2016-10-26, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
Sedan 1975 har vi släppt in 1,6 miljoner. Majoriteten av dem försörjer sig inte
http://arbetsmarknadsnytt.se/blogg/inlagg/nyanlandas-vag-till-arbete-betydligt-svarare-an-vad-vi-kant-till/

Så varför betalar du inte för invandrarna utan kräver att alla vi andra ska göra det? Varför skänker du inte bort hela din lön till dem för?

För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!
Citera
2016-10-26, 12:49
Avslutad
Visste du inte det?! Klart det är bara bluff. "Handbromsen" de drog i var bara en skenmanöver för att få tillbaka alla missnöjda väljare. Anhöriginvandringen är helt oförändrad, det är den som verkligen gör skillnad. För oss som redan visste det är det föga tröstande när Löfven står och säger att det ska vara ordning och reda. Det är nu, de närmaste åren, mångkulturen kommer visa sig på riktigt.

Sjuklövern kommer mygla in i det sista, och så länge de sitter i regering KOMMER det att välla in folk. Det är bara att inse. Det är så de alltid velat haft det och det är så det kommer att bli, tro mig.

Nu börjar de brinna i knutarna när SD växer, och lagom till valet 2018 är loppet kört för dem, för då är det nämligen många gånger värre än idag. Precis som idag är många gånger värre än för 6 år sedan. Detta vet sjuklövern naturligtvis redan om, så nu måste de påskynda processen och kommer göra allt för att välla in fler folk. Har ni noterat lögner och mygel tidigare kommer ni bli riktigt chockade av vad som komma skall.

SD 2018. Det finns överhuvudtaget inget annat alternativ!
Citera
2016-10-26, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Sanningen är ju att de allra flesta, minns inte siffran men över 90% var det, fick undantag från de nya reglerna.

Kom ihåg att anhöriga också har anhöriga...

"Väldigt många" får avslag skriver AB. Vad innebär det? I min värld är 223 "väldigt många". Fast en piss i havet i förhållande till 319000.

Väldigt många skall utvisas också.

Tror det när jag ser det...
Citera
2016-10-26, 12:51
Medlem
Observerads avatar
Våra kära politiker kommer givetvis att dra det så långt de bara kan eftersom det gynnar deras position. Frågan är när folket vågar gå ut och visa vad de egentligen tycker på ett konkret sätt.. när vi har 6 eller 7 miljoner fler invånare i landet kanske?
Citera
2016-10-26, 12:53
Medlem
FortMeades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storanal
Det har inte införts någon skärning för anhöringinvandrare om du är asylsökare. Tvärtom så har reglerna blivit ännu mindre strama för just denna gruppen eftersom de numera inte ens behöver ha lägenhet stor för familjen. Det är endast svenskar som omfattas av regelskärpningen. Fattar du trögt?

Du vet om att flyktingstatus gäller ALLA som söker och har fått asyl här? Och alla de som fått flyktingstatus undantas från försörjningskravet, dvs det är skattebetalarna som tvingas betala bostad och bidraget till hela bidragsfamiljen. Så det har i praktiken inte skett någon åtstramning alls. Att Löfven påstod det gjorde han bara för att lugna befolkningen.

De enda som har haft försörjningskrav på sig tidigare är de som klassats som särskilt skyddsbehövande.
Det är den "lägsta" klassen av de som beviljas uppehållstillstånd. Alltså de med svagare asylskäl än de som får "flyktingstatus" eller de "alternativt skyddsbehövande".

Både de med flyktingstatus och de alternativt skyddsbehövande har tidigare varit helt undantagna från försörjningskraven vare sig den anhörige sökte inom 3 månader eller efter ett år eller när fan som helst.

Nu är de enda som är undantagna de med flyktingstatus (+ de med alternativt skyddsbehov som sökt asyl före nov 2015) under förutsättning att anhöriga söker inom 3 månader.

Försörjningskraven har alltså skärpts på så sätt att de omfattar fler.

Dessutom så har försörjningskraven skärpts när de är tillämpliga (vilket de inte var alls för flyktingstatus eller AS tidigare). Förut gällde att anknytingspersonen måste kunna försörja sig själv samt ha en bostad stor nog för båda. Nu gäller istället att han skall kunna försörja sig själv och försörja den anhörige samt ha en bostad stor nog för båda.

Du får hemskt gärna fortsätta att hävda något annat men då får du börja ange vilka paragrafer du hänvisar till.

Tidigare gällde för försörjningskraven i utlänningslagen 5 kap §3b med de undantag som anges i §3c.

Fram till 2019 gäller istället §9 och undantagen i §10 Lag (2016:752) om tillfälliga begränsningar...

Läs gärna dessa noggrant och begrunda vad som står där. ( Låt dig inte förvirras av att man ändrat §3b och sedan direkt upphävt den. Det är bara för att den skall ha en ny lydelse när den åter börjar gälla 2019.)

