2016-10-27, 23:36
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det finns inget som tyder på att det är fingerat, att Safarik och BÅ kallar honom P är nog ingen tillfällighet, det är ofta anhörigas riktiga namn trycks.

Första artikeln, läs bildtexten:
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/10/27/svenska-fall-for-fbi/

Tack så mycket Echoes! Du är helt fantastisk som lägger upp de gamla tidningsartiklarna om det aktuella fallet.
Citera
2016-10-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack så mycket för ditt svar!

OM hunden hade skällt, hade någon hört den då? Var det så pass nära till Evas föräldrahem eller annat hus? OM hunden inte skällde (och det skulle ha hörts om den hade gjort det), så kan detta tyda på hunden kände gm.

Hunden hade sprungit ut på vägen okopplad enligt vittnen. minns inte på rak arm om den skällde eller var orolig, arkivet är tyvärr nere...
Citera
2016-10-27, 23:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Finns på tv4 play. Du måste skapa ett gratiskonto för att se det!

Då ska jag göra det (om det inte går i repris inom de närmaste dagarna).
Citera
2016-10-27, 23:37
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBladeIsSharp
Jag tror Börje tacksamt tar emot ditt förtroende! "Supersnutarna" antydde inte heller att det Börje skulle vara inkompetent när de träffades, det håller jag med om.

Men resultatet av deras utredning visar väl något helt annat än att det har genomförts en grundlig polisutredning 1987?
Jag tvivlar starkt på att kvällens program gav en rättvis bild av både utredningen, vittnenas berättelser och Ps förehavanden. Men visst, ingen blev dömd så visst fan misslyckads man kapitalt med polisarbetet.
Citera
2016-10-27, 23:38
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag är inte säker, men jag uppfattade det som att Mr.P skulle skjutsa henne till Umeå dagen därpå. Hon skulle börja plugga där.

Nästan rätt. Hon pluggade i Umeå. Men dagen efter mordet skulle hon flyttat till Sundsvall ("för att börja ett nytt liv", enligt Mark Safarik). Mr. P skulle alltså hjälpa henne med flytten till Sundsvall.
Senast redigerad av MyBladeIsSharp 2016-10-27 kl. 23:55.
Citera
2016-10-27, 23:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det finns inget som tyder på att det är fingerat, att Safarik och BÅ kallar honom P är nog ingen tillfällighet, det är ofta anhörigas riktiga namn trycks.

Första artikeln, läs bildtexten:
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/10/27/svenska-fall-for-fbi/

Tack för de länkar du lägger ut! Ska läsa!
Citera
2016-10-27, 23:57
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Hur gammal är Per-Arne.

Toknisse, jag tror du vet svaret, dessutom kan du säkerligen hans 4 sista också.
Citera
2016-10-28, 00:08
Medlem
Prinzezzans avatar
I artikeln vars rubrik börjar "Evas steg..." (som länkades till ovan) så står det att läsa att Evas mor hörde hunden skälla. Därefter tog det 17 timmar innan Evas kropp hittades. Undrade inte familjen varför hon aldrig kom hem, när de hade hört hunden skälla?
Citera
2016-10-28, 00:12
Medlem
MyBladeIsSharps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
I artikeln vars rubrik börjar "Evas steg..." (som länkades till ovan) så står det att läsa att Evas mor hörde hunden skälla. Därefter tog det 17 timmar innan Evas kropp hittades. Undrade inte familjen varför hon aldrig kom hem, när de hade hört hunden skälla?

Jag tänkte också på det. I TV-programmet framkommer det att det INTE var Evas hund ("Laban"), utan hon hade hunden till och från. Hennes kompis "Anneli" var den egentliga ägaren av hunden. Kanske därför familjen inte sammankopplade hundskallen med Eva?
Citera
2016-10-28, 00:14
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Eftersom mördaren inte figurerat i utredningen så faller ju 58-åringen bort.
Per-Arne fanns några stycken i Kramfors.
Slaktarvägen kvittrade en fågel
Ska vara Toknisse.

Slaktargatan ligger i/nära ett område som heter Björsta. Var det inte Björsta som ingick i gatuadressen där Eva varit? Adress i samma område? P-A som bor där är i dag 60 år.
Citera
2016-10-28, 00:16
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Hur gammal är Per-Arne.

Toknisse, jag tror du vet svaret, dessutom kan du säkerligen hans 4 sista också.
Han är 60 år.
Citera
2016-10-28, 00:17
Medlem
Ron.Frangus avatar
[quote=Prinzezzan|58847549]Slaktargatan ligger i/nära ett område som heter Björsta. Var det inte Björsta som ingick i gatuadressen där Eva varit? Adress i samma område? P-A som bor där är i dag 60 år.[/QUOTE

Ja han verkar bo kvar i exakt samma område, känns lite udda och märkligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in