2016-10-26, 13:16
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Varför får fallet Rudholm så otroligt stor uppmärksamhet i media? Igår sa dom på Aktuellt att detta fall upprört hela Sverige.
Det sker mord i sett stort dagligen i Sverige. Men de flesta glöms bort snabbt i mediaflödet.
Var är det som är så speciellt med detta fall? Att mördaren är svensk?

Är det verkligen så svårt att fatta? Det är en effekt av det välkända missing white woman syndrome men med en annan vinkling. Söt vit, svensk kvinna faller offer för ett brutalt mord av en välkänd våldsverkare. Jag kan riktigt se hur redaktörerna gnuggade händerna av förtjusning när det här dök upp.
Citera
2016-10-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det är fortfarande hemskt med mordet. Men man borde väl hålla sig till sanningen istället för att ge en bild som inte stämmer. Då undrar man ju om media alltid gör så? Ljuger dom om alla andra fall också? Förmodligen.

Media brukar regelmässigt måla upp missvisande bilder av domar och utredningar eller sätta brutala rubriker. Ibland för att uppröra eller chocka, ibland för att journalisten har dålig koll.

Läser FUPen nu (går igenom deras bedrövliga SMS-konversationer nu). Jävlar vilket as den där Martin är. Helt obegripligt att Lotta inte tvärdumpade honom. De hade bara dejtat 2-3 månader, ändå stod hon ut med all skit han kastade på henne. Det verkar finnas en kateogri kvinnor som verkligen står ut med vad som helst och fastnar med farliga män.
Citera
2016-10-26, 13:37
Medlem
vigillarfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Är det verkligen så svårt att fatta? Det är en effekt av det välkända missing white woman syndrome men med en annan vinkling. Söt vit, svensk kvinna faller offer för ett brutalt mord av en välkänd våldsverkare. Jag kan riktigt se hur redaktörerna gnuggade händerna av förtjusning när det här dök upp.

Kanske inte så svårt att förstå.
Men jag vågar påstå att om mördaren vore rasfrämling så hade detta blåsts upp så mycket i media som det nu har gjorts.
Citera
2016-10-26, 13:40
Medlem
Konstigt att han kan väga 115 kilo och ser inte ens tjock ut.
Citera
2016-10-26, 14:08
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det finns inga människor över 18 år som blir så försvarslösa att dom inte klarar av att avsluta en relation eller gå ut genom en dörr. Jag säger som det gamla uttrycket lyder; "Det finns inga offer - Det finns bara frivilliga".

Så när Lotta var svartsjuk då heter det att hon var "sårad" och då var det okej menar du? När man är sårad då är det okej att bli svartsjuk? Men när han var sårad och svartsjuk då var det INTE okej? BÅDA var sårade och svartsjuka.
läste du 15 miljoner sms som marin skickade om påstod otrohet ocgh sen finns typ 2 som Lotta konstaterade att han har en ny kvinna
hur fan kan du jämföra dessa två?
Citera
2016-10-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Och jag förstår ärligt inte varför du citerar mig. Det var en fundering, du skulle kanske fundera innan du citerar mig nästa gång.
Och ja jag tror dem får "straffrabatt" i det här fallet kanske 14 år ist för livstid. Det är skillnad på folk och folk även inför lagen, visste du inte det?

Elin Krantz och Lisa Holm mördades av utlänningar som fick livstid.
Citera
2016-10-26, 14:44
Medlem
Helt klart den värsta misshandeln/mordet jag läst om på Flashback.
Har skummat igenom både fup och andra dokument och jag måste säga att det här är riktigt vidrigt.
Men det vidrigaste är ändå de som tar M*rtin i försvar, vad i helvete är det för fel på folk?
Karljäveln borde spärras in på livstid alternativt sitta fängslad i Sibirien utan möjlighet till benådning.
Fy fan vad hemskt för hennes anhöriga!!!
Citera
2016-10-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Helt klart den värsta misshandeln/mordet jag läst om på Flashback.
Har skummat igenom både fup och andra dokument och jag måste säga att det här är riktigt vidrigt.
Men det vidrigaste är ändå de som tar M*rtin i försvar, vad i helvete är det för fel på folk?
Karljäveln borde spärras in på livstid alternativt sitta fängslad i Sibirien utan möjlighet till benådning.
Fy fan vad hemskt för hennes anhöriga!!!
Han dömdes visserligen till livstids fängelse i tingsrätten.
Citera
2016-10-26, 15:26
Medlem
Doodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargaretas
Lotta hade också ett EGENANSVAR!!!!!!!!!! Precis som Martin. Jag är ledsen för det som hänt, men hon hade likt förbannat ett val!!!!

