2016-10-28, 04:45
Avslutad
Min teori:

Senast redigerad av GenesisP 2016-10-28 kl. 05:06.
Citera
2016-10-28, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Min teori:

Detta är absolut ett möjligt scenario, problemet är att en gärningsman av denna typ borde hittats inom en vecka.
Citera
2016-10-28, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Detta är absolut ett möjligt scenario, problemet är att en gärningsman av denna typ borde hittats inom en vecka.

Jo, jag håller med. Det är besvärande omständigheter för min teori.

Kan det ha varit någon som befann sig i Linköping en begränsad tid? T ex att han pluggade/jobbade på annan ort och var hemma i Linköping av något skäl. Sen efter morden drog han hem, och iom att polisen först hade sin "ensamma-galning" teori gjorde det att han slank igenom.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-28 kl. 14:48.
Citera
2016-10-28, 18:29
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du har 100 % fel!! GW har inte sagt ett endaste ord av det du påstår. Inte heller polisen tror att mordet har med familjen A:s affärer att göra. Däremot har en äldre släkting i familjen sagt att chansen är 10 % att mordet har med familjen A att göra. Den uppgiften tycker jag är intressant: 10 % är en chans på tio och skattningen bör tas på allvar.

Läs denna och säg att jag har 100% fel.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/nya-teorier-om-dubbelmordet-4186763.aspx

GW citeras bland annat:

Leif G W Persson sade att han hade en känsla av att mördaren kunde ha väntat på det ena offret, 8-årige Mohammad Ammouri, och att han sedan blev situationens fånge när han under mordet upptäcktes av Anna-Lena Svensson och mördade även henne.

Han menade också att det kan ha varit ett misstag att göra mördaren "för tokig" och att han kan uppföra sig normalt. Han uteslöt heller inte att mördaren, eftersom Mohammad kunde ha varit målet, kunde ha anknytning till familjen. Familjen drev en databutik i Linköping och det kunde ha rört sig om en missnöjd datakund eller så kunde det vara någon yngling med anknytning till Mohammads skolkamrater.
Citera
2016-10-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Min teori:

Håller med till 100% om allt du skriver, där hittar man gärningsmannen!
Citera
2016-10-28, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av signal1

Kulturkrock eller PK-ängliga poliser kanske gjorde att det inte utreddes ordentligt? Sverige var väl iofs marginellt mindre PK 2004.
Citera
2016-10-28, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Kulturkrock eller PK-ängliga poliser kanske gjorde att det inte utreddes ordentligt? Sverige var väl iofs marginellt mindre PK 2004.

Detta har jag funderat på många gånger. Hur mycket PK-ismen spelade in. Poliserna kanske inte vågade ställa rätt frågor? Men det ska heller inte uteslutas att mördaren bar på extra mycket agg gentemot Muhammed i form av "kulturkrock" (är nog bästa ordet för att ändå undvika att tala illa om de döda).

Jag får hela tiden känslan av att en person, förutom mördaren, vet vem som gjorde det. Men håller tyst av starka lojalitetsskäl.
Citera
2016-10-28, 21:32
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Läs denna och säg att jag har 100% fel.

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/nya-teorier-om-dubbelmordet-4186763.aspx

GW citeras bland annat:

Leif G W Persson sade att han hade en känsla av att mördaren kunde ha väntat på det ena offret, 8-årige Mohammad Ammouri, och att han sedan blev situationens fånge när han under mordet upptäcktes av Anna-Lena Svensson och mördade även henne.

Han menade också att det kan ha varit ett misstag att göra mördaren "för tokig" och att han kan uppföra sig normalt. Han uteslöt heller inte att mördaren, eftersom Mohammad kunde ha varit målet, kunde ha anknytning till familjen. Familjen drev en databutik i Linköping och det kunde ha rört sig om en missnöjd datakund eller så kunde det vara någon yngling med anknytning till Mohammads skolkamrater.
Den artikeln är från i år och den hade jag missat.

Du har fel på en punkt och det är när du lägger din personliga värdering om "skumraskaffärer" i munnen på någon som inte använder de orden.

Familjen hade dataföretag i Värmland som gick i konkurs och rekonstruerades på inrådan från bankerna. Det kan ha skapat missnöje från tidigare anställda som fick lämna jobben och sen efter rekonstruktionen inte återanställdes. Detta har diskuterats tidigare i tråden. Ett förlorat jobb p.g.a. av att man tycker att familjen skötte dataföretagen illa och anställde familjemedlemmar istället för den tidigare personalen, ja, det kan vara skäl nog att bli fly förbannad.

I Linköping fanns missnöjda kunder, ja det sägs så åtminstone här på tråden. En kund påstod att hans hårddisk raderades på en dator han lämnat in i butiken för service. Han gick till handgemäng i butikslokalen och det blev rättegång.

Missnöjda anställda och missnöjda kunder finns i alla branscher, men detta kan inte likställas med ditt ordval "skumraskaffärer". Du kan inte heller lägga de orden i munnen på personer som inte uttrycker sig så.

M.V.H.
Citera
2016-10-28, 23:47
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Den artikeln är från i år och den hade jag missat.

Du har fel på en punkt och det är när du lägger din personliga värdering om "skumraskaffärer" i munnen på någon som inte använder de orden.

Familjen hade dataföretag i Värmland som gick i konkurs och rekonstruerades på inrådan från bankerna. Det kan ha skapat missnöje från tidigare anställda som fick lämna jobben och sen efter rekonstruktionen inte återanställdes. Detta har diskuterats tidigare i tråden. Ett förlorat jobb p.g.a. av att man tycker att familjen skötte dataföretagen illa och anställde familjemedlemmar istället för den tidigare personalen, ja, det kan vara skäl nog att bli fly förbannad.

I Linköping fanns missnöjda kunder, ja det sägs så åtminstone här på tråden. En kund påstod att hans hårddisk raderades på en dator han lämnat in i butiken för service. Han gick till handgemäng i butikslokalen och det blev rättegång.

Missnöjda anställda och missnöjda kunder finns i alla branscher, men detta kan inte likställas med ditt ordval "skumraskaffärer". Du kan inte heller lägga de orden i munnen på personer som inte uttrycker sig så.

M.V.H.

Nej, artikeln är från 16/3 2007.

Bröder till Mohammeds pappa har dömts för grova skattebrott.
Citera
2016-10-28, 23:54
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

check, check.

Farbror till muhammed blev årets affärman på dagens industri, sen blev han häktad för grovt bokföringsbrott. Vet inte hur det slutade.
Citera
2016-10-29, 10:24
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance

Tack för rättelsen!

Att bröderna har dömts för skattebrott - säg "bokföringsmissar" - är en annan femma och knappast skäl för att mörda ett barn.

Däremot kvarstår missnöjda tidigare anställda i Värmland som förlorade jobben och missnöjda kunder i Linköping. Någon av dessa kan ha skickat en tonåring för att skrämma familjen men det urartade och gick galet.
Citera
2016-10-29, 10:50
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Tack för rättelsen!

Att bröderna har dömts för skattebrott - säg "bokföringsmissar" - är en annan femma och knappast skäl för att mörda ett barn.

Däremot kvarstår missnöjda tidigare anställda i Värmland som förlorade jobben och missnöjda kunder i Linköping. Någon av dessa kan ha skickat en tonåring för att skrämma familjen men det urartade och gick galet.

Det har pågått annat i firman också se PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in