2016-10-05, 19:48
Medlem
Afgrundens avatar
Var det någon som var på Panopticon och Grift förra vecken här?

Om ni inte var där så kan jag säga att det verkar som En Arena kanske fått sin skit samman för de hade bytt plats på scenen och skillnaden på hur ljudet var denna gång var dag och natt jämfört med Mgla.

np: Cult Of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान
Citera
2016-10-05, 20:09
Medlem
https://soundcloud.com/recreated/the-darkness-within

Ny singel från svenskt melodeathband.

Även www.facebook.com/Recreated

Citera
2016-10-05, 20:24
Medlem
miness avatar
Nan som kan tipsa om lite schysst skogsblack?

np: ritual - the summoning
Citera
2016-10-06, 16:17
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Var det någon som var på Panopticon och Grift förra vecken här?

Om ni inte var där så kan jag säga att det verkar som En Arena kanske fått sin skit samman för de hade bytt plats på scenen och skillnaden på hur ljudet var denna gång var dag och natt jämfört med Mgla.

np: Cult Of Fire - मृत्यु का तापसी अनुध्यान

Helt har de inte fått det samman, soundchecken tog väldigt lång tid för att saker flyttade sig runt på scenen m.m och artisterna hade problem att höra sig själva även under spelningen. Ljudkillen sa att de fortfarande jobbar på det dock så det lär bli bättre.
Citera
2016-10-06, 16:54
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzerkurt
Begriper sig någon på Negura Bunget, Anorexia Nervosa eller Deathspell Omega - eller har jag möjligtvis i förtid avfärdat skiten för att vara homosexuellt avskräde?

Har försökt med några av artisterna efter viss uppmuntran ett par gånger.

NP: Wardruna - Odal

Fantastiskt smart att slänga ihop Deathspell omega med Anorexia Nervosa. Starkt jobbat!

Angående just DsO så är det såklart grymt intressant att de snart släpper nytt. Har allltid tyckt de varit bra. Både Paracletus och Drought har under åren växt sakta men säkert vilket bevisar bandets kvalitet om något.
Si monvmentvm, Fas & Kénôse är klassiker rakt igenom tycker jag.

Negura Bunget har släppt EN klockren platta i 'n crugu bradului. Vansinnigt bra och kanske lite förbisedd platta. Om är också bitvis riktigt bra, men också riktigt trist bitvis. I övrigt är det inget vidare i ärlighetens namn. Och så som de låter idag krävs det ju en kass musiksmak för att uppskatta bandet!

Nu liras Keeper - MMXIV (dom dödar Anorexia och Negura)
Citera
2016-10-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Fantastiskt smart att slänga ihop Deathspell omega med Anorexia Nervosa. Starkt jobbat!

Angående just DsO så är det såklart grymt intressant att de snart släpper nytt. Har allltid tyckt de varit bra. Både Paracletus och Drought har under åren växt sakta men säkert vilket bevisar bandets kvalitet om något.
Si monvmentvm, Fas & Kénôse är klassiker rakt igenom tycker jag.

Negura Bunget har släppt EN klockren platta i 'n crugu bradului. Vansinnigt bra och kanske lite förbisedd platta. Om är också bitvis riktigt bra, men också riktigt trist bitvis. I övrigt är det inget vidare i ärlighetens namn. Och så som de låter idag krävs det ju en kass musiksmak för att uppskatta bandet!

Nu liras Keeper - MMXIV (dom dödar Anorexia och Negura)
Jag buntar samman dessa band enbart i relation till min egna bristande uppskattning. Ska ge DsO ett mera ingående försök med anledning av din presentation.

NP: Galar - De Gjenlevende
Citera
2016-10-06, 21:43
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katatoni
Helt har de inte fått det samman, soundchecken tog väldigt lång tid för att saker flyttade sig runt på scenen m.m och artisterna hade problem att höra sig själva även under spelningen. Ljudkillen sa att de fortfarande jobbar på det dock så det lär bli bättre.

Aja det var tråkigt att höra men jävlar vad grymt det var om man bortser från det strulet.
Citera
2016-10-06, 22:08
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Nej du är inte ensam, många gillar det inte. Jag för min del tycker dock, i synnerhet att Fas, är en av de bästa skivor jag någonsin hört. Den känns alltid lika fräsch att köra dessutom och det är inte många album man kan säga det om. Altars of madness är en annan. Salvation (Funeral mist) en annan. Sen är det ganska soprent på perfekta album .

Np: nile - nephren-ka..

Funeral mist ja. Abstinensen efter nytt material därifrån börjar bli svår. Så pass svår att jag häromdagen drog på Wings of antichrist med Triumphator för en Arioch-dos. Finfin gammal satansplatta som dock inte botar den allra värsta abstinensen.
Citera
2016-10-10, 15:16
Medlem
miness avatar
arctic thunder har tydligen läckt. några andra kriminella typer som tjuvlyssnat lite?
Citera
2016-10-11, 18:01
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -azurskiftande-
ryska Forest! http://youtu.be/aPSAF66e08w

ljudbild är brusig gammal dålig

Forest är det bästa tipset jag fått i tråden på åratal, tackar för det.

NS : Azelisassath - In Total Contempt Of All Life
https://www.youtube.com/watch?v=RGiNQswawzA
Citera
2016-10-12, 23:31
Medlem
Afgrundens avatar
Panphages låt från uppkommande album har varit ute några dagar, vad tycks?
https://www.youtube.com/watch?v=jZKlhRyIJUw&list=PLNgkJkfB0rQ-mGaeA10KHZrd4ptEDGcsZ&index=10

np: Panphage
Citera
2016-10-12, 23:52
Medlem
Concubines avatar
Arctic Thunder verkar gedigen so far.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem