Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Fast det är just detta som man gör med oversampling i USA, man gör det för att se tendenser bland minoriteter, och mejlen är fortfarande från 2008 och inte från 2016 så de säger absolut ingenting om pollsen 2015-2016.
Det gör man inte alls, det saknar varje rim och reson och har ingen vetenskaplig signifikans med det du påstår att man försöker mäta.
Vidhåller du detta får jag nog be om en källa.
Jag håller med om att emailet syftade på 2008. Jag känner heller inte till att beteendet är brottsligt eller om emailet ens 2008 resulterade i några åtgärder.
Faktum kvarstår dock att en sådan ohöljd ondska som detta email utvisar borde medföra livtids förbud att delta i någon som helst politisk eller offentlig sysselsättning. Det visar på allt som är fel med korrumperade politiker som vrider systemet i sin riktning.
Det ger stöd för Trumps påstående i vart fall i så måtto att riggning av opinionsundersökningar står inom det spektra demokraterna är villiga att utföra. (Om det inte bara är tomt prat undan det faktiskt funnits kapacitet att utföra ens en liten del av det som redogörs för kan man även fundera över om inte hela systemet är genomkorrumperat). Det skrämmer i vart fall mig.
Att uppgifterna om detta blivit publikt borde skrämma långt fler ty i en mindre fredlig tid än vår hade detta troligen räckt för att pöbelmassor utan några frågor skulle hänga upp politiker i lyktstolpar.