2016-10-25, 14:44
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aktbilagan som Aftonbladet lyckades få ut.

https://minfil.org/h7B3pdb9bd/V_stmanlands_TR_B_3570-16_Aktbil_76.pdf

Tack Reimer för intressant läsning!

Några detaljer:
– I augusti uppgav JM i intervju med Aftonbladet att hon alltid haft en bra relation med sin far.
– Nu uppger hon att hon var "illa omtyckt och förskjuten" av båda föräldrarna.

JM har ett uttalat förakt för män.

JM uppger att hon sedan tidig ålder förstått att hon "inte skulle kunna leva med någon man".

Vad var syftet med 18-åringen? Om han enbart var en "sexleksak" varför försökte dom få hindersprövning för äktenskap? Var det ett till mord och försäkringsbedrägeri på gång?

Citera
2016-10-25, 14:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack för intressant läsning. Där framgår det att JM menar att killen är 25 år, och att det enligt förundersökningen råder oklarheter kring hans födelseår som lika gärna kan vara 1994 som 1998.

Killen (minns inte hans namn) menar där att han inte hyser några varmare känslor för JM. Jag tolkar det alltså inte som att han avskyr henne, bara att han inte är kär i henne.

JM säger sig inte ha varit sedd av sina föräldrar och att de alltid har favoriserat hennes syster. Att pappan har haft höga krav.
Jag undrar jag om inte det där med att inte ha blivit sedd är en efterhandskonstruktion.

Ja, åldern på MR finns det nog fog för att diskutera, tror inte att han är 18 år i alla fall, bilderna tycker jag tyder på c:a 25.

Mja, tror nog att JM varit familjens svarta får och ständigt stått i skuggan av sin duktiga storasyster det skulle ju kunna ge en förklaring tii en del av hennes handlingar och agerande.
Citera
2016-10-25, 14:48
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, åldern på MR finns det nog fog för att diskutera, tror inte att han är 18 år i alla fall, bilderna tycker jag tyder på c:a 25.

Mja, tror nog att JM varit familjens svarta får och ständigt stått i skuggan av sin duktiga storasyster det skulle ju kunna ge en förklaring tii en del av hennes handlingar och agerande.
Ja, jo, det skulle nog mycket väl kunna vara så att föräldrarna ansåg att systern klarade sig bättre i livet och att JM då och då fick höra det, men det är ju ändå inte riktigt samma sak som att inte bli sedd. Jag tror att hennes tanke är att köra med detta som en förklaring till att hon har gjort som hon har gjort.
Citera
2016-10-25, 15:00
Medlem
Citat:
...JM säger sig inte ha varit sedd av sina föräldrar och att de alltid har favoriserat hennes syster. Att pappan har haft höga krav.
Jag undrar jag om inte det där med att inte ha blivit sedd är en efterhandskonstruktion.

Varenda inlägg läst med intresse, men nu är råttet mågat vad gäller Johannas vilda fabulerande.
Hittepå-stroke. Svag vänsterarm. Tappat engelskan. Oönskad. Vad härnäst?
Vi talar om en person som just nu skriver kriminalhistoria som en av mest iskalla, beräknande svin som trampat svensk jord.
Media borde dock ha ett visst medlidande för GW:s fyllesnack och inte låta den gamle oduglingen schavottera inför öppen ridå. Skäms!
Johanna kan sammanfattningsvis beskrivas som Basil Fawlty när han desperat försöker avleda sällskapets uppmärksamhet från Sybil's "sjukdom", vilken krävde nogsam mörkläggning... När Basil (Johanna) står inför att bli avslöjad inför öppen ridå väljer han att akut och högljutt ta sig för knäet och patetiskt avleda uppmärksamheten.

Låt inte vår uppmärksamhet avledas av Johannas uppenbara maskirovka.
Citera
2016-10-25, 15:04
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack Reimer för intressant läsning!

Några detaljer:
– I augusti uppgav JM i intervju med Aftonbladet att hon alltid haft en bra relation med sin far.
– Nu uppger hon att hon var "illa omtyckt och förskjuten" av båda föräldrarna.

JM har ett uttalat förakt för män.

JM uppger att hon sedan tidig ålder förstått att hon "inte skulle kunna leva med någon man".

Vad var syftet med 18-åringen? Om han enbart var en "sexleksak" varför försökte dom få hindersprövning för äktenskap? Var det ett till mord och försäkringsbedrägeri på gång?

Det var så lite, tycker själv att det är bättre att läsa dokumenten utan filtrering via media, får en klarare bild då tycker jag.

Det finns en del i dokumentet som är väldigt intressant, bland annat just de saker du nämner, vi får se om det klarnar ytterligare ju längre FU pågår, blir nog åtminstone ett par omhäktningar till.
Citera
2016-10-25, 15:17
Medlem
Ett barn med personlighetsstörning kan nog råka ut för föräldrarnas misshag.
Om incidenterna staplas på varandra, så kan hon säkert tolka det så, som att hon inte blivit förstådd / sedd på rätt sätt ( gillad för den hon är, warts and all) utan snarare illa sedd. Över åren kan den känslan bli djupare och mer påträngande så att det till slut känns som en livslång avsky. Det där är ingen kontroversiell eller allt-förlåtande tanke.
Men nu tror jag att hon kommer att spela på det även om det inte nödvändigtvis får den önskade effekten.
Man kan lika gärna läsa in ett motiv, som knappast urskuldar något och inte heller bevisar henne sjuk - på sin höjd beklagansvärd.
Citera
2016-10-25, 15:23
Medlem
Vad gäller Älskling: jag tror att hans livshistoria om inte annat kommer att visa att han är närmare 20 ännågot annat. Och det är en bedömning som JM gör - någon gång ska väl hon ha rätt också!
Om han gått i skola i Iran/Tehran så är det kanske inte helt omöjligt att få fram sannare uppgifter om honom.
Jag ser fram emot en rapport i Expressen, som gärna kostar på sig långa resor till bekymrade föräldrar för den obligatoriska frågan "hur känns det?"
Citera
2016-10-25, 15:35
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Tack för intressant läsning. Där framgår det att JM menar att killen är 25 år, och att det enligt förundersökningen råder oklarheter kring hans födelseår som lika gärna kan vara 1994 som 1998.

Killen (minns inte hans namn) menar där att han inte hyser några varmare känslor för JM. Jag tolkar det alltså inte som att han avskyr henne, bara att han inte är kär i henne.

JM säger sig inte ha varit sedd av sina föräldrar och att de alltid har favoriserat hennes syster. Att pappan har haft höga krav.

Jo jag håller med dig, tror också att JM försöker svartmåla sin familj av någon anledning.
I övrigt måste jag fråga vad det är som föranleder en större rättspsykiatrisk undersökning? Ingen av dem framstår som störd.
Citera
2016-10-25, 15:50
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Vad gäller Älskling: jag tror att hans livshistoria om inte annat kommer att visa att han är närmare 20 ännågot annat. Och det är en bedömning som JM gör - någon gång ska väl hon ha rätt också!
Om han gått i skola i Iran/Tehran så är det kanske inte helt omöjligt att få fram sannare uppgifter om honom.
Jag ser fram emot en rapport i Expressen, som gärna kostar på sig långa resor till bekymrade föräldrar för den obligatoriska frågan "hur känns det?"
Även jag hoppas på en resa av Epressen. Han Älskling har suttit 6 månader i ungdomsfängelse när han var 15, blivit reglerad från skolan, missbrukat 2-3 gram cannabis om dagen de senare åren. Han hyser starka känslor för en kvinna i hemlandet, undrar vet det är? Förefaller inte vara kär i Jm.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-10-25 kl. 15:54.
Citera
2016-10-25, 16:02
Medlem
lasternassummas avatar
Hur ser en psykopat på omvärlden?
Om vi utgår från att det är korrekt att beskriva JM som psykopat, vilka är då
psykopatens typiska egenskaper? Här är några.
– Talför/ytlig.
– Grandios självuppfattning.
– Patologiskt lögnaktig.
– Bedräglig/manipulativ.

Om man har en grandios självbild, hur upplever man då hur andra ser på en själv?
Om man tror att man själv är en övermänniska som är bättre än alla andra så är
man väl troligen ensam i den övertygelsen. Andras uppfattning kommer genom-
gående att upplevas som nedvärderande eftersom dessa inte inser ens "storhet".

Jag relaterar till några citat ur Rättsmedicinalverkets "sammanfattning och bedömning"
om JM:
"djupt otillfredsställande uppväxttid"
"känsla av att vara oönskad av föräldrarna"
"allmän känsla av utanförskap"
"uttalat förakt för män"
"något känslomässigt engagemang förefaller hon aldrig ha haft"
"trivs bäst i sin ensamhet"
"hon själv var illa omtyckt och förskjuten av båda föräldrar"
"Möller beskriver det som att hon alltid känt sig förtryckt och att hon aldrig blivit hörd eller sedd"
"JM beskriver sig själv som en ensamvarg"

Frågan är:
– Är detta bra beskrivningar av faktiska omständigheter (oönskad, förskjuten, förtryckt, aldrig hörd eller sedd, m.m.)?
eller
– Är detta hur JM upplevt det, trots att verkligheten inte varit sådan?

Jag betraktar den frågan som närmast retorisk...

Har JM en dotter som är född 2003?
I tråden har det beskrivits att JM har en son som är född 2003. I skriften från
Rättsmedicinalverket står det om en dotter som är född 2003. Vad är rätt?

"18-åringens" ålder
Vi har två förslag till "18-åringens" födelseår, 1994 och 1998, enligt förundersökningen.
Om han är född 1998 så kom han till Sverige strax innan han fyllde 18, så det finns
en bra anledning att uppge 1998 som födelseår, även om det inte stämmer.
Är det då inte rimligt att anta att 1994 är närmare sanningen och att vi borde kalla
honom 22-åringen istället? Eller varför inte MR (Moh*mm*d R*j*bi, *=a)?

Senast redigerad av lasternassumma 2016-10-25 kl. 16:05. Anledning: retorisk fråga...
Citera
2016-10-25, 16:23
Medlem
41-åringen uppger att sambon inte är 18 år

Citat:
Men nu har 41-åringen lämnat nya uppgifter i en intervju i en undersökning som innebär att sambon ska ha ljugit om sin ålder och egentligen har fyllt 25 år.

http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-uppger-att-sambon-inte-ar-18-ar/
Citera
2016-10-25, 16:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim65
41-åringen uppger att sambon inte är 18 år

http://www.expressen.se/nyheter/41-aringen-uppger-att-sambon-inte-ar-18-ar/
MJ älskling hade tidigare uppgivit att han från Kabul, nu ändrat sig till Theren. I med att han suttit på ungdomsfängelse som 15-åring där, bör ju hans födelseår gå att få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in