2016-10-26, 22:54
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Känslan som jag alltid har fått av Bernys texter, vare sig det är hennes böcker eller hon skriver på Fb, blogg etc, är att det är tillgjort. Som om hon sitter och funderar innan hon skriver på vad som låter värst eller bäst. Ingenting känns ärligt. Bara överdrivet eller psykosande.

Undrar om hon blir frustrerad över hur få likes hon får? Kittlar nog lite i upomärksamhets nerven..
Citera
2016-10-26, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Undrar om hon blir frustrerad över hur få likes hon får? Kittlar nog lite i upomärksamhets nerven..

Det absolut roligaste nu är hennes passion för fotboll! Haha, såg vi Berny som en framtida fotbollsbrutta när hon sprang omkring med tiara, korsetter och 3kg smink?
Citera
2016-10-26, 23:23
Avslutad
Citat:
Det absolut roligaste nu är hennes passion för fotboll! Haha, såg vi Berny som en framtida fotbollsbrutta när hon sprang omkring med tiara, korsetter och 3kg smink?

Det får mig att vrida mig av obehag. Man riktigt vet hur mycket hon låtsas.
Citera
2016-10-26, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Det får mig att vrida mig av obehag. Man riktigt vet hur mycket hon låtsas.

Meningar jag kunde ha skrivit själv. För jag håller helt med!
Citera
2016-10-27, 01:10
Medlem
Citat:
Meningar jag kunde ha skrivit själv. För jag håller helt med!
Ha, ha ja herregud, där sitter mr o mrs blåsa dig på blocket, fy fan...
Citera
2016-10-27, 20:10
Medlem
Kan någon vara snäll och länka till hennes nya instagram? Hittar den inte.
Citera
2016-10-28, 09:48
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonFly...
Kan någon vara snäll och länka till hennes nya instagram? Hittar den inte.
https://www.instagram.com/bernynoren/
Citera
2016-10-28, 14:02
Medlem
Ny här på flashback och är nog bara medlem på grund av den här tråden. Det är så att jag är nära vän till blivande paret Norén. Egentligen är den A som jag är vän med men Berny känner jag rätt väl vid det här laget. Har dessutom kontakt med A ex, mamman till yngsta barnet. Hjälpt till vid överlämning av den minsta och fått hygglig bra kontakt med U. I början tyckte jag rätt bra om Berny. Men när U berättade hur Berny betett sig mot henne så fick jag slut på alla varma känslor. I februari mordhotade Berny både U och minstingen. U polisanmälde och ansökte om kontaktförbud. När Berny berättat om det hela så heter det att U bara vill hindra dotters kontakt med A. Hon satt i köket och snackade länge och väl om hur jävla jobbigt det förhöret var. Förundersökningen lades ner. Berny hade nyss fått nytt nummer och telefon och hävdade att det tidigare numret var avslutat. Telefonen hade hon sålt till en tidigare kriminell bekant som dök upp och hotade henne i gamla lägenheten. Rätt smart för den bekanta hade hon faktiskt polisanmält. Och det tidigare numret sades upp kort efter förhöret.
U fick istället problem med soc. Samt jäkligt många anonyma anmälningar som var så trovärdiga att den är en utredning om hennes lämplighet som föräldrer. Jag kan ju inte vara helt hundra men det skulle inte förvåna mig om Berny har något med det där att göra.

Bernys skyddstillsyn är på väg att avslutas. Det är helt makalöst hur hon lyckas dupera alla. Frivården anser att hon har mognat och gjort stora framsteg under det här året. Hon har bara varit på korta möten med många veckors mellanrum. Psykolog blev det ingenting av. En gång var jag med henne när hon hade fått parkeringsböter och hon klampade in på kontoret med ljudinspelning i telefonen och fem minuter senare var böteslappen struken, hon fick en ursäkt och ett direktnummer att ringa om det någonsin hände igen. Likadant med Kronofogden. Hon har lyckats få större delen av sina skulder nerlagda. Nu har hon cirka sextiotusen i skulder kvar. Innan var den nära tvåhundratusen tror jag. Likadant med tillstånd att få övningsköra. Utan syntest eller någon utbildning.

I början blev jag väl rätt imponerad av det där. Nu äcklar det mig bara.Restaurangen som hon slog sönder en fönsterruta hos är nu beredda att hålla i bröllopsmiddag i deras vinkällare.

Mot min vilja har jag läst rätt mycket i den här tråden och kan inte låta bli att delta.
Citera
2016-10-28, 20:33
Avslutad

Men andra ord så kaosar Berny fortfarande runt i Malmö.

Angående hennes skulder har det nog ingenting med Bernys skills att göra. Många skulder försvinner/stryks efter 10 år. Så det är rimligt att anta att en hel del äldre skulder har nått tids ände. Jag tvivlar på att alla skulder hos inkassobolagen är borta. Man får skilja på KMF och inkasso.

Jag tror att de flesta i tråden har fattat att hon pskykosar sig runt mammorna till A:s barn. Till 99% är det hon som massanmäler dem till soc. Andreas har inte fattat än vilken jävla dåre han är involverad med. Och att först hota ett barn för att helgen senare sitta och gulla med det och lägga ut på Fb är sooo Berny.

Berätta gärna mer om hennes upptåg. Berny tar aldrig semester.
Citera
2016-10-28, 20:38
Avslutad
Lite mindre kul om detta stämmer och hon bidrar till barns otrygghet. Urk.

Bröllopet ska vara i Limhamns kyrka enl instagram
Citera
2016-10-29, 12:16
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Bröllopet ska vara i Limhamns kyrka enl instagram

Där två av mina nära vänner och min älskade farfars begravningar ägde rum... Kanske skulle åka och tända några gravljus i februari.
Citera
2016-10-30, 17:13
Medlem
DetBlirBaraKesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elizadeath
Tänk om vi har fel och det håller mellan dem? Giftemål, en ny bebis....

2014-11-20 skrevs ovanstående. Grattis, du fick rätt! Med den lilla detaljen att Berny försöker stjäla/scamma sig till någon annans bebis dock...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in