2016-10-26, 14:28
Avslutad
Är det någon som på allvar tror att TUT:en inte kommer förvandlas till PUT? Detta är Sverige. Som hellre hugger av ena foten än att skicka någon "i döden", trots att ingen död finns. Ett TUT kan väl förlängas? Och till slut kommer det propageras för att "flyktingarna" nu har så stor och viktig anknytning till Sverige att de måste få stanna permanent. Särskilt om familjer har många småbarn som gått i skola och "etablerat" sig här.

TUT och PUT blir i slutändan samma sak. TUT:en ger iaf mig ingen lugnare nattsömn. Det var bara spel för galleriet från Löfven och hans svaga regering.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-26 kl. 14:33.
Citera
2016-10-26, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
När sa PK-media sanning senast?

Självklart kommer tidningarna basunera ut "asylsökare minskar kraftigt". Men "glömmer" att berätta att anhöriginvandringen ökar kraftigt.

Och asylsökarna minskar ju bara om man jämför med de absurda tidigare siffrorna. Det är fortfarande en mycket hög invandring som pågår om man jämför med mer friska länder. "Minskar" i Sverige är nu för tiden nästan ett eget begrepp.

Två miljoner invandrare 2020 sen 2006? Någon skrev i tråden om det. Fatta vad sjukt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-26 kl. 14:58.
Citera
2016-10-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Vad menar du med detta?
Jag är född och uppvuxen i Sverige, numera bosatt i Rumänien - och när jag ser den politiska utvecklingen i Sverige så är jag oerhört glad att jag bor här och inte i Sverige.

Jag är oerhört glad att jag inte längre är ung. I sinom tid är det tack och adjö och man drar den svenska myllan över sig som täcke. Slipper både höra och se ökenråttornas övertagande av Svea Rike. Livet har sina ljusa sidor för oss alla emellanåt!
Citera
2016-10-26, 14:46
Medlem
"Den som får alternativ skyddsstatus och uppehållstillstånd i ett år kan få rätt till familjeåterförening om han eller hon ansökte om asyl före 24 november 2015.

I vissa fall kan även ensamkommande barn som får alternativ skyddsstatus få möjlighet att återförenas med sina familjer, även om de ansökte om asyl efter 24 november 2015"

Urklippt från migrationsverkets..

"Regeringen vill att den som får uppehållstillstånd i tre år som flykting ska ha möjlighet till familjeåterförening, det vill säga att personens make/maka/registrerade partner/sambo och barn också kan ansöka om uppehållstillstånd. Den som får uppehållstillstånd i ett år som alternativt skyddsbehövande ska inte ha rätt till familjeåterförening."

Det är inte många som får flyktingstatus i Sverige. De flesta får uppehållstillstånd som
alternativt skyddsbehövande.
Citera
2016-10-26, 14:51
Medlem
Eduards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det gjordes en utredning i Norge av OECD där framkom det att i bland dom syriska flyktingarna så var det bara 65% som uppnådde dom basala kunskaperna i basämnena matematik och skrivkunskap.

Och för att dra ner byxorna på myten om att många är välutbildade i högre skolor så är det bara 0.3% som har någon form av
forskarutbildning.

Samt att bevisa att dom svenska politikerna står rätt upp och ljuger i riksdagen så sade cicilia wikström (F P) att dom syriska flyktingarna är mera välutbildade än dom svenska medborgarna.

Har du en källa på dessa siffror?
Citera
2016-10-26, 15:00
Medlem
Stones avatar
Det är ju anhöriginvandringen som är poängen med att skicka en av sönerna till Sverige med båt, lastbil och till fots. Misslycklas (dör) den förste skickas den andre sonen. Människosmugglarna har förklarat hur Sverige fungerar och det är en av deras USPs (unique selling point).
Citera
2016-10-26, 15:02
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!
Det finns absolut inte någon anledning till att skänka bort några extra pengar till flyktingar om man inte är dum i huvudet och vill känna sig extra mycket god för stunden.
Då vi alla skattebetalare allaredan betalar via vår skattsedel till utlandsbidraget som är på 1,4% av Sveriges BNI och uppgick till 43 miljarder nu i år 2016 av dessa 43 går 32,4 miljarder till internationella hjälpinsatser och 10,6 stannar kvar i Sverige för inhemska hjäpinsatser tilläggas kan att regeringen beslutat att höja det totala bidraget till 46,1 miljarder för år 2017.
Citera
2016-10-26, 15:06
Medlem
Det är inget nytt. Regeringen började tillämpa de nya reglerna från och med när gränskontrollerna var satta så alla 163 000 inte skulle drabbas.
MP fick igenom sitt krav på 3 månaders regeln. Var en del ledare som skrev om att den nya lagen blir helt verkningslös. 3 månadersregel var inte där från början när avtalet presenterades. Men ingen fatta något som vanligt.

Sverige är så jäkla förstört. Vi har inte ens sett början än. Våra politiker har skapat en stor kokande gryta. Ett nytt Jugoslavien fast 10 gånger värre.

När nästa ekonomiska kris kommer som Sverige inte kommer klara sig ut kommer helvetet braka loss. När bostadsbubblan spricker och alla besparingar likt Grekland försvinner börjar kaoset. Sådant här eskalerar på några dagar.

Svenskar mot muslimer, muslimer mot judar, vita mot mena, kriminella mot staten. Shiamuslimer mot sunnimuslimer, araber mot somalier, muslimer mot kristna, svarta mot vita , kriminella mot alla. Utöver det har vi massor med kroater,serber,albaner,bosnier,chilenare,polacker osv som kommer välja sida eller skapa en egen sida. Våra grannländer samt USA och Ryssland kommer alla villa ha en bit av kakan alternativt dras in.

Spara sista kulan till din granne som Fausta Marianovic skrev.

Vänta och se. Det tänker inte jag göra.
Citera
2016-10-26, 15:06
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eduard
Har du en källa på dessa siffror?
Du får själv googla på syrier och deras utbildningar det finns en hel uppsjö av olika artiklar sedan flera år tillbaka.
Citera
2016-10-26, 15:21
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
...
Det är inte många som får flyktingstatus i Sverige. De flesta får uppehållstillstånd som
alternativt skyddsbehövande.

Nu när det är oerhört mycket fördelaktigare att få flyktingstatus så tror jag detta kommer leda till en epidemi av homosexualiet, kristendom, minoritetstillhörighet och politiskt aktivism i Syrien.

Vad tror du?
Citera
2016-10-26, 15:21
Medlem
Eduards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Du får själv googla på syrier och deras utbildningar det finns en hel uppsjö av olika artiklar sedan flera år tillbaka.

Det har jag gjort men jag hittar tyvärr ingen siffra på hur många asylsökande syrier som har en utbildningsnivå som forskare eller högre.
Citera
2016-10-26, 15:25
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eduard
Det har jag gjort men jag hittar tyvärr ingen siffra på hur många asylsökande syrier som har en utbildningsnivå som forskare eller högre.
å andra sidan har Sverige 1,27 % med den utbildningsgraden..varför det nu är forskarutbildning som diskuteras...så 1/10 mindre skulle väl inte vara hela världen..men alla akademiker då???
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Utbildning-och-forskning/Utbildningsniva/Forskarutbildade-i-Sverige/

Hittade en länk till en artikel av Tino Sanandaji
han har hittat lite statistik på läget

http://tino.us/2015/11/aftonbladet-fyra-av-tio-nyanlanda-syrier-ar-akademiker-om-man-med-akademiker-menar-svetsare-och-meka nier/
Senast redigerad av Jerom 2016-10-26 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in