2022-08-03, 13:43
Medlem
J har flyttats till Brinkebergsanstalten
Citera
2022-08-13, 02:59
Medlem
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.
Citera
2022-08-13, 04:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
J har flyttats till Brinkebergsanstalten

Citat:
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.
Varför flyttas han, är det för att han ställer till det eller för att han utsätts för hot?
Citera
2022-08-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför flyttas han, är det för att han ställer till det eller för att han utsätts för hot?

Ingen aning faktiskt. Jag får inte veta nåt om hur han sköter sig eller nåt annat förutom förflyttning och permis
Citera
2022-08-13, 23:37
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ja, lägre säkerhetsklass, men jag hoppas verkligen inte att han släpps snart. Han kan ansöka om tidsbestämning nästa år. Håll aset inlåst och kasta bort nyckeln!
Har skrivit några inlägg för c:a 1 1/2 år sedan i tråden, då detta var ett av de mest ohyggliga och vidriga brott som jag då hade hört att en förälder gjort emot sina egna barn i Sverige.

Jonas Westerlund numera Ohlsson ev. ansökan om tidsbestämning via Örebro TR bör (i mina ögon) avslås, då aset med berått mod hade tänt eld på den lilla stuga i Dalarö där hans egna barn låg och sov, när han tände på det av honom låsta huset.
Han förtjänar verkligen livstid utan omvandling till ett tidsbestämt straff, eller som du säger: Håll aset inlåst och kasta bort nyckeln!

Mina tankar går givetvis till barnens mamma L och den syster M som (vad jag förstått) svårligen överlevde händelsen, samt även övr. anhöriga (utom barnamördaren JW).

V.I.F. Simon o Emil, två saknade bröder!🕯
Citera
2022-08-14, 01:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Ja det här brottet glömmer man aldrig.
Mördaren borde vara inlåst för evigt.
Citera
2022-08-14, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det här brottet glömmer man aldrig.
Mördaren borde vara inlåst för evigt.

Helt enig. Han satt i bilen utanför för att kolla att brasan tog sig då så skedde messade han exfrun (barnens mor) Hämden är ljuv!

Sedan drog han till Öland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback