Man går inte ensam från att till att...:
Citat:
Så vitt jag kommer ihåg från SMS-meddelanden var det inte ett hus det pratades om utan en lägenhet – som Lotta skulle leta efter för de två att bo I.
Inte mycket romantik på den fronten.
Dessutom hade han inga pengar. Inget jobb. Inga framtidsutsikter..och han flyttade från soffa till soffa..
Jag anser tvärtom att det fanns mycket tid för Lotta att fundera över de här sakerna när hon låg hemma med Ecco och “myste”.
Hur skulle de två klara av ett liv tillsammans ur ekonomisk synpunkt?
Funderar inte en ekonomiassistent I sådana banor eller tänkte hon krasst att socialen skulle hjälpa dem när det behövdes?
Lotta spelade också på känslor.
Inför Per var hennes “psykiska illamående” orsaken till varför de två inte kunde flytta ihop igen.
Inför sina systrar Camilla och Mariana drog lotta känslokortet så fort marken började brinna under hennes fötter.
Ex. när Camilla* och Lotta pratade om anmälan så låtsades Lotta att det var nästintill omöjligt för polisen att hitta Martin, eftersom han saknade adress och flyttade runt. Men då föreslog Camilla att Lotta skulle tipsa polisen om gymmet där Martin tränade. Direkt började Lotta känna sig “stressad”.. Hon hade ju inga bra argument varför hon INTE skulle göra det om hon nu verkligen VILLE få Martin fast..
Till sin andra syster Mariana använde hon samma känslokort när hon först meddelade henne att systern plötsligt var raderad ur Lottas liv. När Mariana ville att Lotta skulle förklara sig – då drog Lotta upp direkt att hon inte “orkade”.
Inför sjukvårdspersonalen gjorde hon samma sak. Hon “orkade” att åka till sjukhuset och skälla ut hela personalen där för att de inte gjorde som hennes POJKVÄN (inte expojkvän) ville. Men annars var det inte mycket hon orkade när hon träffade sin egen doktor eller kurator. Då var plötligt orken helt slut och hon behövdes sjukskrivas ytterligare ett tag framöver..
Inte mycket romantik på den fronten.
Dessutom hade han inga pengar. Inget jobb. Inga framtidsutsikter..och han flyttade från soffa till soffa..
Jag anser tvärtom att det fanns mycket tid för Lotta att fundera över de här sakerna när hon låg hemma med Ecco och “myste”.
Hur skulle de två klara av ett liv tillsammans ur ekonomisk synpunkt?
Funderar inte en ekonomiassistent I sådana banor eller tänkte hon krasst att socialen skulle hjälpa dem när det behövdes?
Lotta spelade också på känslor.
Inför Per var hennes “psykiska illamående” orsaken till varför de två inte kunde flytta ihop igen.
Inför sina systrar Camilla och Mariana drog lotta känslokortet så fort marken började brinna under hennes fötter.
Ex. när Camilla* och Lotta pratade om anmälan så låtsades Lotta att det var nästintill omöjligt för polisen att hitta Martin, eftersom han saknade adress och flyttade runt. Men då föreslog Camilla att Lotta skulle tipsa polisen om gymmet där Martin tränade. Direkt började Lotta känna sig “stressad”.. Hon hade ju inga bra argument varför hon INTE skulle göra det om hon nu verkligen VILLE få Martin fast..
Till sin andra syster Mariana använde hon samma känslokort när hon först meddelade henne att systern plötsligt var raderad ur Lottas liv. När Mariana ville att Lotta skulle förklara sig – då drog Lotta upp direkt att hon inte “orkade”.
Inför sjukvårdspersonalen gjorde hon samma sak. Hon “orkade” att åka till sjukhuset och skälla ut hela personalen där för att de inte gjorde som hennes POJKVÄN (inte expojkvän) ville. Men annars var det inte mycket hon orkade när hon träffade sin egen doktor eller kurator. Då var plötligt orken helt slut och hon behövdes sjukskrivas ytterligare ett tag framöver..
Och Camilla* är särbo med en på lokalt plan politiskt aktiv SD: are, här att både jämföra och jämställa med han Per med Hells Angels och han Martin med Soldiers of Odin+ här DIF.
VAD skulle alla dessa ärevördiga män med en sådan slampa som denna ihjälslagna kvinna till?+ då hennes mor?
Per må gräma sig över att han som MAN icke blifva först att här slå ihjäl sin egna och detta självutvalda slampa till då kvinna. Jag råder kenneln ifråga att hålla denne s. k "hussen" från här Ecco.
För finns det inga barn till dessa s. k "män" så finns det husdjur och som dessa s. k "män" gärna slår ihjäl.Jag beklagar din djupaste "sorg", men du Per. DU borde ha varit den förste här?
* Namn i FUP går att kolla upp för den som nu "heroiskt" vill "gräva djupare".
Annars kan jag tipsa oss alla aktiva här om att gräva djupast inom oss själva.
Det är en balansgång detta att ställa krav och att agera dömande och fördömande.
Martin med sin diagnos kan faktiskt ingen ställa några som helst krav på, det typ är just hans diagnos... och jag kommer aldrig att förstå alla dessa som fann en vän i en sådan som Martin.
Men jag har förstått att alla dessa går fria från allt vad diagnoser alls heter.
Att Martin är en klockren Psykopat har Martin tillåtits att av Samhället utvecklas till.
T. ex detta är definitivt INTE en Psykopat:
http://y.cdn-expressen.se/images/9c/de/9cde5656ea9c42cf957397676026b0c7/4x3/600.jpg
Detta är fortfarande en påverkbar pojke/ individ/ människa.
Men Samhället ville/ valde något annat........ Martin hade gått att rädda, t. o. m han som redan tonårig, men Samhället valde här att släppa honom lös bland då oss alla andra.

Martin GM visste, men förstod inte.
Lotta BO förstod, men visste inte.
Vilket Samhället också borde veta och förstå.
Senast redigerad av hee4r 2016-11-20 kl. 10:21.
Senast redigerad av hee4r 2016-11-20 kl. 10:21.