Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-03, 13:43
  #2233
Medlem
J har flyttats till Brinkebergsanstalten
Citera
2022-08-13, 02:59
  #2234
Medlem
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.
Citera
2022-08-13, 04:32
  #2235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
J har flyttats till Brinkebergsanstalten

Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.
Varför flyttas han, är det för att han ställer till det eller för att han utsätts för hot?
Citera
2022-08-13, 22:30
  #2236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför flyttas han, är det för att han ställer till det eller för att han utsätts för hot?


Ingen aning faktiskt. Jag får inte veta nåt om hur han sköter sig eller nåt annat förutom förflyttning och permis
Citera
2022-08-13, 23:37
  #2237
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
Ja, lägre säkerhetsklass, men jag hoppas verkligen inte att han släpps snart. Han kan ansöka om tidsbestämning nästa år. Håll aset inlåst och kasta bort nyckeln!
Har skrivit några inlägg för c:a 1 1/2 år sedan i tråden, då detta var ett av de mest ohyggliga och vidriga brott som jag då hade hört att en förälder gjort emot sina egna barn i Sverige.

Jonas Westerlund numera Ohlsson ev. ansökan om tidsbestämning via Örebro TR bör (i mina ögon) avslås, då aset med berått mod hade tänt eld på den lilla stuga i Dalarö där hans egna barn låg och sov, när han tände på det av honom låsta huset.
Han förtjänar verkligen livstid utan omvandling till ett tidsbestämt straff, eller som du säger: Håll aset inlåst och kasta bort nyckeln!

Mina tankar går givetvis till barnens mamma L och den syster M som (vad jag förstått) svårligen överlevde händelsen, samt även övr. anhöriga (utom barnamördaren JW).

V.I.F. Simon o Emil, två saknade bröder!🕯
Citera
2022-08-14, 01:17
  #2238
Medlem
MeggieClearys avatar
Ja det här brottet glömmer man aldrig.
Mördaren borde vara inlåst för evigt.
Citera
2022-08-14, 18:03
  #2239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det här brottet glömmer man aldrig.
Mördaren borde vara inlåst för evigt.

Helt enig. Han satt i bilen utanför för att kolla att brasan tog sig då så skedde messade han exfrun (barnens mor) Hämden är ljuv!

Sedan drog han till Öland.
Citera
2023-03-28, 20:37
  #2240
Medlem
På fredag släpps ett pod-avsnitt (Bakom galler) där J "talar ut"...
Citera
2023-03-28, 20:55
  #2241
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
På fredag släpps ett pod-avsnitt (Bakom galler) där J "talar ut"...
Han borde inte få "tala ut", barnamördaren.
Inlåst i ett mörkt rum med lite vatten och bröd då och då hade varit bättre.
Hans livstids straff borde vara på livstid.
Citera
2023-03-28, 23:30
  #2242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Har skrivit några inlägg för c:a 1 1/2 år sedan i tråden, då detta var ett av de mest ohyggliga och vidriga brott som jag då hade hört att en förälder gjort emot sina egna barn i Sverige.

Jonas Westerlund numera Ohlsson ev. ansökan om tidsbestämning via Örebro TR bör (i mina ögon) avslås, då aset med berått mod hade tänt eld på den lilla stuga i Dalarö där hans egna barn låg och sov, när han tände på det av honom låsta huset.
Han förtjänar verkligen livstid utan omvandling till ett tidsbestämt straff, eller som du säger: Håll aset inlåst och kasta bort nyckeln!

Mina tankar går givetvis till barnens mamma L och den syster M som (vad jag förstått) svårligen överlevde händelsen, samt även övr. anhöriga (utom barnamördaren JW).

V.I.F. Simon o Emil, två saknade bröder!🕯



Hon som överlevde lajvar ju väldigt mycket, många har frågat henne mycket om denna händelse då hon drog upp detta i början. Hon har förlåtit sin pappa o har kontakt med honom, verkade typ oberörd vilket jag inte kunde förstå....
Citera
2023-03-29, 08:18
  #2243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devetdu1
Hon som överlevde lajvar ju väldigt mycket, många har frågat henne mycket om denna händelse då hon drog upp detta i början. Hon har förlåtit sin pappa o har kontakt med honom, verkade typ oberörd vilket jag inte kunde förstå....

Det är inte hon som var med i branden! Det är en halvsyster till de 3 barnen J försökte mörda/mördade
Citera
2023-03-29, 23:02
  #2244
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
Det är inte hon som var med i branden! Det är en halvsyster till de 3 barnen J försökte mörda/mördade
Tack för dina bidrag till tråden!👍🏼
J:s dotter ifrån ett tidigare förhållande var i samband med trådens händelse 2013 enl. uppg. då c:a 15 år.

Idag är det exakt 9 år och 6 månader sedan som den vidrige livstidsdömde barnamördaren Jonas Westerlund numera Ohlsson (bildlänk här) tände eld på den lilla hyrda stugan på Dalarö, där han hade låst in sina 3 små sovande barn.
Han satte sig i sin bil för att se att branden utvecklades på det sätt som han hoppades på, och SMS-ade då till (sitt ex) barnens mor: Hämnden är ljuv.
Därefter försökte han att med bilen genomföra en misslyckad flykt för att ta sig till Öland.

En granne tog hand om dottern (c:a 4 år gammal) som lyckades ta sig ut genom ett fönster kraftigt medtagen med mycket svåra rökskador.
Hennes yngre bröder Simon och Emil var högst sannolikt redan då avlidna utav brandröken. (Om jag minns rätt så fastslogs detta vid den rättsmedicinska utvärderingen).

Det är min förhoppning att dottern, som fick behålla livet och är en tonåring idag, har fått all den hjälp som erfordras efter en så enormt tragisk händelse.

Mina tankar går till tonårsdottern, precis som till sin starka mor och givetvis även till Simon och Emil.♥️🕯
__________________
Senast redigerad av LeBronThurman 2023-03-29 kl. 23:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback