2016-10-26, 10:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Är det möjligt att ha lån med mer än 10 år fixed ränta?

Nej det tror jag knappast och det beror på att sådana lån väldigt sällan efterfrågas.

Vem sjutton gör något så korkat som att låta sig bakbindas av banken så länge?
2016-10-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej det tror jag knappast och det beror på att sådana lån väldigt sällan efterfrågas.

Var har du stöd för det påståendet?
2016-10-26, 10:21
Medlem
Citat:

Om det vore någon gång i historien som det vore läge att binda så är det ju nu.
2016-10-26, 10:24
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
även om hyran är dyrare?
2016-10-26, 10:26
Medlem
Citat:

Ja det är ju lite som att belåna sig högt och köpa en bostad i dagens läge, snacka om att bakbinda sig
2016-10-26, 10:29
Medlem
Sven2s avatar
Jag tänker att köpa lägenhet i Köpenhamn, banker erbjuda 30 år obligation lån med 2-3% fixat ränta. Med 20% Udbetaling, det ska kosta samma som min hyresrätt i Malmö nu.
2016-10-26, 11:02
Medlem
Patetiska politiker meddelar att de väntar till det smäller rejält. Det börjar nästan bli komiskt. Alla oroar sig för skuldberget, konsumtionsfesten fortsätter, men ingen vågar göra något. Vi tar det efter valet 2018 är budskapet.

"Vi har såklart en dialog med Finansinspektionen under processens gång och vi vill invänta den stora kunskap de sitter med”, säger Per Bolund."

Ha ha ! :

"Ska man tolka det här som att regeringen ser anledning till nya åtgärder nu?
Nej, så ska man inte se det. Det är inte föranlett av några akuta risker. Det handlar helt enkelt om att vara förberedd”, säger Per Bolund."

http://www.di.se/nyheter/bolund-inga-akuta-atgarder-pa-bomarknaden/
2016-10-26, 11:15
Medlem
AldoRaines avatar
Vad tror herrskapet om bostadspriserna kommande år? Är det troligt att de rasar 10-20% till början av 2018? Eller kommer de kanske mer sannolikt att ligga still?
2016-10-26, 11:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Ja det är ju lite som att belåna sig högt och köpa en bostad i dagens läge, snacka om att bakbinda sig

Nej det är inte att bakbinda sig, man kan fortfarande köpa en annan bostad eller bo kvar. Vad som verkligen är att bakbinda sig är att bo i en dyr hyresrätt ett helt arbetsliv.
2016-10-26, 11:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Om det vore någon gång i historien som det vore läge att binda så är det ju nu.

Jaha så du tror att det så det funkar med bundna lån? Tror du på allvar att du kan slå banken på fingrarna bajsbosse?
2016-10-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven2
Jag tänker att köpa lägenhet i Köpenhamn, banker erbjuda 30 år obligation lån med 2-3% fixat ränta. Med 20% Udbetaling, det ska kosta samma som min hyresrätt i Malmö nu.
Hade nog valt Köpenhamn alla dar i veckan framför Malmö, men Lund är ju inte så dumt heller.
2016-10-26, 11:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Vad tror herrskapet om bostadspriserna kommande år? Är det troligt att de rasar 10-20% till början av 2018? Eller kommer de kanske mer sannolikt att ligga still?

Det beror på vad man tänkt köpa. Nyproduktion är alldeles för dyrt just nu och sannolikt en dålig affär i de flesta fall.

Att däremot satsa på en bostadsrätt i ett relativt nytt område som kan komma att bli attraktivt inom några år och då fokusera på den begagnade marknaden kan nog vara en idé. Där kan det finnas mer att hämta som jag ser det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in