Citat:

Sannolikheten att det problemet uppstått just då det gick någon säkring är ju så nära noll att vi kan utesluta det. Felet är på elsidan.
	Citat:

Jag vet inte vilka tre du menar. Du skrev ju först att du hade bytt en säkring, vad gick den till och har du bytt en eller tre säkringar?Pumpens motor är ju en trefasmotor, problemet du beskriver med att det brummar i motorskyddet (lådan med två knappar på som sitter nära pumpen, den med "resetknappen") är typiskt för att en av faserna inte har någon spänning. I proppskåpet (elcentralen) finns säkringar som går till lite allt möjligt och där är förmodligen tre säkringar som bara går till pumpen.
Före centralen sitter tre säkringar lite för sig själva, det är huvudsäkringarna och har en av dessa gått så blir det samma fel som om någon av efterföljande säkringar är paj. Kolla alla säkringar och glöm inte huvudsäkringarna.
Hade det varit jag så hade jag mätt spänningen på de tre fasanslutningarna på pumpen men det kanske är överkurs om du inte är hemma på el.
	Citat:

Glöm det där med vattnet, det är inte det som är problemet.Om du inte hittar någon utlöst säkring så är det en elektriker du ska ringa till imorgon, det är ett elfel och inte fel på själva pumpen.