2016-10-25, 19:59
Medlem
mjohan84s avatar
ska de öppna exets grav och undersöka kroppen nu ?
Citera
2016-10-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Men att hon blivit en mörderska av att käka sk "lyckopiller" är det väl ingen som tror. Däremot är dom sinnesförändrande. Och bara det gör ju att det är intressant. Sen att effekten är olika från person till person vet vi. Dessutom verkar det ju som att missbruk funnits runt omkring henne, och då är steget kortare om man redan är van pillerknaprare. Finns nog många orsaker till att hon blev den hon blev, men att vifta bort ett långt pillerberoende med att det inte har med saken att göra skriver inte jag under.
Men om det nu var Zoloft som gjorde henne till mördare varför debuterar detta beteende nu, efter så många års konsumtion?

Däremot är det ju (vilket jag redan skrivit) möjligt att fästmannen (eller någon annan) kan ha introducerat narkotika till henne, under de senaste åren.
Citera
2016-10-25, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det finns mig veterligen ingen som helst korrelation mellan dålig barndom och psykopati.

Det har jag aldrig heller hört talas om. Möjligtvis störd känslomässigt men inte gör det en till psykopat. Finns nog lika många psykopater som homofiler skulle jag gissa, så där 2,8 - 3,5 procent av populationen worldwide".

JM har säkert alltid varit en pain in the ass" för familjen, och systern har säkert varit säkert duktig i skolan, i ridningen, osv. skötsam helt enkelt. JM har nog genom åren ställt till det för sig och inte alls likt systern "bara varit". Detta har såklart lett till att JM känt sig förfördelad. Hur många gånger tror ni JM krävt saker som kompensation"? Hon har säkert kommer det visa sig varit jävligt påfrestande för familjen som gjort/tolererat allt. Tills det en dag sades stopp.

Misstänkt mord, muslimkramande , ingifta muhammedaner, barnbarn fällda för narkotikaförsäljning, knullande av skäggbarn osv.

Jag gissar att hennes syster önskar att (om så inte har gjorts) agerade tidigare då hon så länge vetat att JM är svårt sjuk i huvudet. Stackars syrra som kanske utöver sorgen kanske känner skuld därav. Hoppas innerligt att hon fått någon att prata med.
Senast redigerad av RullRull 2016-10-25 kl. 20:08.
Citera
2016-10-25, 20:08
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kanske missades det ta prov på vattnet han hade i lungorna (för det hade han väl?). Finns det inte det minsta tecken på att sjövatten har varit i hans lungor så är han ju dränkt på land.

Lägger man ihop det faktum att JM krävde snabb kremering och den nu önskade gravöppningen tror jag att man har en misstanke om att han kan ha blivit drogad.

Vare sig spår på kroppen eller vattnet i lungorna finns kvar nu, men möjligen någon svårnedbrytbar substans i vävnader eller organ.
Citera
2016-10-25, 20:09
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad orsakar att någon blir psykopat?
Här, under "causes" finns en ganska bra sammanställning över vad som anses
orsaka psykopati.
https://en.wikipedia.org/wiki/Psychopathy

Där indelas orsakerna i:
– Gentetiska
– Miljöfaktorer
– Hjärnskada
– Övriga teorier

Genetiska- och miljöfaktorer kan bidra.
Beskrivningen av genetiska faktorer är omfattande, så där hänvisar jag till källan.

Det nämns några kända, starka, miljöfaktorer:
– Dömd förälder (hur nu det kan sägas vara enbart miljöfaktor utan att vara ärftlig)
– Att ha försummats fysiskt
– Son försummad av far
– Låg familjeinkomst
– Splittrad familj

Det nämns fler faktorer. De flesta kan knappast anses stämma in på JM.

–

Stycket avseende miljöfaktorer avslutas med: "However, it is difficult to determine the extent of an environmental influence on the development of psychopathy because of evidence of its strong heritability."
Översatt: Det är svårt att värdera miljöfaktorers eventuella påverkan pga att det bevisligen finns en starkt ärftlig komponent.
Med andra ord så är kopplingen mellan dålig barndom som orsak till psykopati ganska svag.
Citera
2016-10-25, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Men om det nu var Zoloft som gjorde henne till mördare varför debuterar detta beteende nu, efter så många års konsumtion?

