2016-10-25, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men handen på hjärtat - varför i hela fridens namn gjordes inte detta från början?
Helt frisk 42-åring på någon meters djup - där hans anhöriga kontaktar utredarna med misstankar om mord??
Borde inte något ansvarigt litet huvud rulla för att någon inte gjorde sitt jobb?
Med en fångad mördare hade kanske fadern GM levt idag!

En berättigad fråga. Vad som i vart fall gör mig "ganska arg" är uppgiften om att utredaren inte besökte platsen.
Citera
2016-10-25, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En berättigad fråga. Vad som i vart fall gör mig "ganska arg" är uppgiften om att utredaren inte besökte platsen.
... men vände på varenda synlig sten ...
observera detta "synlig"
Citera
2016-10-25, 23:18
Medlem
JojjeWaldeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast det gissar du ju inte alls. Säg istället din egentliga mening så man vet hur att bemöta dig.
Du vill ha fram något negativt kopplat till Petra?
Japp. I fallet "Barnläkaren" skapade hon personligen (iof mha av två karriäristiska åklagare i ett senare skede) raserandet av en karriär och person iom misstolkning av Pentothal koncentation i en sönderfallande kropp. När hon sedan måste ha insett att hennes initiala tolkning av rättskems analys var fel valde hon att stå fast vid den trots att hon förstörde sin kollegas karriär och höll på att skapa en ny rättsskandal.
Hon må vara trevlig men jag ger ej mkt för hennes utlåtande i detta ärende.
Citera
2016-10-25, 23:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeWaldenius
Japp. I fallet "Barnläkaren" skapade hon personligen (iof mha av två karriäristiska åklagare i ett senare skede) raserandet av en karriär och person iom misstolkning av Pentothal koncentation i en sönderfallande kropp. När hon sedan måste ha insett att hennes initiala tolkning av rättskems analys var fel valde hon att stå fast vid den trots att hon förstörde sin kollegas karriär och höll på att skapa en ny rättsskandal.
Hon må vara trevlig men jag ger ej mkt för hennes utlåtande i detta ärende.

Ja okej tack, jag minns det. Men då gör väl knappast denna Petra samma misstag igen får man både anta och hoppas.
Citera
2016-10-25, 23:27
Medlem
JojjeWaldeniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja okej tack, jag minns det. Men då gör väl knappast denna Petra samma misstag igen får man både anta och hoppas.
Det får man verkligen. Tyvärr har historien visat, mer än en gång, att rampljuset förblindat även den bäste.
Citera
2016-10-25, 23:49
Medlem
Ang JM:s nya uppgifter: att hon vill 'skriva upp' afghanens ålder kan man förstå; ju äldre han är desto större ansvar kan han tillskrivas och därigenom smetas skuldbördan ut på de tu.
Men hennes utsagor om att hon känt sig förfördelad etc under uppväxten bjuder ju in till en motivbild. Har JM insett att bevisningen är för habil, försöker hon plantera förmildrande omständigheter eller börjar hon tappa greppet?
Citera
2016-10-25, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ang JM:s nya uppgifter: att hon vill 'skriva upp' afghanens ålder kan man förstå; ju äldre han är desto större ansvar kan han tillskrivas och därigenom smetas skuldbördan ut på de tu.
Men hennes utsagor om att hon känt sig förfördelad etc under uppväxten bjuder ju in till en motivbild. Har JM insett att bevisningen är för habil, försöker hon plantera förmildrande omständigheter eller börjar hon tappa greppet?

Inte oväntat att det var "deras fel".
Citera
2016-10-25, 23:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Hon kanske på något sätt fått reda på att hon inte är viktig för honom. Han hade ju uppgivit under utredningen att han hade känslor för en flickvän i hemlandet och att JM "inte betydde något"

Om man planerar ett giftemål - även om det bara är av PUT-skäl - och framför allt om det bara är för PUT - är det så smart att säga detta under utredningen???
Citera
2016-10-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Inte oväntat att det var "deras fel".

Förlåt men hur menar du nu; menar du att JM kanske kommer att erkänna/inser sig överbevisad och 'skyller' på föräldrarna?
Citera
2016-10-26, 00:09
Medlem
Citat:
Förlåt men hur menar du nu; menar du att JM kanske kommer att erkänna/inser sig överbevisad och 'skyller' på föräldrarna?

Nej, så långt är jag inte beredd att gå. Jag tror helt enkelt det är hennes naturliga reaktion att alla fel är andras. Inte någon master plan från hennes sida. Däremot kanske hon försöker få någon att tycka lite synd om henne.
Citera
2016-10-26, 00:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Verkar som hon sår lite för att se vad hon kan skörda längre fram när hon får hävd sekretess
Hennes trovärdighet verkar dala dag för dag därför kan en sådan elak, utstuderad och slipad människa förstå att hon behöver ett antal av förmildrande omständigheter som hon kan plocka fram beroende vilka fakta hon får presenterat för sig.
Citera
2016-10-26, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hon kanske på något sätt fått reda på att hon inte är viktig för honom. Han hade ju uppgivit under utredningen att han hade känslor för en flickvän i hemlandet och att JM "inte betydde något"

Om man planerar ett giftemål - även om det bara är av PUT-skäl - och framför allt om det bara är för PUT - är det så smart att säga detta under utredningen???

Ja jag tror inte att afghanen egentligen vid någon tidpunkt har betytt något på något emotionellt plan för JM; han har bara för henne varit ett instrument för sexuell stimuli och ond bråd död.

Har JM/ afghanen sagt att de tänkte gifta sig pga put- skäl, el hur menar du, är inte riktigt med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in