Citat:
Martin har unte varit dum mot alla kvinnor. Och den första "misshandeln" Var en misshandel. Killen dog efter 2 månader. Svartnar det om man har ADHD, då svartnar det rejält. Att vakna upp i detta kaos, som med Lotta, först då hajar man att "helvete, det gick för långt"

Du är helt allvarligt talat inte en friskt tänkande människa.

Även jag kan medge att jag har svårt att förstå varför någon överhuvudtaget kan dras till en människa som GM i det här fallet, vilket kan göra att en initial tanke blir att offret har ett visst eget ansvar. Men är man en friskt tänkande människa, som jag, men inte du, så fortsätter man fundera och inser att det måste finnas anledningar och orsaker till att en människa värderar sig själv så lågt att de inte vågar stå på sig i ett fall där de blir utsatta för misshandel och terror inom hemmet. Anledningar och orsaker som sitter så djupt rotade att bara offret själv, eventuellt de allra närmast stående, kan ha insikt i, men det är inte ens säkert att offret förstår varför.

Att säga att ett offer, som Lotta i det här fallet, har ett eget ansvar, är som att säga att ett våldtäktsoffer får skylla sig själv för att hon(det handlar ju oftast om kvinnor) inte klätt sig tillräckligt osexigt, och då anser man alltså att muslimernas system att täcka kvinnor bakom stora, svarta skynken är det enda som kan ta bort ett eget ansvar ifrån offret, om ens då, hon kan ju faktiskt fortfarande vicka på höfterna, använda parfym, osv. Trots att hon är dold bakom stora, svarta, heltäckande skynken.

Sen det sista du skriver, att man "vaknar upp" och först då förstår att det har gått för långt.. Du är som sagt inte frisk. Om man som man har misshandlat en kvinna en enda gång så ska man som frisk människa inse att det har gått för långt. Det ska inte krävas att man ska slå sin älskade till den grad att hon bajsar på sig, så det stänker blod över hela rummet, så hon får hjärnskador och till slut dör för att man ska förstå att det har "gått för långt"! Det här aset till psykfall skulle ha spärrat in sig själv, vilket varje frisk, sjuk person hade gjort när de insåg vad de var kapabla till att göra.

Jag tror dessutom inte ett förbannat jota på att han någonsin insåg att han hade gått för långt. Han ringde 112 av ren självbevarelsedrift, för att han trodde att han inte skulle bli dömd för mord om han låtsades som att han inte förstått vad han hade gjort. Det är bara att läsa om vad han sa och gjorde när poliserna kom till platsen. Direkt börjar han tjata om att han minsann tog på sig ansvaret, men att han inte skulle dömas för misshandel, att han var psykotisk (vilket man inte själv vet om att man är, om man är psykotisk), och att han skulle köras till psyk. Så mycket för att ta på sig ansvaret.

Jag hoppas att han hamnar på en avdelning med normala brottslingar, så att han får känna på hur det är att vara i fysiskt underläge. Tyvärr vet jag att det inte kommer att hända, utan att han kommer att få sitta med alla andra kvinnomisshandlare, våldtäktsmän och pedofiler, där han förvisso hör hemma, men det är inte straff nog. Jag får istället hoppas på att plitarna spottar i hans mat, pissar på hans kläder, etc.
Citera
2016-10-26, 16:32
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Lotta hade också ett EGENANSVAR!!!!!!!!!! Precis som Martin. Jag är ledsen för det som hänt, men hon hade likt förbannat ett val!!!!
Ett egenansvar till vadå? ..att inte bli ihjälslagen av en psykopat?

