2014-05-21, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spreckdig143
Delain som du kanske märker så är många här inne invandrarfientliga...bara synd att man blundar för all misshandel våldtäkter m.m som sker i de "svenska" trakterna som danderyd , djursholm m.m. men de i denna tråd tycker om att peka ut invandrarna direkt... som sagt kom ner jag kan till o med visa runt dig you will like it...

Med "invandrarfientlig" menas misstänksamhet och upplevd otrygghet gentemot ungdomsgäng som i Vårby Gård. Visst, man kan fortsätta att kallas "invandrarfientlig" eller "främlingsfientlig" men situationen blir inte bättre för det.

Har jag fel när jag påstår att det hänger ungdomar här och var i Vårby Gård både om dagar och om kvällar, som till synes inte gör någonting? Känslan av otryggheten kommer då att förbli ända tills känslan minskar drastiskt och Vårby blir känt som "trygg, lugn oas". Då blir nog området mera populärt för alla inklusive allt hemskt "invandrarfientligt svensk-pack".
Citera
2014-05-21, 16:28
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Med "invandrarfientlig" menas misstänksamhet och upplevd otrygghet gentemot ungdomsgäng som i Vårby Gård. Visst, man kan fortsätta att kallas "invandrarfientlig" eller "främlingsfientlig" men situationen blir inte bättre för det.

Har jag fel när jag påstår att det hänger ungdomar här och var i Vårby Gård både om dagar och om kvällar, som till synes inte gör någonting? Känslan av otryggheten kommer då att förbli ända tills känslan minskar drastiskt och Vårby blir känt som "trygg, lugn oas". Då blir nog området mera populärt för alla inklusive allt hemskt "invandrarfientligt svensk-pack".
Både Vårberg och vårby Gård ser trevliga ut när man åker förbi. Verkar inte ha några åttavåningars hyreskaserner utan mest låghus, inte samma betongkänsla som i vissa andra förorter. Men det kanske ser värre ut på nära håll, i centrum och så.
Citera
2014-09-13, 00:10
Medlem
drägg finns tyvärr överallt...men syns mer i media ute i förorterna...till skillnad från 99% av förorterna i stor Stockholm så tycker jag att Vårby iaf tillhör den lite finare och lugnare
Citera
2016-10-28, 23:29
Medlem
Jag bodde i Vårby Gård i 15 år. När jag var tonåring hängde jag ganska mycket på tunnelbanestationen, och sålde droger. Ibland skrek jag fula ord åt kvinnor där,men det var bara på skoj. Det var roligt att se de där kvinnorna rädda.Vårby Gård är inte ett område för gröngölingar och veka människor. Polisen kommer inte dit om man ringer dem. De har haft polisstation där, men de flyttade bort efter att jag och mina kompisar hade bränt stationen över ett tiotal gånger. Sista gången brann den till grunden. Vi kastade mest molotovkoktails mot den. Nå i alla fall om du flyttar till Vårby Gård måste du lärä dig fightas för annars får du stryk varje dag tills du dör. Ganska ofta kommer det också sådan situationer man måste använda kniv därborta. Jag knivhögg två personer och en kille dog från mina händer i ett drogrelaterat bråk, men sånt är livet där. Jävligt mycket strul. Välkommen till Vårby Gård.
Citera
2016-10-29, 09:16
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuken666
Jag bodde i Vårby Gård i 15 år. När jag var tonåring hängde jag ganska mycket på tunnelbanestationen, och sålde droger. Ibland skrek jag fula ord åt kvinnor där,men det var bara på skoj. Det var roligt att se de där kvinnorna rädda.Vårby Gård är inte ett område för gröngölingar och veka människor. Polisen kommer inte dit om man ringer dem. De har haft polisstation där, men de flyttade bort efter att jag och mina kompisar hade bränt stationen över ett tiotal gånger. Sista gången brann den till grunden. Vi kastade mest molotovkoktails mot den. Nå i alla fall om du flyttar till Vårby Gård måste du lärä dig fightas för annars får du stryk varje dag tills du dör. Ganska ofta kommer det också sådan situationer man måste använda kniv därborta. Jag knivhögg två personer och en kille dog från mina händer i ett drogrelaterat bråk, men sånt är livet där. Jävligt mycket strul. Välkommen till Vårby Gård.
Så mycket trollande i ett och samma inlägg.
Citera
2016-11-14, 19:41
Medlem
Jag puffar upp denna tråden. Är Vårby så farligt att dom säger?
Citera
2016-11-14, 20:08
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag puffar upp denna tråden. Är Vårby så farligt att dom säger?
Jag har en bekant som bor på Solhagavägen i Vårby, och trivs utmärkt. Lugn och fridfullt, inga problem där. Men det området kanske inte räknas till Vårby Gård?
Citera
2016-11-14, 20:10
Medlem
sonicyouthzs avatar
Stirra tillbaka. Då klarar du dig i Vårby/Vårberg. Inga problem
Citera
2016-11-15, 17:31
Medlem
321js avatar
Lika lugnt där som på alla andra ställen om man inte är kriminell.
Citera
2016-11-21, 22:31
Medlem
Vårby Gård är ett bra ställe för barnfamiljer, och gamlingar. Det sker väldigt lite brott där, eftersom det egentligen inte finns något nattliv där(inga krogar), och största delen av invånarna är religiöst kristna eller muslimer. Någon gång för tio år sedan blev en kvinna våldtagen där, och sedan gjorde någon olycklig människa självmord i Vårby strand, men förutom de här två fallen, så har det inte hänt sådär värst mycket gällande kriminell aktivitet i den förorten. Om jag kunde skulle jag flytta till Vårby Gård med hela min familj, men det är bara så jädrans dyrt att bo där, så jag får nöja mig med Vasastan där jag bor nu.
Citera
2018-01-09, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delain
Har planer på att ev. flytta till en lägenhet i Vårby Gård, nån som vet hur det är där nuförtiden? Stökigt? Behöver jag vara rädd om jag promenerar hem från krogen mitt i natten från tunnelbanan?

Ska tilläggas att jag kommer från landet, så jag är lite extra försiktig, men har inte råkat ut för något tidigare.

Tack på förhand!

Hur gick det med flytten till Vårby gård? Underbart ställe det där, skulle rekommendera alla att flytta dit
Citera
2020-11-19, 10:53
Medlem
Skogswalds avatar
Hur är det idag då? Det kan ev. bli aktuellt med en lägenhet på Bäckgårdsvägen, så jag tänkte höra mig för lite! Promenadavstånd till SKHLM känns ju vettigt, där finns de flesta dagligvarubutiker, men annars? Hur står sig Vårby gård mot de ökända stationerna i Järvaområdet längst blå linjen, för jämförelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in