Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Du är precis som bajsbosse, ni ser bara skulderna och inte tillgångarna.
Vill du verkligen bli förknippad med honom?

Du får en chans till.....
Om jag köpt en lgh på 90-talet för 100 k som idag är värd 2 miljoner och jag tar ett lån på den på säg 200 k som jag köper en bil för, varifrån kom dessa 200 k enligt dig?
Är det inte på det sättet att man visst kan realisera vinst även om man inte gjort själva försäljningen ännu?
Du hävdar att det är omöjligt medan jag visar att det går!
Var inte så många inlägg sedan jag förklarade detta för dig men du som är ekonomiskhandikappad verkar inte kunna förstå.
Mina tillgångar är min villa, mitt hyreshus, mitt hus på Phuket, min ISK, min Kapitalförsäkring, mina gummiplantage.
Min villa och mitt hus på Phuket KOSTAR mig pengar var månad!
min ISK, kapitalförsäkring, mina gummiodlingar, mitt hyreshus GER mig pengar var månad! Sorgligt att du inte kan förstå skillnaden mellan konsumtion och investering.
Självfallet kommer min villa, huset på Phuket kunna säljas för mycket mer än jag betalt, MEN eftersom jag aldrig skall sälja så är det endast en kostnad var månad.
Men iofs så kan jag intala mig själv att du har rätt, då har jag 2 feta inkomster till, eller åtminstone på pappret, jag kan ju se villan och huset på Phuket som en lön jag får när jag är död och begraven, men vad har jag för nytta av det nu när jag är i livet, eller kan jag ju sälja dessa 2 och flytta in i en billig och trång lägenhet, men varför skulle jag gör det? Det är meningen att man skall gå framåt och inte tillbaka i utvecklingen, era mål i livet är att betala pengar till banken månad ut och månad in, underhålla er bostad år ut och år in för att sedan som 75 åringar sälja allt och flytta in i ett hål och vara ekonomiskt rika, men vad är det för ett liv? Ekonomiskt fattiga hela livet för att bli ekonomiskt rika de sista 3-5 åren av livet men dessa 5 år så blir ni fattiga i livskvalitet.
Du menar alltså att du lånar på din bostad för att köpa bil

alltså bilen är ju redan på skroten sedan länge innan du betalt av den, arma stackars människa, du har noll förmåga att förstå privatekonomi din stackare