2016-10-28, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Sluta tramsa. Sno har en väldigt bra poäng. Inte vilken kvinna som helst skulle välja en sådan som Martin. Det är endast kvinnor med dålig självkänsla som skaffar sådana pojkvänner som en slags självhävdelsebehov. De gillar att ha en pojkvän som skrämmer omgivningen.

Att Martin inte bara var våldsam mot partners saknar betydelse.

För övrigt, håller du med om att Lotta visste om Martins bakgrund i all sin oförfalskade ondska? Anser du då att hon visste vad hon gav sig in på? Och i så fall, anser du att hon gjort ett medvetet val eller anser du att kvinnor är totalt känslostyrda varelser utan självkontroll? Eller vill du projicera på mannen, det var Martin som valde Lotta, hon hade inget att säga till om? I så fall är du en helt bisarr figur som anser att antingen A) Lotta var efterbliven B) Kvinnor är efterblivna.

Sluta håll på och försök kleta kvinnohatare och andra fula tillmälen på de debattörer som inte håller med dig! Tvärtom är jag så pass mycket jämnställdist att jag anser att kvinnor och män gör egna självständiga val.

Vi kan bara spekulera varför Lotta inledde ett förhållande med Martin, det som ligger närmast till hands är osäkerhet och självhävdelsebehov. Hon hade lika gärna kunnat skaffa en pitbull. Kvinnor som Lotta tillhör dock inte majoriteten av kvinnor (gudskelov), de flesta väljer inte man efter hur skräckinjagande han är för omgivningen.

Så är det I dagens “taliban-” och “könsmaktsorning”- Sverige: vanliga, vita, normala, medelklasskvinnor har inget att säga till om ifall en fängelsekund fattar tycke för dem. De VÅGAR helt enkelt inte ta avstånd från den här sortens killar. För då kunde det bli “värre”.

Därför måste de ligga med dessa killar och skaffa barn med dem. Det är som I ISIS-Syrien: It´s a mans world..

Ta nu Per till exempel. Per styrde och ställde helt och hållet Lottas liv. Eller vänta: var det inte tvärtom så att för Lotta var Per bara en nickerdocka som hon kunde använda då hon hade behov av honom?

Sen försökte Lotta styra även Mickes liv. Men den gubben gick inte. Micke var inte intressrad av “trassliga relationer”.

Martin däremot var en perfekt match. Lika instabil och lika svartsjuk. Dessutom själv otrogen jämt.
Citera
2016-10-28, 11:42
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
https://minfil.org/87P2odbdbe/Solna_TR_B_4328-16_Aktbil_56.pdf - Mod kanske kan klistra den länken i TS?
Oj oj dom två skickar flera sms på en timme än vad jag har gjort i hela mitt liv , se vad facebook kan leda till .nnu ett skäl till att inte skaffa Facebook
Citera
2016-10-28, 19:45
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Lottas mördare Martin Jonsson skadad på häktet

Martin Jonsson dömdes i veckan till livstids fängelse för mordet på Lotta.

På onsdagen skadade han huvudet inne på häktet – så illa att jourläkare tvingades tillkallas, skriver Expressen. Nu har tillsynen av honom skärpts.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23809927.ab

Leif GW liknade honom vid en rabiessmittad hund, ganska bra liknelse faktiskt.
Senast redigerad av Cannabisministern 2016-10-28 kl. 19:47.
Citera
2016-10-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern

Jag förstår inte varför tvångsomhändertagandet av barn ska vara så tabubelagt i Sverige.

Hade man omplacerat Martin och hans bröder i tid hade man sluppit många tragedier - och till råga på allt sparat en massa pengar.
Citera
2016-10-28, 20:03
Medlem
Kooblais avatar
Står i Aftonbladet att han tog domen så hårt att de tvingades bevaka honom. Vad fan hade han förväntat sig?! Några år för att sedan komma ut igen och svina.
Citera
2016-10-28, 20:04
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern

Synd han inte dog för det hade varit billigare för oss andra och bättre för mänskligheten i stort f.ö.

Han är en sorglig ursäkt till karl som varken förtjänar få tak över huvudet eller mat på bordet serverat helt utan krav på motprestation, bara kostsamt för alla oss skattebetalare..
Citera
2016-10-28, 20:16
Medlem
micro113s avatar
Vilken patetisk nolla ....

Det är oklart hur skadan i huvudet uppkommit, men enligt en person med insyn i Kronobergshäktet ska Martin Jonsson i samband med att han fick vetskap om sitt straff "bölat" och sagt "Om ni stänger luckan kommer jag skada mig själv".
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-skadad-pa-haktet--tillsyn-skarps/

Han har väl dunkat huvudet i väggen förstås .. .full av självömkan ...
Citera
2016-10-28, 20:22
Medlem
PrincessDaisys avatar
Dansk skalle i väggen tippar jag på. Det är bara att vänta på första självmordsförsöket
Citera
2016-10-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Står i Aftonbladet att han tog domen så hårt att de tvingades bevaka honom. Vad fan hade han förväntat sig?! Några år för att sedan komma ut igen och svina.

Några år? Han kan lika gärna sitta 30 år. Lika gärna aldrig komma ut.
Citera
2016-10-28, 20:28
Medlem
MrTaiwans avatar
Låt de plocka han eller skit om han hjälper sig själv, vem är lyckligare om vi slipper han?
Citera
2016-10-28, 20:37
Medlem
Continental Ops avatar
Det måste ju gå att få honom att dunka huvudet i väggen så att han dör utan att det är nån på kriminalvårdens fel? Alltså jag kan haja att de är skyldiga att hålla honom skyddad från andra kriminella som vill avreagera sig men om han vill skada sig själv är det väl hans ensak. Det är lite principiellt intressant faktiskt
Citera
2016-10-28, 21:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken patetisk nolla ....

Det är oklart hur skadan i huvudet uppkommit, men enligt en person med insyn i Kronobergshäktet ska Martin Jonsson i samband med att han fick vetskap om sitt straff "bölat" och sagt "Om ni stänger luckan kommer jag skada mig själv".
http://www.expressen.se/nyheter/martin-jonsson-skadad-pa-haktet--tillsyn-skarps/

Han har väl dunkat huvudet i väggen förstås .. .full av självömkan ...

Precis samma fasoner han hållt på med innan enligt FUP.

Så han "klarar inte att vara inlåst".
Jaha. Och säger själv att han inte passar in i samhället utanför murarna. Då återstår väl bara för honom att göra processen kort, eftersom han har en låååång tid som inlåst framför sig. Och med hans dramatiska utbrott och samarbetssvårigheter så hamnar han säkert på isoleringen mer än en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in