2016-10-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, det där fattar jag inte riktigt. När jag läste utskrifterna av anmälningarna som anhöriga gjort när de ringt in så blev jag uppriktigt förbannad, och förvånad. Poliserna som svarade lät mest irriterade över att få samtal, de verkade även misstänksamma mot inringarna (Per och systern) och framstod inte alls som att de tog det på allvar.

Visst kan jag begripa att de får en massa ringningar om petitesser. Men oavsett det, så är det faktiskt deras uppgift och jobb att ta allmänningar på fullt allvar och följa upp dessa. Inte få den som ringer in att vilja dra tillbaka sin orosanmälan.

Håller med till 100%. Om man dessutom tar in i bilden att anmälningarna gällde just Martin, och med hans bakgrund, så är det obegripligt att de var så nonchalanta.
Citera
2016-10-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kan nån förklara lite kortfattat varför det är sånt jävla surr om denna Lotta? Visst det är synd att bli mördad men folk blir väl mördade varje dag.

Varför ska någon förklara det för dig, gå och läs nån annan tråd istället som du tycker är mer intressant.
Citera
2016-10-25, 15:10
Medlem
JH1960s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Måste få fråga, har du någon personlig koppling till Lotta?
För om du inte har det så kan du numer ta ett heltidsjobb att befria psykfall som misshandlar/dödar kvinnor och kommer ut. Att det här blir massmedialt har nog mycket med att göra att hans familj börjar bli rätt välkänd men så mycket psykfall som ränner runt på stan så går det 7 på ett dussin nuförtiden av dessa personer.

Lycka till.
Tack. Antar att det finns mycket att göra. Vi får dock hoppas att Martin sitter av sitt straff och kommer ut som en välanpassad skattebetalare som inte slår ihjäl fler. Jag har inget med Lotta att göra, men skrev i affekt för jag, som de flesta blir arga på såna fullständigt hemska personer som Martin.
Citera
2016-10-25, 15:15
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George Wittig
Ser egentligen inte varför någon intern överhuvudtaget ska få utnyttja gym och passa på att bygga upp sig under tiden inne. De kan få ha några crosstrainers att köra på om dom behöver röra lite på sig, men att bygga muskler kan de klara sig utan...
Ja, håller med. Konditionsträning är väl det man på sin höjd kan erbjuda.
Citera
2016-10-25, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JH1960
Tack. Antar att det finns mycket att göra. Vi får dock hoppas att Martin sitter av sitt straff och kommer ut som en välanpassad skattebetalare som inte slår ihjäl fler. Jag har inget med Lotta att göra, men skrev i affekt för jag, som de flesta blir arga på såna fullständigt hemska personer som Martin.

Han ska väl inte komma ut överhuvudtaget?!
Tycker att han, mer än väl, bevisat för samhället och sig själv att han inte klarar av att leva bland folk.

Jag vet inte vad man ska göra med Martintyper, de är ju trots allt människor de också. Även om man inte kan greppa riktig var det mänskliga finns i sådana typer.

Men så pass påläst är jag att jag vet att det handlar om gener och miljö (uppväxt) samt även droger. Allt detta tillsammans ger en bomb som inte hanteras med det system vi har idag i form av rehabilitering och utslussning i samhället.

Jag hoppas på genforskarna, och goda föräldrar. Men det ser mörkare ut nu, med allt splittrande av kärnfamiljen, könsidentitet och fan och hans moster
Citera
2016-10-25, 15:23
Medlem
Fega gris.
Men i fängelset möter du din överman flera ggr om. Mohaha
Citera
2016-10-25, 15:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klippadintung
När en kvinna gör en polisanmälan mot en sambo/pojkvän som redan dödat en person tidigare, då borde exakt alla varningsklockor ringa samtidigt. Det är helt uppenbart en red alert, som minst bör resultera i att hon omedelbart (samma kväll) får poliseskort till ett skyddat boende. Men det kanske var fullt på alla boenden...

Istället gör dialogpolisen ingenting. Kanske åt de muffins, kanske hade kanske fullt upp med att prata med kidsen i orten, som totalt saknar uppfostran. Eller med att hålla koll på de nyanlända knarkförsäljarbarnen. Sveriges medborgare kan inte längre räkna med skydd av staten.

Räkna med fler Lotta. Många fler.

Kvinnor i allmänhet måste också börja ta hand om sig själva bättre och sluta umgås och bli ihop med våldsmän och kriminella, jag vet inte hur många fall det finns där kvinnan blivit misshandlad eller mördad av sin tidigare våldsamma pojkvän eller pga hans kriminella umgänge/liv i största allmänhet men många är det.

