Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hahaha, likhet inför lagen med Trump? Du måste skämta. Clinton fängelse? Hon har inte begått något brottsligt men det har Trump. Lurendrejeri med det nedlagda Trump university, till exempel.

Hur förklarar du att FBI har haft förhör med Clinton och inte med Trump? Ingen rök utan eld som du själv brukar skriva
2016-10-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nå, trumps chans att vinna ahr faktiskt gått upp från runt 14% till runt 15% så...

Nu kommer Miss Finland ut som ytterligare ett Trump-offer:

http://www.politicususa.com/2016/10/27/finland-accuses-donald-trump-sexual-assault-groped.html

Den långtgående trenden är faktiskt positiv för Trump. Kurvan har börjat gå upp igen, liksom den gjort två gånger tidigare efter att ha varit nere på 15%.

Jag kände själv nyligen att nu när jag inte lyssnat på Trump senaste veckan har jag blivit mer Trumppositiv.

Så, omöjligt är det inte att han vinner. Fast jag tror inte att kurvan kommer gå upp lika högt som senast, till 40%-nivån. Men statistik är ju ändå statistik. Är hans chans 30% så vinner han 3 gånger av 10. Är den 15% så vinner han 1 eller 2 gånger av 10.

Enligt fivethirtyeight så stämmer deras procentsatser rätt bra. I primärvalen så vann 10%-kandidaten 1 gång av 10 ungefär.
2016-10-27, 22:08
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Du citerar 1 stycke som inte ens talar i din fördel, varför inte citera andra stycken?

Jag vet inte exakt vad allt detta betyder eftersom jag inte är statistikexpert, men det verkar ju inte som att det "tyder på att Trump" krossar som du säger.

För att vara någon som inte vet exakt vad det betyder har du helt klart en onödigt fräck ton.

Vad som beskrivs i blogginlägget är att total förtidsröstning, både sett till utskickade ballots och returnerade (ca 90% returnerade), är mindre hos R och D jämfört med 2012, men rejält större hos I. Detta i en stat som R vann 2012. Så om Trump leder bland I kan han helt klart vinna NC stort.

Sen är det sant som du citerar att att mail-in absentee ballots går sämre för R än D, men detta är endast (ca) en tiondel av förtidsröstningen.
2016-10-27, 22:18
Medlem
Jag får huvudvärk av att folk pratar om Trump hela tiden. Förstår inte alla att han redan har förlorat? Förstår inte alla att om han verkligen hade varit "anti-establishment" så hade han ALDRIG blivit kandidat för ett av de två stora partierna? Förstår inte alla att bankerna står över staten i hierarkin, så även om han var emot etablissemanget och blev president så hade hans händer varit bundna ändå? Presidentvalet är som vilken annan dålig amerikansk "reality"-serie som helst. Känns lika antiintellektuellt som Kardashians och MTV.
2016-10-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Vad i helvete vet du själv? Man brukar vänta 10år med att komma med grova anklagelser om folk? Men nu när han är på väg att bli Potus då helt plötsligt dyker det upp flera olika kvinnor och påstår massa saker ursäkta att jag tvivlar starkt på dessa anklagelser.

Flera av kvinnornas vänner bekräftar att de berättat om händelsen då det ska ha hänt.

Antar också att media inte skrivit ett ord om någon av dem hört av sig till media. Varför skulle de skriva om något sådant för? En kvinna som berättar att en äldre man tafsat på dem är ju inte mycket att skriva om.

Men naturligtvis är det en samlad attack av kvinnor för att sabba hans kampanj genom att ljuga om tafsande. Men vore det inte bättre då att de pratade om våldtäkt? Om de skulle hitta på något menar jag? Eller grov misshandel? Stöld?
2016-10-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Tror lika lite på henne som äckliga porrstjärnan Jessica Drake som igår gick ut med att Trump velat pippa med henne. Lustig nog hade hon öppnat en sexbutik på nätet dagen innan och till och med aftonblaskan tog bort artikeln från förstasida efter 30 minuter. Clinton kvinnorna drog sig inte för att bertta om påstådda övergrepp utan videobevis så varför inte. Dessutom så skedde ett av Trumps övergrepp på ett plan i första klass full med folk och den fula slitna kvinnans historia visade sig vara falsk.

Men Trump har ju talat om Bill Clinton som våldtäktsman och kvinnoskändare under sin kampanj. Och inte har jag sett Trump visa några bevis på det. Så ...
2016-10-27, 22:24
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Men Trump har ju talat om Bill Clinton som våldtäktsman och kvinnoskändare under sin kampanj. Och inte har jag sett Trump visa några bevis på det. Så ...

Till skillnad ifrån Trumps anklagelser så togs dessa saker upp när det hände

Citat:
Flera av kvinnornas vänner bekräftar att de berättat om händelsen då det ska ha hänt.

Antar också att media inte skrivit ett ord om någon av dem hört av sig till media. Varför skulle de skriva om något sådant för? En kvinna som berättar att en äldre man tafsat på dem är ju inte mycket att skriva om.

Men naturligtvis är det en samlad attack av kvinnor för att sabba hans kampanj genom att ljuga om tafsande. Men vore det inte bättre då att de pratade om våldtäkt? Om de skulle hitta på något menar jag? Eller grov misshandel? Stöld?

Jo för vänner kan ju inte ljuga heller varför gjordes ingen polisanmälan när detta hände?
2016-10-27, 22:27
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:

Det är väl precis det det inte är. Grov misshandel är läkarintyg och hela biten. Våldtäkt är ännu mer osannolikt att hon inte skulle anmäla det. Dessutom är det också ofta synliga psykiska och fysiska skador mm. Tafsande är perfekt, för att det passar perfekt efter ljudinspelningen. Ungefär som att Trump istället sagt att han hade god lust att knuffa folk in i väggen när han blev arg i möten. Då hade det kommit fram 20 stycken inknuffade kontorsnissar till media perfekt efter berättelsen och innan valet.
Senast redigerad av ricardo22 2016-10-27 kl. 22:32.
2016-10-27, 22:27
Medlem
Två nya från Florida:

Florida OCT. 20-26 Auto Alliance / ESA / Pulse Opinion Research

Trump 46%

Clinton 43%

Florida OCT. 25-26 Dixie Strategies

Trump 46%

Clinton 42%

Går undan just nu.
2016-10-27, 22:30
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Två nya från Florida:

Florida OCT. 20-26 Auto Alliance / ESA / Pulse Opinion Research

Trump 46%

Clinton 43%

Florida OCT. 25-26 Dixie Strategies

Trump 46%

Clinton 42%

Går undan just nu.
Är det också crooked polls eller har de ett realistiskt urval?
2016-10-27, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Är det också crooked polls eller har de ett realistiskt urval?

538 sidan tog bara bort 1% från dem 3% Trump till 2% Trump.

Så någon Trump poll är det inte.
2016-10-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är väl precis det det inte är. Grov misshandel är läkarintyg och hela biten. Våldtäkt är ännu mer osannolikt att hon inte skulle anmäla det. Dessutom är det också ofta synliga psykiska och fysiska skador mm. Tafsande är perfekt, för att det passar perfekt efter ljudinspelningen. Ungefär som att Trump istället sagt att han hade god lust att knuffa folk in i väggen när han blev arg i möten. Då hade det kommit fram 20 stycken inknuffade kontorsnissar till media perfekt efter berättelsen och innan valet.

Menar du att du tror att tolv kvinnor från så olika håll med vänner skulle hitta på att han tafsat på dem?

Tror du att det är någon som betalt dem för detta?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in