Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Fråga på det - hur skrapar du ihop 200-250k ganska enkelt? Med tanke på din trupp-budget har du rätt mycket coins, vilket gör det enklare... men ändå. Jag sitter på ca 180.000 coins nu och massor att sälja, jag drar inte in ens 10-20k enkelt. Det kräver jobb och tid.
Ju mer coins, desto lättare att få dem att växa.
Kan tex köpa fler IF kort och sälja med mindre vinst för att sälja av dem i snabbare takt.
Häng med och läs sbc-diskussioner på reddit och EAs forum, communityt predictar ofta rätt. Investera i en massa spelare i förväg så tjänar du mycket coins sen när det är dags att sälja och deras priser ökar.
Häng med på vad som händer i fotbollsvärlden irl. Presterar en spelare bra så köper du några av hans kort direkt. Säg att Lukaku slår till med en hattrick eller typ 2 mål + 1-2 assists och har utmärkt sig mer än resten av anfallarna (mål/assistmässigt + får bra matchbetyg) så är det väldigt hög sannolikhet att han får ett IF kort. Köp några fort som fan och sälj av när IF kortet kommit ut och priserna gått upp.
Sen räknar jag med att tjäna en massa coins sen till pricedrop då jag har en hel del dyra spelare att sälja.