Citat:
Ursprungligen postat av
vargaretas
Lotta hade också ett EGENANSVAR!!!!!!!!!! Precis som Martin. Jag är ledsen för det som hänt, men hon hade likt förbannat ett val!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
vargaretas
Martin har unte varit dum mot alla kvinnor. Och den första "misshandeln" Var en misshandel. Killen dog efter 2 månader. Svartnar det om man har ADHD, då svartnar det rejält. Att vakna upp i detta kaos, som med Lotta, först då hajar man att "helvete, det gick för långt"
Du är helt allvarligt talat inte en friskt tänkande människa.
Även jag kan medge att jag har svårt att förstå
varför någon överhuvudtaget kan dras till en människa som GM i det här fallet, vilket kan göra att en initial tanke blir att offret har ett visst eget ansvar. Men är man en friskt tänkande människa, som jag, men inte du, så fortsätter man fundera och inser att det
måste finnas anledningar och orsaker till att en människa värderar sig själv så lågt att de inte vågar stå på sig i ett fall där de blir utsatta för misshandel och terror inom hemmet. Anledningar och orsaker som sitter så djupt rotade att bara offret själv, eventuellt de allra närmast stående, kan ha insikt i, men det är inte ens säkert att offret förstår varför.
Att säga att ett offer, som Lotta i det här fallet, har ett eget ansvar, är som att säga att ett våldtäktsoffer får skylla sig själv för att hon(det handlar ju oftast om kvinnor) inte klätt sig tillräckligt osexigt, och då anser man alltså att muslimernas system att täcka kvinnor bakom stora, svarta skynken är det enda som kan ta bort ett eget ansvar ifrån offret, om ens då, hon kan ju faktiskt fortfarande vicka på höfterna, använda parfym, osv. Trots att hon är dold bakom stora, svarta, heltäckande skynken.
Sen det sista du skriver, att man "vaknar upp" och först då förstår att det har gått för långt.. Du är som sagt inte frisk. Om man som man har misshandlat en kvinna en enda gång så ska man som frisk människa inse att det har gått för långt. Det ska inte krävas att man ska slå sin älskade till den grad att hon bajsar på sig, så det stänker blod över hela rummet, så hon får hjärnskador och till slut dör för att man ska förstå att det har "gått för långt"! Det här aset till psykfall skulle ha spärrat in sig själv, vilket varje frisk, sjuk person hade gjort när de insåg vad de var kapabla till att göra.
Jag tror dessutom inte ett förbannat jota på att han någonsin insåg att han hade gått för långt. Han ringde 112 av ren självbevarelsedrift, för att han trodde att han inte skulle bli dömd för mord om han låtsades som att han inte förstått vad han hade gjort. Det är bara att läsa om vad han sa och gjorde när poliserna kom till platsen. Direkt börjar han tjata om att han minsann tog på sig ansvaret, men att han inte skulle dömas för misshandel, att han var psykotisk (vilket man inte själv vet om att man är, om man är psykotisk), och att han skulle köras till psyk. Så mycket för att ta på sig ansvaret.
Jag hoppas att han hamnar på en avdelning med normala brottslingar, så att han får känna på hur det är att vara i fysiskt underläge. Tyvärr vet jag att det inte kommer att hända, utan att han kommer att få sitta med alla andra kvinnomisshandlare, våldtäktsmän och pedofiler, där han förvisso hör hemma, men det är inte straff nog. Jag får istället hoppas på att plitarna spottar i hans mat, pissar på hans kläder, etc.