Däremot är det ju (vilket jag redan skrivit) möjligt att fästmannen (eller någon annan) kan ha introducerat narkotika till henne, under de senaste åren.
Men nu skrev jag ju inte det.
Citera
2016-10-25, 20:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Stycket avseende miljöfaktorer avslutas med: "However, it is difficult to determine the extent of an environmental influence on the development of psychopathy because of evidence of its strong heritability."
Översatt: Det är svårt att värdera miljöfaktorers eventuella påverkan pga att det bevisligen finns en starkt ärftlig komponent.
Med andra ord så är kopplingen mellan dålig barndom som orsak till psykopati ganska svag.
Först fanns det ingen som helst koppling. Nu finns det en ganska svag koppling. Du ändrar dig fort.

Här följer ett citat från Sten Levander. Han är professor i rättspsykiatri.
Citat:
Varför blir man psykopat?
Enligt Sten Levander finns det många faktorer som spelar in.
Det mesta handlar naturligtvis om det som i vardagslag brukar kallas ”en taskig bakgrund”, att man av olika skäl inte fått det stöd under uppväxten som man hade behövt.
http://www.bankrattsforeningen.org.se/psyko8.html

Professor är den främsta kunskapsmässiga auktoriteten i vårt samhälle. Jag väljer att tro på honom framför dig.
Citera
2016-10-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Men nu skrev jag ju inte det.
Nej det där blev fel. Det håller jag med om.

Det ändrar ändå ingenting. Zoloft som orsak till de här händelserna är dödfött.
Citera
2016-10-25, 20:20
Medlem
Grandiosos avatar
Petra Råsten-Almqvist, chef på rättsmedicinska avdelningen i Stockholm:

"Bland annat kommer man att titta efter yttre och inre skador på kroppen.

– Kanske finns det tecken på annat våld på kroppen, att man tvingat kroppen i vattnet, att man orsakat underhudsblödningar och så vidare och att det inte undersökts ordentligt tidigare.

– Kompletterar man med nya provtagningar från hår till exempel, som jag förstått att man är intresserad av, är det ju mer för att se eventuella förgiftningar, drog- eller läkemedelsanvändning bakåt i tiden. Håret växer ungefär en millimeter per månad. Om man har ett längre hår kan man se flera år tillbaka i tiden.

Att man öppnar en grav för att göra en rättsmedicinsk undersökning är extremt ovanligt, säger Petra Råsten-Almqvist.

Den 41-åriga kvinnan ville att maken skulle kremeras efter sin död.

– Vi ville att han skulle begravas men hon velade fram och tillbaka in i det sista och gav aldrig någon riktig förklaring till varför, säger en anhörig.

En intensiv utredning kring den 42-årige mannens död pågår nu.

– Helst av allt, för barnens skull, hoppas jag att det ska visa sig att det faktiskt var en olycka. Men jag tror inte att det var så, säger den anhöriga."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23784787.ab
Senast redigerad av Grandioso 2016-10-25 kl. 20:23.
Citera
2016-10-25, 20:22
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Sa han inte att gravööpningen kommer ske med automatik? Det är extremt ovanligt att man ekarterar griftefriden.

Skrev jag "med automatik"? Ja som vanligt nån som har nått att anmärka på vad folk skriver..Fan
Citera
2016-10-25, 20:30
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Du missförstår.

Det var Leif GW som sade "med automatik".

Ja, det går att citera inlägg här och ge svar. Visste du inte det?

Klart jag vet det .

Men han sa inte med automatik! Han såg det som troligt och att det var ett steg framåt att få till en gravöppning.
Citera
2016-10-25, 20:35
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Klart jag vet det .

Men han sa inte med automatik! Han såg det som troligt och att det var ett steg framåt att få till en gravöppning.
Till Expressen sa han så här den 29 augusti: "Med automatik kommer det här beslutet leda till en gravöppning plus en omtagen obduktion".

http://www.expressen.se/nyheter/gw-mannens-grav-kommer-att-oppnas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in