt mycket mer insatt i detta än mig så skulle uppskatta din åsikt angående ett PCT upplägg jag tänkt inför min kur som är om cirka 12 månader då det blir första kuren med tren.

Skrev detta tidigare i tråden, här är posten om du har lust att ge din åsikt i det hela om jag borde ändra något gällande PCTn, eller lägga till.

(FB) Stora tråden för små / nybörjarfrågor (Del 2) " Läs första inlägget" - Direktlänk till inlägget annars finns det på sidan 1906 i denna tråden.

Det såg väldigt bra ut, håll dig till det protokollet och du har optimal återhämtning att vänta dig.
Citera
2016-10-28, 17:59
Medlem
Fungerar HCG även för att motverka att kuken blir slak? Testo kur ska väl hjälpa med potensen, iaf under kur? Efter kuren e slut kanske man kan uppleva att den inte blir lika 'strong', men hur vanligt e det att ha det problemet medans man kurar?
Eller har jag missat kanske att hcg ska hjälpa mot det också? Har trott att hcg är för att bollarna blir mindre och man kanske ej kan få barn...

(Kanske blandar ihop impotens med fertilitetsproblem)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in