Citat:
Vet inte direkt om jag borde räknas som Trump supporter egentligen eftersom jag egentligen inte gillar hans politik. Däremot vore det riktigt hoppfullt ifall Trump vinner främst av två anledningar:
1) Han har bra ekonomisk politik. Lägre skatter för mindre företag behövs. Dessutom har han försökt få centralbankschef Yellen avsatt och vill ta tag i budgetunderskottet och lågräntepolitiken. Räntorna i hela västvärlden måste upp till en 4-5% (då menar jag statslåneräntor. Privatlån får gärna läggas lite högre) så snart som möjligt. Det är inte möjligt utan mer konkurrens om pengarna. Dvs småföretag som behöver finansiering för att växa. Det måste finnas bättre alternativ för investerare än att pumpa in pengar för att hålla välfärdsstater flytande med bidrag.
2) Medierna är emot honom. Det pågår en massiv kampanj mot Trump. Alla "skandaler" om honom blåses upp. Allt som rör Clinton tonas ner. Trump satsar mycket mindre på reklam i medierna än Clinton. Delvis för att partiet inte backar upp honom på samma sätt med resurser. Vinner han är det ett bevis på att medierna till stor del tappat sitt inflytande. Det är hoppfullt för sverige som fungerar på samma sätt med agendasättande journalister.
Det vore även oherhört glädjande för mig som tror på likhet inför lagen som princip ifall Trump blev först blev vald och sedan beordrade departementet att offentliggöra deras kohandel med FBI under förundersökningen; följt av åtal och Clinton i fängelse.