2016-10-26, 00:51
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Förlåt ännu en korkad fråga. Är det ur Martins perspektiv bra att man skiter i honom?

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det är dock en bra fråga! Och det tror jag inte... Jag tror han har ett behov av att synas/finnas/vara var han än är.
Det fetade är det som kan ge honom stryk på kåken, och det blir det inte en intagen som tar hand om det.
Citera
2016-10-26, 00:54
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vilken polare? Jag är (tyvärr) uppväxt i närhet med Martin. Eller mer i närhet till hans äldre bror men såg rätt tidigt var det barkade med Martin... Jag fattar dock inte hur samhället missade det.

I något förhör står att han ofta avbryter diskussion i gruppen med sina egna funderingar om andra saker och då kräver att man byter o fokuserar på hans samtal. Han vill gärna dominera andra står det också på några ställen.
Var Martin annorlunda redan som barn?
Citera
2016-10-26, 00:55
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fetade är det som kan ge honom stryk på kåken, och det blir det inte en intagen som tar hand om det.

Dock är det dessa punkter han kommer gå på för att förklaras psykiskt instabil.
Citera
2016-10-26, 00:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
I något förhör står att han ofta avbryter diskussion i gruppen med sina egna funderingar om andra saker och då kräver att man byter o fokuserar på hans samtal. Han vill gärna dominera andra står det också på några ställen.
Var Martin annorlunda redan som barn?

Nej, han var den man aldrig såg och som aldrig fanns. Han var nästan osynlig
Citera
2016-10-26, 00:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är nog så att han hemtam i anstaltsmiljön, men jag är inte lika säker på att typen blir lämnad i fred. Det beror lite på hur han själv agerar och hur han accepteras. Inne på anstalt är det inte kvinnor på 60 kilo han har med att göra och där han hamnar är det inte några änglar som sitter direkt. Utan personer i hans egen klass och styrka och säkerligen finns det någon som redan innehar toppskiktet där han hamnar. Frågan är istället om han fungerar bättre i anstaltsmiljön och ställer till med mindre på insidan? Nej, han är ju ett lowlifescum som kommer ge andra problem och definitivt Kriminalvården. Han hotar personal och vägrar delta i behandlingsprogram osv. Säkert kommer han försöka blåsa upp sig och ta position men det beror helt på var dom sätter honom. Man ser honom i programmet tunnelbanan där han kör underliggande hot gällande vakterna och vill ha reda på vad dom heter för att Stockholm är inte så stort säger han. Och han är väldigt obehaglig och hotfull, så jag tror nog att det blir en hel del isolering för den här grisen. Skulle också tippa på att Kriminalvården får problem med att placera honom.
lowlifescum som Martin brukar dock sköta sig bättre på insidan än utsidan .. men jag håller med dig, han kommer bli ett problem för personalen -- men det har också gränser.
Det är faktiskt så att bråkstakar utan tyngd också kommer få andra intagna emot sig om de "fjäskar" eller "bråkar" för mycket med personalen.
Citera
2016-10-26, 00:57
Medlem
Citat:
Vilken upponervänd situation! Riktigt udda hur det kan bli!

Gah, kan inte låta bli - visst är det oerhört märkligt att andra kan resonera och fungera annorlunda än dig?

(Tillhör skaran som upprörs över all skit om "men vilken kvinna kan göra si och så och bla bla bla". Men du känner dig kanske manad att argumentera för att kriminella inte är " normala" och att du rimligen inte kan förväntas förstå hur kategorin icke normala kan fungera, och i och med att du inte kan förstå hur Lotta kunde låta sig hamna där hon hamnade med galningen, så är hon alltså inte heller helt normal.)

Jag kommer inte diskutera vidare, kunde bara inte låta bli...
Citera
2016-10-26, 00:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nej, han var den man aldrig såg och som aldrig fanns. Han var nästan osynlig
Är det de han tar igen?
När gick det åt skogen?
Citera
2016-10-26, 00:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dock är det dessa punkter han kommer gå på för att förklaras psykiskt instabil.
Risken finns att Hovrätten gör en annan bedömning - ja... Och på RPV har han nog en större möjlighet att göra sig gällande än på anstalt...

Edit:
Eller tänkte du på specialavdelningarna för "sjuka" (somaten etc) .. ja, där har han också en större möjlighet än på "banan"..
Senast redigerad av micro113 2016-10-26 kl. 01:02.
Citera
2016-10-26, 01:01
Medlem
RickRozays avatar
Jaha, tydligen hade han antisocial personlighetsstörning diagnosticerad!

Alltså en manipulativ, och bevisligen mycket våldsam psykopat som helt rätt sitter i finkan något för kort, ett citat ur läkarmöte:

"patienten påstår att han slagit ihjäl en annan vid arton års ålder"

Typisk trams av psykopater, synd att han skördat ett offer.
Citera
2016-10-26, 01:02
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Är det de han tar igen?
När gick det åt skogen?

När vi stod utanför Metropol och han misshandlade en snubbe (alkis) så tog jag avstånd. Sen tog det väl en dag innan jag fick höra om Hallonbergen,

Citat:
Risken finns att Hovrätten gör en annan bedömning - ja... Och på RPV har han nog en större möjlighet att göra sig gällande än på anstalt...
Varför citerar jag det här?
Citera
2016-10-26, 01:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När vi stod utanför Metropol och han misshandlade en snubbe (alkis) så tog jag avstånd. Sen tog det väl en dag innan jag fick höra om Hallonbergen,

Varför citerar jag det här?
Du tänkte kanske kommentera men ändrade dig
Citera
2016-10-26, 01:04
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Funderar mkt på om Hovrätten gör en annan bedömning. Domen är ovanligt formulerad onekligen.
Alla hans besök på psyk veckorna före mm kanske bidrar till lättare psyk.bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in