2016-10-28, 12:00
Medlem
kaakis avatar
Hej, jag sitter på jobb och undrar vad inträdeskraven för Weekend tuneringen är? Jag har inte så mycket tid till att spela under dagarna men spelade i början av veckan och kom till final. Skulle spela finalen förrgår men såg att jag hade fått 4 nya försök med ändrat inträdeskraven till Max silver trupp. Är det fortfarande samma eller? Kommer hem rätt så sent ikväll så vill gärna veta ifall jag behöver fixa ett nytt lag så kan jag göra det via appen.

Tack på förhand
Citera
2016-10-28, 12:12
Medlem
Acedogs avatar
Scenario: Motståndaren gör 1-0 i 50:e minuten och skyddar sedan bollen genom att hålla in vänster trigger, och enda sättet att ta tillbaka bollen när motståndaren bara är intresserad av att skydda sin boll är att fälla honom.

Tack och lov så är det få motståndare som väljer att spela så tråkigt, men när de väl gör det så är det så sjukt frustrerande att se sin egen spelare bara studsa bort från motståndarens rygg varje gång man går nära.

Vad sjutton ska man göra för att ta tillbaka bollen? I övrigt är jag en ganska hygglig FIFA-spelare, och jag gör ofta första målet så att jag slipper motståndare som bevakar sin 1-0-ledning.

Har någon kommit på en metod som funkar för att ta tillbaka bollen? Jag har försökt med dubbel-assistans, alltså att kalla på en extra medspelare som också får pressa, men jag lyckas ändå inte ta bollen.
Citera
2016-10-28, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog
Scenario: Motståndaren gör 1-0 i 50:e minuten och skyddar sedan bollen genom att hålla in vänster trigger, och enda sättet att ta tillbaka bollen när motståndaren bara är intresserad av att skydda sin boll är att fälla honom.

Tack och lov så är det få motståndare som väljer att spela så tråkigt, men när de väl gör det så är det så sjukt frustrerande att se sin egen spelare bara studsa bort från motståndarens rygg varje gång man går nära.

Vad sjutton ska man göra för att ta tillbaka bollen? I övrigt är jag en ganska hygglig FIFA-spelare, och jag gör ofta första målet så att jag slipper motståndare som bevakar sin 1-0-ledning.

Har någon kommit på en metod som funkar för att ta tillbaka bollen? Jag har försökt med dubbel-assistans, alltså att kalla på en extra medspelare som också får pressa, men jag lyckas ändå inte ta bollen.

Jag har aldrig varit med om det så tidigt i en match utan det brukar komma runt 80:e minuten. Är sämst på att ta bollen utan det blir som bäst så att jag lyckas sparka ut den till inkast...
Citera
2016-10-28, 12:28
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaaki
Hej, jag sitter på jobb och undrar vad inträdeskraven för Weekend tuneringen är? Jag har inte så mycket tid till att spela under dagarna men spelade i början av veckan och kom till final. Skulle spela finalen förrgår men såg att jag hade fått 4 nya försök med ändrat inträdeskraven till Max silver trupp. Är det fortfarande samma eller? Kommer hem rätt så sent ikväll så vill gärna veta ifall jag behöver fixa ett nytt lag så kan jag göra det via appen.

Tack på förhand

max 5 landstillhörigheter i startelvan.
Citera
2016-10-28, 12:29
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acedog

Håll in R1 alltså dubbelassistans, sen ser du till att den som assisterar dig går upp i ryggen på motståndaren så går du själv runt och tar bollen framifrån
Citera
2016-10-28, 12:30
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Fråga på det - hur skrapar du ihop 200-250k ganska enkelt? Med tanke på din trupp-budget har du rätt mycket coins, vilket gör det enklare... men ändå. Jag sitter på ca 180.000 coins nu och massor att sälja, jag drar inte in ens 10-20k enkelt. Det kräver jobb och tid.

Ju mer coins, desto lättare att få dem att växa.

Kan tex köpa fler IF kort och sälja med mindre vinst för att sälja av dem i snabbare takt.
Häng med och läs sbc-diskussioner på reddit och EAs forum, communityt predictar ofta rätt. Investera i en massa spelare i förväg så tjänar du mycket coins sen när det är dags att sälja och deras priser ökar.

Häng med på vad som händer i fotbollsvärlden irl. Presterar en spelare bra så köper du några av hans kort direkt. Säg att Lukaku slår till med en hattrick eller typ 2 mål + 1-2 assists och har utmärkt sig mer än resten av anfallarna (mål/assistmässigt + får bra matchbetyg) så är det väldigt hög sannolikhet att han får ett IF kort. Köp några fort som fan och sälj av när IF kortet kommit ut och priserna gått upp.

Sen räknar jag med att tjäna en massa coins sen till pricedrop då jag har en hel del dyra spelare att sälja.
Citera
2016-10-28, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Skit i dom usch brände mina surt förtjänade mynt på dom och fick ingen över 5k..

Jag lyssnade inte på dig och fick precis Neymar😂😂😂
Citera
2016-10-28, 12:43
Medlem
Fan dom där paketen som ligger ute nu till 50.000 coins. Köpte några och packade helt sjukt.

Borde man sälja Kantè TOTW kort?
Citera
2016-10-28, 12:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Ju mer coins, desto lättare att få dem att växa.

Häng med på vad som händer i fotbollsvärlden irl. Presterar en spelare bra så köper du några av hans kort direkt. Säg att Lukaku slår till med en hattrick eller typ 2 mål + 1-2 assists och har utmärkt sig mer än resten av anfallarna (mål/assistmässigt + får bra matchbetyg) så är det väldigt hög sannolikhet att han får ett IF kort. Köp några fort som fan och sälj av när IF kortet kommit ut och priserna gått upp.

Sen räknar jag med att tjäna en massa coins sen till pricedrop då jag har en hel del dyra spelare att sälja.

Att "it takes money to make money" är jag helt införstådd med.

Däremot förstår jag inte varför Lukakus vanliga kort går upp i pris när han får en IF?
Citera
2016-10-28, 13:00
Medlem
Citat:
Att "it takes money to make money" är jag helt införstådd med.

Däremot förstår jag inte varför Lukakus vanliga kort går upp i pris när han får en IF?
När ett kort är med i TOTW så innebär det att hans vanliga kort inte finns att få i packs, utbudet blir därmed lägre medans efterfrågan är i stort sett samma -> högre pris. Sedan så påverkas priset oftast lite pga hype också.
Citera
2016-10-28, 13:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
När ett kort är med i TOTW så innebär det att hans vanliga kort inte finns att få i packs, utbudet blir därmed lägre medans efterfrågan är i stort sett samma -> högre pris. Sedan så påverkas priset oftast lite pga hype också.

Såklart Bra tips! Ska tänka på det framöver.
Citera
2016-10-28, 13:32
Medlem
KorvkastarNs avatar
Citat:
Tror ni Ultimate Scream-spelare får prishöjning ikväll? De ska ju öka med 10 i stats per kort enligt FAQ.

Gjorde en chansning och köpte på mig några stycken. Tänker att de ökar med några tusen till ikväll...

Chansa också och köpte balotelli lär va sjukt bra efter boosten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in