2016-10-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nja, det tror jag nog inte, de tolkade ju dödsfallet initialt som en olycka vilket kanske gör att de inte tar fullt så många prover, alkoholhalten kollades ju och berusning brukar ju vara primär orsak vid drunkningsolyckor.

Ok, det va tolkningen som va hafsverket, lite envis där

Skulle bra gärna vilja veta om byxorna va nerhasade, om
inte tycker jag det ökar möjligheten för mord.
Citera
2016-10-25, 13:49
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Du menar det sedvanliga vid sådana här olyckor, brallorna nere eller öppen gylf?
Citera
2016-10-25, 13:53
Medlem
perVers2.1s avatar
Undrar hur hon har det just i detta nu vår Johanna? Skulle lätt ge en rejäl slant för att kunna följa henne i realtid i häktet.
Citera
2016-10-25, 14:05
Medlem
Citat:
Du menar det sedvanliga vid sådana här olyckor, brallorna nere eller öppen gylf?

Japp.
Med byxorna nere och panik går det alldeles utmärkt att drunkna på grunt vatten.
Men en något smart mördare arrangerar det så.

Men är brallorna uppe så känns det troligare att han blivit dränkt.
Citera
2016-10-25, 14:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Citat:

Tänker ni på BJ före dränkning eller återlämning av öl?

När det gäller gylfen nere vid drunkning så är det väl något som gäller när någon
ramlar i från båt. Det var väl IOFS meningen att det skulle se ut som om Aki
ramlat i från båten, men frågan år om det inte är mer troligt att han "hamnat"
i vattnet från bryggan med tanke på att han återfanns på grunt vatten intill
bryggan.

Citera
2016-10-25, 14:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tänker ni på BJ före dränkning eller återlämning av öl?

När det gäller gylfen nere vid drunkning så är det väl något som gäller när någon
ramlar i från båt. Det var väl IOFS meningen att det skulle se ut som om Aki
ramlat i från båten, men frågan år om det inte är mer troligt att han "hamnat"
i vattnet från bryggan med tanke på att han återfanns på grunt vatten intill
bryggan.

Tanken bakom är väl att om det är ett mord så gäller det att efterlikna en vanlig olycka så mycket som möjligt, dvs. brallorna nere eller öppen gylf, vanlig fyllskalle som försökt lätta på blåsan och ramlat i sjön.

Men vi får se vad som kommer tvivlar dock på att en ny obduktion kan tillföra så värst mycket i nuläget, kroppen har ju legat och förmultnat i över ett år.
Citera
2016-10-25, 14:19
Medlem
Reimers avatar
Aktbilagan som Aftonbladet lyckades få ut.

https://minfil.org/h7B3pdb9bd/V_stmanlands_TR_B_3570-16_Aktbil_76.pdf
Citera
2016-10-25, 14:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Tanken bakom är väl att om det är ett mord så gäller det att efterlikna en vanlig olycka så mycket som möjligt, dvs. brallorna nere eller öppen gylf, vanlig fyllskalle som försökt lätta på blåsan och ramlat i sjön.

Men vi får se vad som kommer tvivlar dock på att en ny obduktion kan tillföra så värst mycket i nuläget, kroppen har ju legat och förmultnat i över ett år.

Samtidigt undrar man ju över vad som var orsaken till att JM insisterade på
att Aki skulle kremeras tvärt emot hans egna och hans anhörigas önskan.

Dom har väl troligen någon idé om vad dom kan tänkas hitta eftersom dom
begärt en gravöppning.

Citera
2016-10-25, 14:32
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

Tack för intressant läsning. Där framgår det att JM menar att killen är 25 år, och att det enligt förundersökningen råder oklarheter kring hans födelseår som lika gärna kan vara 1994 som 1998.

Killen (minns inte hans namn) menar där att han inte hyser några varmare känslor för JM. Jag tolkar det alltså inte som att han avskyr henne, bara att han inte är kär i henne.

JM säger sig inte ha varit sedd av sina föräldrar och att de alltid har favoriserat hennes syster. Att pappan har haft höga krav.
Jag undrar jag om inte det där med att inte ha blivit sedd är en efterhandskonstruktion.
Citera
2016-10-25, 14:32
Medlem
ArseneLupins avatar
Citat:
– Chanserna att hitta något som kan bringa klarhet i dödsfallet nu är mikroskopiska, menar han, och är kritisk till såväl åklagarens begäran om gravöppning och tingsrättens beslut att medge detta:
– Det finns en god anledning till att vi har griftefrid i landet, men att runda den lagstiftningen i ett sådant här sammanhang kommer snarare att skapa flera frågetecken och stora svårigheter att tolka resultatet, något som i sin tur öppnar för ännuflera spekulationer.
http://www.vlt.se/blaljus/brott/expert-skeptisk-till-gravoppningen-chanserna-att-hitta-nagot-ar-mikroskopiska
Citera
2016-10-25, 14:36
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:

Enligt aktbilagan träffades JM och MR i oktober 2015 alltså ca 2 månader innan han sökte asyl.
Vidare anger JM att MR är i 25-årsåldern - inte 18 år.

MR anger att han är född och uppvuxen i Iran, ej i Afganistan, dock av afganska föräldrar.

Mycket smått och gott som framkom i aktbilagan från JMs och MRs paragraf 7 utredningar...
Citera
2016-10-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tack för intressant läsning. Där framgår det att JM menar att killen är 25 år, och att det enligt förundersökningen råder oklarheter kring hans födelseår som lika gärna kan vara 1994 som 1998.

Killen (minns inte hans namn) menar där att han inte hyser några varmare känslor för JM. Jag tolkar det alltså inte som att han avskyr henne, bara att han inte är kär i henne.

JM säger sig inte ha varit sedd av sina föräldrar och att de alltid har favoriserat hennes syster. Att pappan har haft höga krav.
Jag undrar jag om inte det där med att inte ha blivit sedd är en efterhandskonstruktion.

Reagerade också på JMs uppgift om att älskling snarare är 25 än 18 år.
att rätten hade strukit över det korta fysiska utlåtandet på JM samtidigt som det fanns med i sin helhet på afghanen är också intressant. Har det framkommit att JM är sjuk eller skadad på något vis (fysiskt alltså)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in