Citat:
Ursprungligen postat av
CaseyRyback
Jag förnekar inte att sexbrottslighet har förekommit men man kan inte döma ut en hel folkgrupp för att en liten del betett sig illa. Även svenskar beter sig illa och antastar tjejer. Jag har träffat ùnga Hazaras personligen på boenden och kan säga att det var riktigt bra killar med framtidsdrömmar. Varför vill du krossa dessa drömmar?
Det handlar snarare om att många inte förstår varför vi skulle finansiera deras drömmar. Jag har också drömmar, vill du betala dem?
Det långa svaret är att många av de här personerna inte är barn och än fler inte har skyddsbehov oavsett hur gamla de är. Att de påstår sig vara minderåriga innebär att vi måste ta hand om dem på ett särskilt kostsamt sätt. Svenska Afghanistankommitténs håller 120 000 barn i skola och ger sjukvård till 3 miljoner afghaner för en kvarts miljard. Kostnaden för de 25 000 ensamkommande som kom hit 2015 från Afghanistan skulle antagligen kunna finansiera ett hundratal sådana här verksamheter. Det innebär 12 miljoner skolbarn och 300 miljoner patientbesök. Fatta siffrorna.
Det finns ingen moral i att satsa alla pengarna på några få som drömmer om ett materiellt bättre liv.
Men du har ju förstås hört alla dessa argument många gånger om. Varför fortsätter du att hävda din fullständigt omoraliska ståndpunkt? Är du helt igenom ond?