Jag vet inte vad du menar med att "flyktingstatus gäller alla som får asyl". Nästan alla från t.ex syrien är alternativt skyddsbehövande. Tidigare fick den kategorin i praktiken sedan samma rättighter som de med flyktingstatus men det är också borttaget.
Senast redigerad av FortMeade 2016-10-26 kl. 13:00.
Citera
2016-10-26, 12:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Nu är inte jag spec insatt i anhöriginvandring. Är inte ens insatt i invandring. Jag har oavsett bildad mig en uppfattning om vart jag står i frågan.
Men vad jag ofta märker här är hur många gnäller värre än en PMS-kvinna utan att ens veta vad de snackar om.

Nu har jag för mig att de ganska nyligen ändrade förutsättningarna för ex anhörighetsinvandrare.
De skulle själva ordna bostad. Fixat med ankarbarnet de skickat.
De skulle själva försörja sig. Fixat genom ankarbarnet eller så får de svälta.

Så om detta nu stämmer så kommer inte dessa som kommer på dessa premisser kosta oss någonting samt att vi inte behöver fixa boende på en överhettad bostadsmarknad.

(FB) Varför ljög Regeringen om försörjningskravet? Svenne får betala kalaset som vanligt

Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Dumma, dumma inskränkta mamma. Du måste ha misslyckats med värdegrundsarbetet när ni var ihop.

Visst är det skönt för honom att kunna skylla på ungens morsa. För övrigt tror jag inte ett ögonblick på hans godhet. Allt är fabricerat från början till slut.
Citera
2016-10-26, 12:55
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
För att då har jag själv ingenting. Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Om jag inte tjänade 20 000 och inte hade kvar 10 000 efter att allt är betalat, om jag vore rik och vi säger tjänade 150 000 i månaden skulle jag skänka BORT ALLT.

När nyanlända lär sig språket kommer de börja arbeta och bidra till samhället och jobba 1000 gånger hårdare än vad någon svensk har gjort!

Problemet är att verkligheten inte stämmer med din beskrivning, blattar gillar spela kort på föreningen och lyfta bidrag istället för att jobba. Kolla siffrorna så får du se där somalier och muslimer överlag ligger dåligt till, deras kvinnor är bidragsberoende livet ut..
Citera
2016-10-26, 12:56
Bannlyst
Citat:
Hennes mamma har sagt att hon inte får vara hos mig om det är en enda flykting här.

Varför har du skaffat barn med en rasist?
Citera
2016-10-26, 12:56
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
(FB) Varför ljög Regeringen om försörjningskravet? Svenne får betala kalaset som vanligt

Kravet på försörjning och bostad gäller nästan alla. Endast barn och flyktingar vars familj ansöker inom tre månader från det att flyktingen har fått ett uppehållstillstånd är undantagna.

Visst är det skönt för honom att kunna skylla på ungens morsa. För övrigt tror jag inte ett ögonblick på hans godhet. Allt är fabricerat från början till slut.
Som jag skrev tidigare så har tråden exploderat.
Allt jag var att ifrågasätta. Detta fick tydligen en rejäl respons.

Min åsikt är att de gott kan komma hit om de åker hem när det är fred i sina länder.
Men kravet ska vara just att de försörjer sig själva samt ger fan i att påverka mitt liv.
Citera
2016-10-26, 13:01
Bannlyst
Citat:
För att då har jag själv ingenting.

Vad är problemet? Flyktingarna har ju heller ingenting enligt dig själv. Varför ska du ha nånting?

Citat:
Däremot lägger jag hellre pengar på att hjälpa flyktningar än att köpa chips eller oxfilé.

Du ska ge bort hela din lön till flyktingarna och inte tvinga svenskar att betala för de du tagit hit.

Citat:

Men du är ju rik. Du har 20 000 kr i månaden som du kan skänka bort till en flyktingfamilj, varför gör du inte det?

Citat:

De blir aldrig självförsörjande utan skattebetalarna tvingas försörja dem livet ut. Endast 34% försörjer sig själva efter 15 år i Sverige.
http://arbetsmarknadsnytt.se/blogg/inlagg/nyanlandas-vag-till-arbete-betydligt-svarare-an-vad-vi-kant-till/
Citera
2016-10-26, 13:10
Bannlyst
Någon som har en lösning på bostadsfrågan? Det färdigställdes 18750 hyresrätter och totalt 35000 bostäder 2015. Kan bli bra det där.
Citera
2016-10-26, 13:15
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Ansökningar. Inte faktiska invandringar.

De allra flesta kommer inte att godkännas

Framgår ju klart och tydligt i artikeln där det nämna flera gånger
Är värt att påpeka att nästan alla som får avslag inte lämnar landet självmant. Polisen har tidigare uppgett att de i bästa fall kan hitta knappt en tredjedel av alla som får avslag. Dessa bedömningar som polisen gjorde utgick från ett mindre antal människor o. Ca 60000st. Rent matematiskt borde högre nivå av kaos ge lägre uppklarandegrad (mao så kommer polisen mest troligt finna o avhysa procentuellt färre än de då uppgav).

33% av 100000 ger 67 000st asylsökande som inte går att hitta och som vägrar lämna landet. Det är nästan som HELA Täby. Du betalar...

20% av 100000 ger 80 000st asylsökande som inte går att hitta och som vägrar lämna landet. Det är nästan som HELA Haninge. Du betalar...
Senast redigerad av maniacman 2016-10-26 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in