Du bubblar ju bara ur dig massa nonsens, först så har ingen någonsin ställt upp för denna mördare (vilket är en lögn) sen är det Lottas fel (ja hon ber så mycket om ursäkt för hon blev misshandlad till döds) och sen är det en diagnos fel alltihop.
Man kan ju undra hur skruvad du är?
Citera
2016-10-26, 17:13
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nowornever
Ja det var det säkert :-( idiot!!!!
Idiot kan du ju vara mest själv. Jag skulle inte vilja bli ihop med någon som har tattueringar i hela ansiktet.

Nog för att hon var ganska gammal för att leta partner, men hon skulle säkert kunna skaffa sig bättre partner som inte var våldsgangster om hon ville.

Jag tror personligen att det är hon som är idioten. En död idiot dessutom.
Citera
2016-10-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doodi
Du är helt allvarligt talat inte en friskt tänkande människa.

Även jag kan medge att jag har svårt att förstå varför någon överhuvudtaget kan dras till en människa som GM i det här fallet, vilket kan göra att en initial tanke blir att offret har ett visst eget ansvar. Men är man en friskt tänkande människa, som jag, men inte du, så fortsätter man fundera och inser att det måste finnas anledningar och orsaker till att en människa värderar sig själv så lågt att de inte vågar stå på sig i ett fall där de blir utsatta för misshandel och terror inom hemmet. Anledningar och orsaker som sitter så djupt rotade att bara offret själv, eventuellt de allra närmast stående, kan ha insikt i, men det är inte ens säkert att offret förstår varför.

Att säga att ett offer, som Lotta i det här fallet, har ett eget ansvar, är som att säga att ett våldtäktsoffer får skylla sig själv för att hon(det handlar ju oftast om kvinnor) inte klätt sig tillräckligt osexigt, och då anser man alltså att muslimernas system att täcka kvinnor bakom stora, svarta skynken är det enda som kan ta bort ett eget ansvar ifrån offret, om ens då, hon kan ju faktiskt fortfarande vicka på höfterna, använda parfym, osv. Trots att hon är dold bakom stora, svarta, heltäckande skynken.

Sen det sista du skriver, att man "vaknar upp" och först då förstår att det har gått för långt.. Du är som sagt inte frisk. Om man som man har misshandlat en kvinna en enda gång så ska man som frisk människa inse att det har gått för långt. Det ska inte krävas att man ska slå sin älskade till den grad att hon bajsar på sig, så det stänker blod över hela rummet, så hon får hjärnskador och till slut dör för att man ska förstå att det har "gått för långt"! Det här aset till psykfall skulle ha spärrat in sig själv, vilket varje frisk, sjuk person hade gjort när de insåg vad de var kapabla till att göra.

Jag tror dessutom inte ett förbannat jota på att han någonsin insåg att han hade gått för långt. Han ringde 112 av ren självbevarelsedrift, för att han trodde att han inte skulle bli dömd för mord om han låtsades som att han inte förstått vad han hade gjort. Det är bara att läsa om vad han sa och gjorde när poliserna kom till platsen. Direkt börjar han tjata om att han minsann tog på sig ansvaret, men att han inte skulle dömas för misshandel, att han var psykotisk (vilket man inte själv vet om att man är, om man är psykotisk), och att han skulle köras till psyk. Så mycket för att ta på sig ansvaret.

Jag hoppas att han hamnar på en avdelning med normala brottslingar, så att han får känna på hur det är att vara i fysiskt underläge. Tyvärr vet jag att det inte kommer att hända, utan att han kommer att få sitta med alla andra kvinnomisshandlare, våldtäktsmän och pedofiler, där han förvisso hör hemma, men det är inte straff nog. Jag får istället hoppas på att plitarna spottar i hans mat, pissar på hans kläder, etc.

Nej, det är verkligen inte samma sak med ett våldtäktsoffer och en person som har sex frivilligt med en psykopat. Det är två HELT olika saker. Väldigt märkligt resonemang av dig att jämföra med ett våldtäktsoffers ansvar. Att bli våldtagen för man har kort kjol eller oavsett anledning har man inget ansvar över och kan inte hjälpa men att ha sex FRIVILLIGT med en kvinnomisshandlare och galning det kan man i allra högsta grad hjälpa.

Det ena är frivilligt. Det andra är inte frivilligt. Så det går naturligtvis inte att jämföra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in