2016-10-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Såg bara ett kort klipp på TV4 ifrån intervjun med Johaug. Löjligaste jag sett. Ny teater av Johaug och pinsamt löjlig intervjuare som satt med hakan i handen för att försöka se allvarlig och och seriös ut men inte några svåra frågor.
Jag tycker åtminstone att hon såg mer trovärdig ut än förra gången. Ja, frågorna var mesiga. Hon pressades bara lite när det gäller att det tog så lång tid för läkaren att köpa en kräm till henne. Reportern undrade hur hon kunde acceptera detta. Som "stjärna" i laget så verkar hon vara väldigt nerprioriterad.

Och alla hennes svar bygger på att man ska lita på det hon säger, det finns inga bevis för någonting (vad vi vet).

Jag tror inte att hela sanningen har kommit fram och frågan är om vi får reda på vad som verkligen har hänt.
Citera
2016-10-27, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Förresten, skulle en organisation med hjälp av läkarna kunna dopa sina utövare utan att de vet om det? Det har väl hänt förr?
Virpi Kuitunens officiella förklaring, som hon inte reviderat, är att hon inte visste att det var förbjuden Hemohes hon fick utan trodde det var tillåten socker-salt lösning. Hon lyckades dock inte få sitt straff förkortat när hon överklagade.
Citera
2016-10-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Virpi Kuitunens officiella förklaring, som hon inte reviderat, är att hon inte visste att det var förbjuden Hemohes hon fick utan trodde det var tillåten socker-salt lösning. Hon lyckades dock inte få sitt straff förkortat när hon överklagade.
Okej, och det kanske finns fler dopade idrottare som har påstått att de inte visste något?
Jag antar att det är nästintill omöjligt att bevisa det.
Citera
2016-10-27, 19:57
Medlem
geir44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Pinsamt när TJ får frågan varför hon inte kontrollerade salvan själv både en och tre gånger som hon alltid brukar göra enligt egen utsago. Då sätter hon igång i vanlig ordning att skylla allt på läkaren, TJ resonerar som ett barn.

Jag fick känslan att TJ inser att karriären är slut och nu är det damage-kontroll for att rädda ekonomin.

Karrieren er inte över. Hon är tilbaks om max 15 månader och vill då börja vinna igjen. Kom i håg att vi äger FIS.

Problemet är ju bara att om hon inte lengre kan använda clostebol, så kan resultaterna bli sämre.
Citera
2016-10-27, 20:02
Medlem
Hzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Man förstår varför AUJ har dåligt samvete.

Bra där. Nebulize är ju inte samma sak som inhale.

Fast varför specificerade man inte det där om nebulisator i reglerna på samma gång som man ändrade gränsvärdena?

En tänkbar förklaring är att formuleringen som gäller har tolkats av CAS och den valde att gå på WADA:s linje. Skulle man omformulera så kan den nya regeln bli föremål för ny tolkning. Behåller man den så gäller exakt vad som fastställdes i Sundby-fallet.
Citera
2016-10-27, 20:08
Medlem
outback4s avatar
[quote=Toolman|58843718]Pinsamt när TJ får frågan varför hon inte kontrollerade salvan själv både en och tre gånger som hon alltid brukar göra enligt egen utsago. Då sätter hon igång i vanlig ordning att skylla allt på läkaren, TJ resonerar som ett barn.

Jag fick känslan att TJ inser att karriären är slut och nu är det damage-kontroll for att rädda ekonomin.

Känslan är oxå att Johaug inte fått lära sig ta ansvar, hon har fått allt serverat
och vet nu inte vad hon ska säga eftersom allt gått på räls innan för henne,
hela Norges blonda, söta skiddrottning som förståss inte kan dopa sig. Det vet alla I norge.
Vi fuskar inte i Norge ,säger ju Martin Johnsrud Sundby, så då är det väl så

Skulle TJ bli helt friad så är det riktigt kris i skidspåren framöver.
Vem som helst kan påstå att allt är misstag och skylla på läkare, och hänvisa till att TJ blev friad
Så kan vi ju inte ha det. Jag gillade TJ, synd men så oseriöst beteende kan man inte ha på denna nivå att ena dagen dubbelkolla allt med salva/kräm/medicin både 1 och 2 och 3 gånger
och sedan i ett annat land inte ens tänka på att titta på det 1 gång ändå..
Citera
2016-10-27, 20:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Pinsamt när TJ får frågan varför hon inte kontrollerade salvan själv både en och tre gånger som hon alltid brukar göra enligt egen utsago. Då sätter hon igång i vanlig ordning att skylla allt på läkaren, TJ resonerar som ett barn.

