2016-10-27, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det här får en ju att fundera lite. De säger sig vara förföljda och vill därför komma hit. När de väl är här så förföljer de det nya landets småtjejer och våldtar dem grovt i grupp och misshandelsliknande former. Varför?
Samma mekanismer som gör att en person som vuxit upp i hemförhållanden som präglats av våld själv löper större risk att bli våldsbrottsling.
Citera
2016-10-27, 09:18
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett upprop av skattebetalare skulle snart vara på sin plats. Där man protesterar mot att så många som inte kan försörja sig får stanna. Att det är oansvarligt att dumpa kostnaderna på oss samtidigt som man drar ned och försämrar samhällsservicen. Fast jag har svårt att se att DN skulle ta in den.
Nej just det. Är det då så underligt att det uppstår alternativ media såsom flashback?
Så tänk på det ni journalister innan ni nästa gång spyr galla över dessa "hatsajter" att lite självransakan hade kanske varit på sin plats
Citera
2016-10-27, 09:35
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av augusta66
Författarna/

Jag undrar vad dessa "män" på listan kan ha gemensamt? Det kan inte vara höga halter testosteron iallafall.
Citera
2016-10-27, 09:44
Medlem
Guru-Gurus avatar
Det är väl inte så konstigt? De är ju barnboksförfattare och de ser alla dessa baaaarn som potentiella barnboksläsare. Fler kunder ergo fler sekiner i barnboksförfattarnas fickor.
Citera
2016-10-27, 09:54
Medlem
Självklart ska talibanbarnen hem.

...och vilka ska åka med dem?
Barnboksförfattarna.

När dessa barnboksförfattare följer med talibarnbarnen till Afganistan/Packistan så kan de läsa sagor åt dem vid lägerelden och lära sig om deras seder och bruk. Det bästa är om de stannar för alltid och hjälper talibanbarnen där.

UT MED PACKEN TILL PAKISTAN!!!
Citera
2016-10-27, 09:59
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Samma mekanismer som gör att en person som vuxit upp i hemförhållanden som präglats av våld själv löper större risk att bli våldsbrottsling.

Ja. Det är därför olämpligt att våldsbrottslingar tillåts bygga upp hem i Sverige.

Därför har vi haft gränskontroll. Därför hade vi tvångssteriliseringar.
Citera
2016-10-27, 09:59
Medlem
Tok-Franss avatar
De blir ett besök på biblioteket i helgen för att rensa lite i kulturen. Då den lobbygrupp kommer försöka påverka och forma dagens barn till flyktingkramare och fodervärdar för zigenare är ett bokbål på sin plats.
Citera
2016-10-27, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ja. Det är därför olämpligt att våldsbrottslingar tillåts bygga upp hem i Sverige.

Därför har vi haft gränskontroll. Därför hade vi tvångssteriliseringar.

Jag förnekar inte att sexbrottslighet har förekommit men man kan inte döma ut en hel folkgrupp för att en liten del betett sig illa. Även svenskar beter sig illa och antastar tjejer. Jag har träffat ùnga Hazaras personligen på boenden och kan säga att det var riktigt bra killar med framtidsdrömmar. Varför vill du krossa dessa drömmar?
Citera
2016-10-27, 10:12
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Jag förnekar inte att sexbrottslighet har förekommit men man kan inte döma ut en hel folkgrupp för att en liten del betett sig illa. Även svenskar beter sig illa och antastar tjejer. Jag har träffat ùnga Hazaras personligen på boenden och kan säga att det var riktigt bra killar med framtidsdrömmar. Varför vill du krossa dessa drömmar?

Och vilka framtidsdrömmar kan vi övriga förvänta oss?
Citera
2016-10-27, 10:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Priset är ökad våldsbrottslighet. För lång tid framåt, i en förstärkande ond cirkel. De tidigare generationerna i Sverige tyckte inte det var nån god idé, utan tänkte på de nuvarande, som kom efter dem. Och försakade sina egna drömmar, därför att de förstod att alla positiva samhällsförändringar tar generationer att genomföra. De som vill genomföra sina egna drömmar här och nu förstör också för de efterkommande.

Du vill krossa dina/våra barnbarns drömmar. Varför?
Citera
2016-10-27, 10:15
Avslutad
Citat:

Dem får ha vilka drömmar dem vill. Men dem skall inte levas ut i Sverige. Dem äckliga parasiterna skall skickas hem.
Citera
2016-10-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Priset är ökad våldsbrottslighet. För lång tid framåt, i en förstärkande ond cirkel. De tidigare generationerna i Sverige tyckte inte det var nån god idé, utan tänkte på de nuvarande, som kom efter dem. Och försakade sina egna drömmar, därför att de förstod att alla positiva samhällsförändringar tar generationer att genomföra.

Du vill krossa dina/våra barnbarns drömmar. Varför?

Det kommer bli bra på sikt. Sverige kommer fortsatt vara ett bra land att leva i precis som det är idag. Ökad våldsbrottslighet finns i socialt utsatta områden men sånt ändras med tiden. Brottslighet tenderar att gå i vågor. När fler och fler nyanlända så småningom kommer i sysselsättning kommer också utanförskapet att minska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in