2016-10-26, 23:04
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Av vilken anledning skickade pappan ett sms till Lotta med texten hämnden är ljuv, efter att han tänt på huset?

Jag letade runt lite i tråden men hittade inget.

Det var mig en konstig fråga du ställer. Han menade väl exakt det han skrev, dvs att han tyckte det var ljuvligt att hämnas på sin fru genom att mörda deras barn.
Citera
2016-10-26, 23:55
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det var mig en konstig fråga du ställer. Han menade väl exakt det han skrev, dvs att han tyckte det var ljuvligt att hämnas på sin fru genom att mörda deras barn.

Jo för visso, men jag kan ju tycka att det borda vara lika mycket hans egen förlust.
Citera
2016-10-26, 23:58
Medlem
Citat:
Jo för visso, men jag kan ju tycka att det borda vara lika mycket hans egen förlust.

Han prioriterade hämnden mot exfrun före barnens väl och ve. Innan han lämnade stugan satt han i bilen, försäkrade sig om att det tog riktigt fyr i brasan, sedan for han...

Ärkesvin.
Senast redigerad av Remark 2016-10-27 kl. 00:03.
Citera
2016-10-27, 20:45
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Ja det blev ju det, i dubbel bemärkelse. Men vid gärningen stod inte barnens liv så högt i kurs tydligen. Hämnden på frun var viktigare än de egna barnens liv. Det är så att man börjar grina när man tänker på det.
Citera
2016-10-28, 00:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det blev ju det, i dubbel bemärkelse. Men vid gärningen stod inte barnens liv så högt i kurs tydligen. Hämnden på frun var viktigare än de egna barnens liv. Det är så att man börjar grina när man tänker på det.

Jag kan inte förstå trots att ni förklarar. Det är utom mitt förstånd hur han tänker om han nu ens gör det överhuvudtaget. Jag fattar att det kan brinna till i huvet hos folk och jag själv kan resonera förbannat barnsligt ibland men man blir ju verkligen mörkrädd att en svensk kan göra nått sånt här, och då är jag ändå relativt härdad. Må han brinna i helvetet
Citera
2016-10-28, 02:15
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Jag kan inte förstå trots att ni förklarar. Det är utom mitt förstånd hur han tänker om han nu ens gör det överhuvudtaget. Jag fattar att det kan brinna till i huvet hos folk och jag själv kan resonera förbannat barnsligt ibland men man blir ju verkligen mörkrädd att en svensk kan göra nått sånt här, och då är jag ändå relativt härdad. Må han brinna i helvetet
Varför är det konstigt att det är en svensk som gjort detta jävla vidriga?
Och ja, må han brinna långsamt och smärtsamt.
Citera
2016-10-28, 07:52
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Varför är det konstigt att det är en svensk som gjort detta jävla vidriga?
Och ja, må han brinna långsamt och smärtsamt.

För att de inte hör till vanligheterna.

Jag som rest runt mycket i Afrika och Mellanöstern har fått uppleva en helt annan människosyn och hur lite ett människoliv är värt på andra håll i världen. man har slutat förvånats helt enkelt. Därför
Citera
2016-10-28, 08:06
Medlem
Citat:
För att de inte hör till vanligheterna.

Jag som rest runt mycket i Afrika och Mellanöstern har fått uppleva en helt annan människosyn och hur lite ett människoliv är värt på andra håll i världen. man har slutat förvånats helt enkelt. Därför
Det som hände här har ju inte alls någon kulturell grund. Det handlar ju om en GM med en störning som gör att han handlar som han gör.
Citera
2016-10-28, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det som hände här har ju inte alls någon kulturell grund. Det handlar ju om en GM med en störning som gör att han handlar som han gör.
Och det gör det inte i t.ex Afrika eller Mellanöstern? Finns dessa störningar endast på nordliga breddgrader?
Senast redigerad av P-o-beln 2016-10-28 kl. 08:18.
Citera
2016-10-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Och det gör det inte i t.ex Afrika eller Mellanöstern? Finns dessa störningar endast på nordliga breddgrader?
Naturligtvis finns det sådana störningar i alla populationer. Däremot tror jag inte att den är vanligare i Afrika eller Mellanöstern. Om man däremot har en annan syn på sina medmänniskor i dessa områden är det naturligtvis kulturellt betingat.
Citera
2016-10-28, 11:45
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln

För den som har arbetat/levt under långa perioder i andra länder så förvånas man över det lilla värdet som ett liv har vid en jämförelse av värdet på "familjens heder".
Det gäller självklart inte alla främmande kulturer men tyvärr allt för många.
Studera själv vad klantraditioner egentligen innebär vad det gäller individens fri och rättigheter, kvinnors värde och vad "heder" innebär för dessa klanmedlemmar?
Det finns hur mycket som helst på internet.
Citera
2016-10-28, 17:09
Medlem
Addhocs avatar
Ja den här mannens heder var väl som bortblåst efter skilsmässan från frun och han försökte för sig själv upprätta den genom denna hämnd- och maktövning mot sin ex-fru.

Vi normalt funtade begriper dock att den där hedern flög all värdens väg i takt med att lågorna tog sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in