2016-10-28, 18:16
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jisses Elias förlorade i DC mot Weintraub med 6-2, 6-3, 6-0.. Det här är nog den sämsta formen han haft sen han slog sig in på challengertouren. Tur att säsongen nästan är över.

Det är kört,sve vänder inte 2-0 mot Israel med dessa spelare, inte en chans.
Botten var tydligen inte nådd

Ner i kolkällaren och tampas med Monaco,San Marino,Färöarna och liknande tennisnationer ..
(inte för att jag har koll riktigt på vilka länder som är med där nere i bottenligan)
sorgligt att en sådan anrik,stor sport är så på dekis i Sverige.

Bättre "Figge" hoppat in och spelat själv,sämre kunde det ju inte gå
(han snackar mycket men inte mycket verkstad där..)
Edberg hade i vart fall tagit ett set på Weintraub
Citera
2016-10-28, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det är kört,sve vänder inte 2-0 mot Israel med dessa spelare, inte en chans.
Botten var tydligen inte nådd

Ner i kolkällaren och tampas med Monaco,San Marino,Färöarna och liknande tennisnationer ..
(inte för att jag har koll riktigt på vilka länder som är med där nere i bottenligan)
sorgligt att en sådan anrik,stor sport är så på dekis i Sverige.

Bättre "Figge" hoppat in och spelat själv,sämre kunde det ju inte gå
(han snackar mycket men inte mycket verkstad där..)
Edberg hade i vart fall tagit ett set på Weintraub

DC är dock det minsta bekymret tycker jag. Inte riktigt förstått "fixeringen" att man måste hålla sig kvar, blir man bra så går man upp lika snabbt igen. Är man inte och tampas om kvartsfinalplats kan det göra detsamma vilken division man huserar i, vi har hängt på repet många år nu att åka ned ett hack och nu fick vi ett motstånd som faktiskt kan spela lite grann. Den enskilda matchförlusten är värre, fem gem mot Weintraub...
Citera
2016-10-28, 19:34
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Problemet med just dessa fransmän är att alla utom Tsonga har haft mycket skadeproblem. I Monfils fall så är inte skador det enda problemet, det står inte rätt till i hjärnkontoret hos honom och han kommer aldrig att vinna nåt riktigt stort, det spelar ingen roll hur bra han spelar.

Gasquet är nog den som har mest talang spelmässigt av dessa men han är lite för snäll, på honom tycker jag den stämpeln passar bra, likt som på Enqvist.

Simon är alldeles för skör och tyvärr så saknar han riktiga vapen, han är beroende av motståndaren, han är grym på att kontra och lura sina motståndare men han kan liksom inte avgöra "på egen hand" så att säga. Som t.ex andra kontringsspelare kan, som Murray t.ex. Sen så är hans serve för svag.

Tsonga är ju den klart bästa av dessa men tyvärr så är han alldeles för dålig från backhandsidan. De bästa spelarna kan utnyttja detta hur lätt som helst och då är han oftast chanslös. Det är synd för han hade faktiskt kunnat vinna grand slams om han haft en bättre backhand.

Backhand och servereturer är Tsongas akilleshäl. Tsonga är väl den enda av toppspelarna som har en så tydlig svaghet. Det är lite märkligt att han inte lyckats förbättra sin backhand. Tsonga hade förmodligen redan vunnit GS-titlar om han hade en backhand. Tsonga slog mycket enhandsbackhand som tonåring och det tycker jag man kan se när han väljer att slå sin enhandsbackhand. Hans enhandsbackhand ser faktiskt mer naturlig ut än sin dubbelfattade.

Gillar Simon och hans schackliknande tennis men det är som du säger han känns för skör och saknar riktiga vapen. Han är som allra bäst och underhållande mot hårdslående spelare då får han ligga där och kontra och frustrera sin motståndare
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-10-28 kl. 19:47.
Citera
2016-10-28, 20:11
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Jisses Elias förlorade i DC mot Weintraub med 6-2, 6-3, 6-0.. Det här är nog den sämsta formen han haft sen han slog sig in på challengertouren. Tur att säsongen nästan är över.