Vi kan nog inte bara klandra polisen här utan att kräva att kvinnor har lite större urskiljningsförmåga när dom väljer killar och män.

Skaffar man sig en skallerorm som husdjur är risken rätt stor att bli biten jämfört med en liten söt cocker spaniel. Ni förstår säkert liknelsen.

Bra förresten att det blev livstid för Lottas mördare, nu väntar en hård tid i fängelset för MJ. Kanske åker han på storstryk av andra fångar, kanske inte.....hemskt fall hur som helst.
Citera
2016-10-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drjosefelak
Fega gris.
Men i fängelset möter du din överman flera ggr om. Mohaha

Jag tvivlar. I fängelserna idag sitter väl bara andra fega grisar. Inte direkt någon tjyvheder nuförtiden? Kanske att man fortfarande ser ner på såna som Anders Eklund, gav sig på ett litet barn, men en kvinnomördare undrar jag just om nån ger sig på?
Citera
2016-10-25, 15:46
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han ska väl inte komma ut överhuvudtaget?!
Tycker att han, mer än väl, bevisat för samhället och sig själv att han inte klarar av att leva bland folk.

Jag vet inte vad man ska göra med Martintyper [...]

Inte jag heller. Men ska han inte ut, då är frågan om han ens ska in. Har alltid varit emot dödsstraff, men börjar tvivla, om kostnaderna ska hållas så förbannat höga.

http://www.svd.se/europas-fangelser
Citat:
En svensk fånge kostar 621 euro om dagen, jämfört med det europeiska genomsnittet på 103 euro.
Citat:
Svenska fångar 200 gånger så dyra som bulgariska

Säg att han sitter 40 år för sina nu två mord. 6000kr om dagen är ca 2 200 000 miljoner om året, totalt alltså 88 miljoner. Bara Martin. Om vi räknar att det sitter 4 300 personer fängslade varje dag, vilket är siffran idag ungefär, och inser att den knappast kommer sjunka framöver (om vi inte gör straffen ännu mildare i slappsverige), så kostar fångarna totalt 9,5 miljarder om året. Alltså tusen kronor per invånare.

De ca 170 livstidsdömda kostar 370 miljoner per år, 400kr per invånare ungefär. Under eran livstid på 90 år har ni alltså betalat 36 000 kr bara till dessa mördare: http://www.exponerat.net/har-ar-de-168-livstidsdomda-i-sverige/

Vi borde kunna börja med att sänka kostnaden till en tiondel av idag, för den tredjedel livstidsdömda som inte ens är svenska medborgare, utan kommit hit och mördat. De bör icke få svensk standard.

Gällande Martin, han bör få svensk standard. Men den bör sänkas drastiskt, eftersom han ändå aldrig skall ut igen, och då knappast behöver anpassas till samhället.
Citera
2016-10-25, 15:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varför ska någon förklara det för dig, gå och läs nån annan tråd istället som du tycker är mer intressant.

Är det mer synd om Lotta än andra som blir mördade?
Citera
2016-10-25, 15:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kvinnor i allmänhet måste också börja ta hand om sig själva bättre och sluta umgås och bli ihop med våldsmän och kriminella, jag vet inte hur många fall det finns där kvinnan blivit misshandlad eller mördad av sin tidigare våldsamma pojkvän eller pga hans kriminella umgänge/liv i största allmänhet men många är det.

Vi kan nog inte bara klandra polisen här utan att kräva att kvinnor har lite större urskiljningsförmåga när dom väljer killar och män.

Skaffar man sig en skallerorm som husdjur är risken rätt stor att bli biten jämfört med en liten söt cocker spaniel. Ni förstår säkert liknelsen.

Bra förresten att det blev livstid för Lottas mördare, nu väntar en hård tid i fängelset för MJ. Kanske åker han på storstryk av andra fångar, kanske inte.....hemskt fall hur som helst.

Vaddå kvinnor I allmänhet?
Det är väl precis tvärtom att kvinnor I allmänhet tar hand om sig precis som de ska och vare sig umgås med, eller misshandlas av män.
Snarare är det ett fåtal kvinnor som umgås med och som misshandlas av idioter som Martin.
Citera
2016-10-25, 16:01
Medlem
autostoperkas avatar
ur domen:
"Krister Jansson tillerkänns ersättning av allmänna medel för arbete som offentlig
försvarare med 403 787 kr. Av beloppet avser 244 755 kr arbete, 75 330 kr tidsspillan, 2
945 kr utlägg och 80 757 kr mervärdesskatt."
idiotens advokat får nästan en halv mille av skattepengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in