Mitt tips till TJ:
https://itunes.apple.com/se/app/wada-prohibited-list-2016/id408057950?mt=8
(finns naturligtvis för android också)
Citera
2016-10-27, 20:13
Medlem
Addhocs avatar
Jag såg ett kort klipp av intervjun strax under 30 sekunder och jag måste säga att hon uppträdde ännu mer lögnaktigt än vid den första intervjun/presskonferensen.
Det var hennes minspel I kombination med blick som avslöjade henne. Tyckte det såg ut som att hon försökte sig på fejkade tårar denna gång.
Förra gången grinade hon på riktigt om ân lite för hejdlöst men då var hon väl så chockad och skrämd över att vara påkommen.

Tårar eller ej, hon är ansvarig över de värden hon har i sin kropp oavsett det finns medansvariga eller inte. Det kan aldrig vara så att det enkomt blir någon annans ansvar.

Ut med packet, skanderar publiken
Citera
2016-10-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Nej hennes överlägsenhet mot typ 100 st åkare från andra länder tyder på något annat. Hon var i toppen för 5 år sedan med fast vann inte med 3 minuter. Detta har pågått en lång tid och det värsta är att de andra verkar komma undan i Norge. Björgens armar hahaha! Sundby måste ju vara dopad mer än med astmainhalator sån fart han haft de sista åren. Så våra kära kommentatorer har ju i varje lopp sagt "ja det finns bara en som är bättre än alla andra idag med en sådan motor yada yada"
Weng har ju också haft en sjuk utveckling i slutet hon slog väl TJ i något lopp förra året. Hon var ju sämre än Kalla för något år sedan. Anders "blomman och Hård satt ju innan och funderade varför inte Kalla hade haft den utv. Fega som de var nämnda de inget om det uppenbara.

Pinsamt okunnigt påstående.

Därför att Kalla blev sämre.

Weng var bättre än Charlotte 2013. Charlotte var bättre än Weng 2014 och 2015. Weng gick förbi Kalla 2016. Förändringarna i styrkeförhållandet dem emellan (från 2013 till 2014 och från 2015 till 2016) är helt och hållet en fråga om Kallas nivå.
Citera
2016-10-27, 20:17
Medlem
Om hon tagit anabola steroider skall hon givetvis diskas förslagsvis 1,5 år. Reglerna är till
för alla. Även om det är läppsalva. Sedan kan man ju undra varför man dopar sig med en
steroid som var populär på 80-talet när det finns betydligt bättre och effektivare medel
nuförtiden. Norge med sina resurser skulle väl inte använda denna uråldriga stereoid.
Så det kanske ändå är läppsalvan som är boven i dramat. Man kanske skall se lite
nyktert på det hela och inte bara drivas av skadeglädje.
Citera
2016-10-27, 20:17
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Såg bara ett kort klipp på TV4 ifrån intervjun med Johaug. Löjligaste jag sett. Ny teater av Johaug och pinsamt löjlig intervjuare som satt med hakan i handen för att försöka se allvarlig och och seriös ut men inte några svåra frågor.

Japp, håller med, men ändå är det löjligaste enligt mig, att intervjuaren
hänvisade till vad svenskar och finnar tycker och tror, en gång.
Och vad svenskar tycker en andra gång.
Måste svära, sorry, dom har tamejfan sämre journalister i Norge
än vi har här hemma i Sverige, och det säger inte lite.

Varför hänvisar han till andra länder?
Svar: Det är med all tydlighet att detta var ett inövat manus.
Ett skitdåligt manus, allt lyser igenom, varför inte direktsända?

Ergo, Man får inte säga fel. Ett genomskinligt samarbete mellan
en köpt/usel journalist och fan vet vem/vilka.
Men allt blev ännu tydligare nu. FAIL.
Citera
2016-10-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag såg ett kort klipp av intervjun strax under 30 sekunder och jag måste säga att hon uppträdde ännu mer lögnaktigt än vid den första intervjun/presskonferensen.
Det var hennes minspel I kombination med blick som avslöjade henne. Tyckte det såg ut som att hon försökte sig på fejkade tårar denna gång.
Förra gången grinade hon på riktigt om ân lite för hejdlöst men då var hon väl så chockad och skrämd över att vara påkommen.

Tårar eller ej, hon är ansvarig över de värden hon har i sin kropp oavsett det finns medansvariga eller inte. Det kan aldrig vara så att det enkomt blir någon annans ansvar.

Ut med packet, skanderar publiken

Fast nä, jag tycker inte alls hon ser fejkat ledsen ut. Men sen är det ju svårt att veta om hon är ledsen för att det har misstaget skedde eller om hon är ledsen för att hon blev påkommen när hon dopat sig medvetet. Oavsett vilket så rasar ju hennes värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in