Pinsamt dåligt Han måste tappat allt självförtoende. Nu hänger det på dubbeln....Går matcherna att se?
Citera
2016-10-28, 22:04
Medlem
Citat:
DC är dock det minsta bekymret tycker jag. Inte riktigt förstått "fixeringen" att man måste hålla sig kvar, blir man bra så går man upp lika snabbt igen. Är man inte och tampas om kvartsfinalplats kan det göra detsamma vilken division man huserar i, vi har hängt på repet många år nu att åka ned ett hack och nu fick vi ett motstånd som faktiskt kan spela lite grann. Den enskilda matchförlusten är värre, fem gem mot Weintraub...

Ja, man får hoppas att alla som inte redan har förstått det att de nu begriper att Elias aldrig kommer att bli särskilt bra.
Citera
2016-10-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Backhand och servereturer är Tsongas akilleshäl. Tsonga är väl den enda av toppspelarna som har en så tydlig svaghet. Det är lite märkligt att han inte lyckats förbättra sin backhand. Tsonga hade förmodligen redan vunnit GS-titlar om han hade en backhand. Tsonga slog mycket enhandsbackhand som tonåring och det tycker jag man kan se när han väljer att slå sin enhandsbackhand. Hans enhandsbackhand ser faktiskt mer naturlig ut än sin dubbelfattade.

Gillar Simon och hans schackliknande tennis men det är som du säger han känns för skör och saknar riktiga vapen. Han är som allra bäst och underhållande mot hårdslående spelare då får han ligga där och kontra och frustrera sin motståndare

Skulle jag varit Tsonga så hade jag skippat tvåhandad backhand helt och jobbat enormt på slice. Dessutom så kan han ju slå toppade enhandbackhands redan. Spela lite som Karlovic och Lopez med extremt bra servar, mycket slice och nätattacker. Då har han en forehand som är överlägsen dessa två så han skulle i alla fall aldrig bli sämre än vad han redan är med det upplägget.
Citera
2016-10-28, 22:53
Medlem
Ja det är helt otroligt alltså,Elias är ju allvarligt sämre än mig för tillfället.
Citera
2016-10-28, 23:11
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja det är helt otroligt alltså,Elias är ju allvarligt sämre än mig för tillfället.

Det är nog Mikael som har störst chanser bli något bra av ymerbröderna.
Elias har man hört nu i 2-3 år är på gång bli nästa svenska "storspelare"
men inget händer, och 2016 är bortkastat år.
Hade nog varit bättre om det vart Mikael som kunnat spela i dc-laget.
Men nu är det som det är. Och det är dåligt.
Citera
2016-10-28, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Det är nog Mikael som har störst chanser bli något bra av ymerbröderna.
Elias har man hört nu i 2-3 år är på gång bli nästa svenska "storspelare"
men inget händer, och 2016 är bortkastat år.
Hade nog varit bättre om det vart Mikael som kunnat spela i dc-laget.
Men nu är det som det är. Och det är dåligt.

Ja gudarna vet, innan 2067 kanske ivi har en spelare topp 100?
Citera
2016-10-28, 23:19
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ja, man får hoppas att alla som inte redan har förstått det att de nu begriper att Elias aldrig kommer att bli särskilt bra.

Problemet är att Sverige inte haft någon annan att hoppas på efter Söderling tvingades sluta
så därför lanserades Elias Ymer som ett stort hopp som lyckades kvala in till grandslam och det slogs upp i pressen som stort, och fick uppslag i sportnytt och Janne Gunnarsson satt i studion och smackade belåtet att vi har fått en kommande stjärna att hoppas på.

Men vi hade ju ingen annan att sätta vårt hopp till, så illa ställt var det.
Man kan inte jämföra med Edberg,Wilander ,m fl i den generationen.
Men en "ny Henrik Holm el. Thomas Högstedt kan vi begära nån framtida spelare ska kunna matcha i ranking.
Citera
2016-10-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja gudarna vet, innan 2067 kanske ivi har en spelare topp 100?

Mikael kommer att nå dit lätt och mycket mer. Allting hänger bara på om hans kropp håller eller inte. Det är bara att hoppas att den gör det så kommer det inte bli några problem för honom att ta sig in på topp-100.
Citera
2016-10-28, 23:47
Medlem
Citat:
Mikael kommer att nå dit lätt och mycket mer. Allting hänger bara på om hans kropp håller eller inte. Det är bara att hoppas att den gör det så kommer det inte bli några problem för honom att ta sig in på topp-100.

Jag tror ju inte den gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in